Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، آیت‌الله شیخ عیسی قاسم، رهبر نهضت اسلامی و انقلاب بحرین طی پیامی آزادی  شیخ ابراهیم زکزاکی، رهبر جنبش اسلامی نیجریه را تبریک گفت.

متن این پیام که نسخه‌ای از آن در پایگاه خبری «مرکز المقاوم» منتشر شد، به این شرح است: 

«سلام بر شما شیخ عزیزمان، جناب شیخ ابراهیم زکزاکی _مجاهد فی سبیل الله، فردی غیرتمند نسبت به اسلام و کرامت انسانی، مشتاق و کوشا برای آزادی شرافتندانه انسان‌ها_ سلام علیکم ورحمت الله و برکاته.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بجاست که روز آزادی شما از زندان ظالمان، روز شادی حقیقی مؤمنین و تمام کسانی باشد که قدر نقش فردی چون شما در حمایت از آزادی و برادری را می‌دانند و برای اشاعه حق و عدالت تلاش می‌کنند و برای خودشان، یارانشان و همه مردم چیزی جز عزت، کرامت و آزادی را نمی پسندند و در حد استطاعتشان با ظلم می جنگند.

این جهاد و صبرتان بر آزار و اذیت‌ها در راه خداوند گوارایتان باد! گواریتان باد که با برائت جستن و رهایی از همه آنچه از شما بدور است و می خواستند به شما بچسبانند، آنان‌که در حقتان ظلم نمودند را به فضیحت کشاندید.

سپاس از همه کسانی‌که با ایمان به نقش مجاهدانه و تلاشتان برای همه انسان‌ها یاری و نصرتتان نمودند؛ چه مسلمانان و چه غیر مسلمانان.

خداوند شما و همسر کریمه‌تان را یاری بفرماید، صحت و سلامت کامل بخشد و شما و جمیع عزیزانتان از مؤمنین و مؤمنات را در کنف رحمت و عنایش و همگان را در سپر مستحکم خود قرار دهد».  

چند روز پیش، رسانه‌های نیجریه‌ای خبر دادند که شیخ ابراهیم زکزاکی، رهبر جنبش اسلامی این کشور و همسرش توسط دادگاه عالی ایالت کادونا از تمام اتهام های وارده تبرئه و آزاد شدند.

بنا بر این گزارش، قاضی در جلسه دادگاه که نزدیک به ۸ ساعت به طول انجامید، آن‌ها را از اتهام‌های اخلال در نظم عمومی و اجتماع غیر قانونی تبرئه کرد.

شیخ زکزاکی از آذر  ۱۳۹۴ با حمله نیروهای ارتش و پلیس به اقامتگاه وی در ایالت «کادونا» در شمال نیجریه بازداشت شد؛ یورشی که در نتیجه آن تعداد زیادی شهید و زخمی شدند. نیروهای امنیتی و نظامی نیجریه، «زینت ابراهیم» همسر شیخ زکزاکی را هم دستگیر کردند.

بسیاری از سازمان‌های بین‌المللی حقوق بشری این کشتار را محکوم کردند. سازمان عفو بین‌الملل نیز اوایل اردیبهشت ۱۳۹۵ گزارش داد که ارتش نیجریه مرتکب کشتار شیعیان، دفن آنها در گورهای جمعی و نابود کردن اسناد مرتبط با این جنایت شده است. نیروهای امنیتی نیجریه بارها در گذشته به تجمع هواداران شیخ ابراهیم زکزاکی حمله کردند.

انتهای پیام/ص

منبع: فارس

کلیدواژه: شیخ عیسی قاسم شیخ ابراهیم زکزاکی رهبر جنبش اسلامی نیجریه شیخ ابراهیم زکزاکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۰۷۱۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فلسفه ملاقات وضیافت نمایندگان مجلس با ابراهیم رضایی در ژنو چه بوده است؟

 

تابناک _ یکصد و چهل و هشتمین اجلاس اتحادیه بین المجالس جهانی، شنبه چهار فروردین ۱۴۰۳ در ژنو آغاز به کارکرد. اتحادیه بین المجالس جهانی، به عنوان بزرگترین نهاد پارلمانی با بیش از ۱۸۰ عضو از پارلمان‌های جهان از سال ۱۸۸۹ میلادی تأسیس شد. این دوره از نشست مجمع با شعار «دیپلماسی پارلمانی، ایجاد پلی برای صلح و تفاهم» از تاریخ ۴ تا ۸ فرورین ۱۴۰۲ در ژنو برگزار شد. در این اجلاس تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی ایران نیز در آن حضور داشتند.

در همین ارتباط شنیده می‌شود که در شهر ژنو یکی از افراد متواری از کشور بنام ابراهیم رضایی طی ۱۵ سال اخیر بعد از اتفاقات مربوط به بابک زنجانی از کشور فرار نمود، سکونت دارد. وی دارای بدهی‌های خیلی سنگین ارزی به بانک‌های ایرانی مانند بانک مسکن و شرکت نیکو وابسته به وزارت نفت و ... می‌باشد. بر اساس اطلاعات موثق تعدادی از نمایندگان ایرانی که در ژنو حضور دارند با این فراری و بدهکار جلسه وملاقات وضیافت داشته اند.

هدف از سکونت وی در آن شهر همیشه در صدد حضور مسئولین عالی رتیه کشور در ژنو بدلیل حضور در جلسات بین المللی و ایجاد ارتباط با آن مسئولین به مانند وزرا و معاونین وزرا و نمایندگان مجلس شورای اسلامی جهت استفاده از امیال تجاری خود در داخل کشور با استفاده از روابط اداری آن مسئولین دارد که می‌توان در آن به روند بازرگانی او با شرکت‌های پتروشیمی و پشتیبانی امور دام و ... اشاره کرد. در حال حاضر او دارای شرکت‌هایی در ترکیه، امارات، قطر و عمان می‌باشد.


با توجه به مطالب گفته شده امید است پیش از آغاز مجلس شورای اسلامی جدید، دستگاه‌های نظارتی با بررسی مجدانه دلیل نشست این نمایندگان (که تعدادی از آن‌ها منتخب دوره جدید نیز هستند) با این شخص در ژنو را مورد واکاوی دقیق قرار دهند و شاید شایسته‌تر باشد که در صورت صحت این موضوعات علاوه بر پیگیری‌های نظارتی شورای نگهبان در تایید صلاحیت آن‌ها تجدیدنظر نمایند.

گفتنی است؛ هیأت نمایندگی کشورمان از مجلس شورای اسلامی به ریاست مجتبی رضا خواه و با حضور عباس گلرو، الهام آزاد، احمد نادری، مجتبی یوسفی و رحیم زارع در این اجلاس شرکت کرده و در کمیته‌های تخصصی چهار گانه اعم از مجمع نمایندگان، سمینار نمایندگان زن، صلح و امنیت بین المللی، دموکراسی، حقوق بشر، توسعه پایدار و امور سازمان ملل مشارکت داشتند.

دیگر خبرها

  • بازنشر پیام مهم «محمد الضیف» برای آزادی فلسطین
  • محفل ورزشگاه آزادی موجب شکست رسانه‌های بیگانه شد
  • فلسفه ملاقات وضیافت نمایندگان مجلس با ابراهیم رضایی در ژنو چه بوده است؟
  • مصاحبه|پیام های منطقه ای سفر رهبر حماس به تهران
  • پیام مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی به مناسبت روز جهانی تئاتر
  • پیام تبریک مدیرعامل بنیاد رودکی به مناسبت روز هنرهای نمایشی
  • تبریک تولد امام حسن مجتبی(ع) ۱۴۰۳ + متن، پیام، اس ام اس و عکس نوشته ولادت کریم اهل بیت
  • پیام تبریک مدیرعامل بنیاد رودکی به مناسبت روز ملی هنرهای نمایشی
  • شعر فارسی، رسانه کم‌نظیر و قدرتمند در دوران جنگ رسانه‌ای/لزوم انتقال پیام‌های دینی، تمدنی و ایرانی‌گری با زبان شعر/ضرورت ایجاد نهضت ترجمه اشعار فارسی
  • تصویری از متن پیام تبریک نوروزی آدولف هیتلر به رضاشاه