Web Analytics Made Easy - Statcounter

سفارت‌خانه‌های آمریکا و انگلیس در کابل طالبان را متهم کردند که ده‌ها غیرنظامی را در "اسپین بولدک" در جنوب افغانستان و به دنبال به دست گرفتن کنترل این شهرستان به قتل رسانده‌اند.

به نقل از یورونیوز، اسپین‌بولدک، شهرستان مرزی در جنوب ولایت قندهار افغانستان و در شمال کویته پاکستان واقع‌ شده‌ است.

این دو سفارت در حساب‌های توییتری خود با اشاره به گزارش‌های منتشر شده درخصوص اقدامات طالبان نوشتند که این کشتار احتمالا "جنایت جنگی" محسوب می‌شود و باید مورد تحقیق و بررسی قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین مقام‌های انگلیسی و آمریکایی خواستار پاسخگویی رهبران طالبان در این خصوص شدند.

این انتقادات از طالبان در حالی مطرح می‌شود که پیش از خروج نیروهای آمریکایی و ناتو از افغانستان هشدارهای بسیاری در این خصوص از سوی نهادهای مختلف حقوق بشری طرح شده بود.

در همین راستا فرستاده ویژه اتحادیه اروپا در افغانستان روز دوشنبه در گفتگو با طلوع نیوز گفت هیچ نشانه روشنی وجود ندارد که نشان دهد طالبان تغییر مثبتی در رویکردهای خود ایجاد کرده باشد.

توماس نیکلسن، فرستاده ویژه این اتحادیه در افغانستان با ابراز نگرانی از وضعیت کنونی افغانستان و همچنین حضور نیروهای طالبان در بخش‌های مختلف افغانستان اظهار داشت: «در مناطقی که تحت کنترل طالبان است، ما موارد بسیاری از نقض حقوق بشر را در مناطقی که تحت کنترل طالبان است شاهدیم. ما می‌بینیم که دخترها از رفتن به مدرسه منع می‌شوند، ما شاهد غارت اموال مردم هستیم که همه اینها نگران‌کننده است.»

این دیپلمات بلندپایه اروپایی همچنین از کندی روند مذاکرات دوحه ابراز نگرانی کرد و اظهار داشت: «طالبان می‌گوید به روند گفتگوها متعهد است اما در ادامه ما شاهد این هستیم که در حال تلاش برای قدرت گرفتن از مسیر نظامی است. ما بارها تاکید کردیم که راه‌حل نظامی ممکن نیست و باز هم این نظر خود را تکرار می‌کنیم. طالبان یا باید مذاکره کند و به راه حلی دست یابد که از سوی کشورهای منطقه و جهان مورد حمایت قرار گیرد و یا به وضعیت انزوایی باز گردد که پیشتر در آن قرار داشت.»

این مقام اروپایی همچنین تاکید کرد که امیدوار است نیروهای خیزش مردمی در برابر طالبان بتوانند نقش مثبتی را ایفا کنند.

در هفته‌های اخیر طالبان به صورت مستمر بر مناطق تحت کنترل خود افزوده و کنترل بخش های بیشتری را در این کشور به دست گرفته است. همچنین آتش درگیری در روزهای اخیر در هرات به شدت بالا گرفته و نیروهای دولتی و مردمی تلاش می‌کنند از نفوذ نیروهای طالبان به این منطقه جلوگیری کنند./ ایسنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۰۷۱۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نگرانی وزیر خارجه ایران از سرکوب دانشجویان آمریکایی/ امیرعبداللهیان: این سرکوب، در راستای تداوم حمایت و پشتیبانی تمام‌ عیار واشنگتن از رژیم اسراییل است

به گزارش جماران؛ حسین امیرعبداللهیان نوشت: ‌سرکوب و برخورد خشن پلیس و نیروهای امنیتی آمریکا با اساتید و دانشجویان معترض به نسل‌کُشی و جنایات جنگی رژیم اسراییل در دانشگاه‌های مختلف این کشور، عمیقا مورد نگرانی و انزجار افکار عمومی جهان است.

این سرکوب، در راستای تداوم حمایت و پشتیبانی تمام‌ عیار واشنگتن از رژیم اسراییل بوده و به روشنی گویای سیاست دوگانه و رفتار متناقض دولت آمریکا نسبت به آزادی بیان است.

در پی نسل‌کشی دهها هزار تن از زنان و کودکان فلسطین، بویژه پس از کشف گورهای دسته جمعی بیماران و مجروحان و کادر درمانی در محیط بیمارستان ناصر در نوار غزه، موج جهانی انزجار از رژیم اسراییل و حامیان آن غیرقابل کتمان است.

کاخ سفید باید حمایت از جنایات جنگی رژیم اسراییل را فورا متوقف کند و پاسخگو باشد.

 

دیگر خبرها

  • اطلاعیه مرزبانی درباره مشکل پیش آمده برای ۶ مرزبان در مرز افغانستان
  • علت انتقال ۶ نیروی مرزبانی به خاک افغانستان چه بود؟
  • آزادی ۶ مرزبان بازداشت شده در جنوب شرق کشور
  • ادامه کمک های اتحادیه اروپا به افغانستان
  • بازداشت مرزبان ایرانی توسط‌ طالبان | سرنوشت مرزبانان چه شد؟
  • نگرانی وزیر خارجه ایران از سرکوب دانشجویان آمریکایی/ امیرعبداللهیان: این سرکوب، در راستای تداوم حمایت و پشتیبانی تمام‌ عیار واشنگتن از رژیم اسراییل است
  • واکنش انگلیس به کشف گورهای دسته‌جمعی در نوار غزه
  • اعتصاب در بزرگترین فرودگاه انگلیس
  • طالبان از سلاح جنگی جدید "ساخت افغانستان" رونمایی کرد (فیلم)
  • اتحادیه اروپا نباید از توصیه واشنگتن برای رضایت رژیم جنایت‌کار اسرائیل پیروی کند