Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، فرهاد بختیاری فر، معاون بهره برداری و توسعه فاضلاب شرکت آب و فاضلاب استان همدان از پیشرفت ۵۰ درصدی شبکه جمع آوری فاضلاب شهر ملایر خبر داد و گفت: امسال ۳ هزارو ۱۲۱ کیلومتر شبکه جمع آوری فاضلاب در ملایر ایجاد می شود.

او افزود: همزمان با اجرای شبکه ، اجرای ۲ هزار و ۵۰۰ متر لوله انشعاب، تعداد ۳۵۰ فقره سیفون انشعاب نیز نصب می‌ شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بختیاری فر بیان کرد: برای این طرح یک میلیارد و ۵۳۰ میلیون تومان هزینه شده است که با اجرای آن یک هزار و ۵۰۰ تا ۲ هزار نفر از ساکنین شهر ملایر زیر پوشش شبکه جمع آوری فاضلاب  قرار می‌گیرند.

معاون بهره برداری و توسعه فاضلاب شرکت آب و فاضلاب استان همدان  با اشاره به اینکه شبکه جمع آوری فاضلاب در خیابان‌های سعدی و کوچه‌های منتهی به خیایان تعاون شهر ملایر در دست انجام است، گفت: در شهر ملایر هم اکنون  ۲۶ کیلومتر شبکه اصلی و ۹۵ کیلومتر شبکه فرعی جمع آوری فاضلاب داریم که شبکه اصلی آن کامل انجام شده و اجرای شبکه فرعی این شهر در دست انجام است.

انتهای پیام/ا

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جمع آوری فاضلاب شرکت و آب و فاضلاب استان همدان شبکه جمع آوری فاضلاب کیلومتر شبکه شهر ملایر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۰۷۲۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهواز غرق آب شد؛ وعده‌ای که محقق نشد

اولین وعده ابراهیم رئیسی در خرداد ۱۴۰۰ در اولین سفر استانی خود به خوزستان رفع مشکلات فاضلاب و آبگرفتگی شهر اهواز بود، اما حالا در نوروز ۱۴۰۳ با آبگرفتگی مجدد خیابان‌های اهواز در پی بارش‌های اخیر نه تنها دستگاه‌های امدادی استان خوزستان برای بیرون کشیدن آب از خانه‌ها در اهواز بسیج می‌شوند بلکه از استان همجوار هم نیروی کمکی می‌گیرند.

مردم حوصله کنند تا آب را جمع کنیم

به گزارش خبرآنلاین، تصاویر روز گذشته نشان می‌دهد نه تنها معابر شهر اهواز در پی بارندگی پر از آب شده بلکه به خانه‌ها هم سرایت کرده است، طوری‌که سید احمد موالی‌زاده، فرماندار اهواز به رسانه‌ها گفت: «متاسفانه در مناطقی مانند گلدشت و کوی رزمندگان، آب وارد حیاط منازل شده که این مساله برای ما بد است و قابل قبول نیست. به هیچ وجه نباید آب وارد منازل مردم شود، اما سطح برخی از منازل پایین‌تر از سطح خیابان است.»

با این وجود تلاش‌ها برای خالی کردن آب از منازل مردم به حوصله آن‌ها گره خورد! طوری‌که علی شمسی معاون خدمات شهری شهرداری اهواز هم در گفتگو با رسانه‌ها از مردم درخواست کرد: «حوصله به خرج دهند تا بتوانیم تا شب آبگرفتگی را جمع کنیم.»

همچنین برای سریع‌تر شدن امدادرسانی از استان‌های مجاور هم برای اهواز نیروی امدادی ارسال شد. منصور شیشه فروش، مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: «به منظور کمک‌رسانی در کنترل آب گرفتگی شهر اهواز ناشی از بارندگی‌های اخیر، امکانات و تجهیزاتی از اصفهان به اهواز ارسال شد. یک دستگاه جرثقیل ۸ تن و یک دستگاه تانکر آبکش نیز به اهواز ارسال شده است، همچنین یک دستگاه تویوتا هایلوکس، یک دستگاه پمپ آبکشی ۴ سیلندر با خروجی ۴ اینچ و یک دستگاه پمپ خود مکش ۶ اینچ به اهواز ارسال شده است.»

وعده‌ای که روزی زمین ماند

بعد از رای اعتماد مجلس شورای اسلامی به وزیران دولت سیزدهم خوزستان و کارگاه احداث شبکه فاضلاب اهواز مقصد نخستین سفر استانی رییس جمهور و کابینه او شد و همانجا بود که «تکمیل شبکه فاضلاب اهواز تا ۲ سال آینده» به عنوان نخستین وعده از سوی رییس جمهور صادر شد. حالا درحالی‌که هیات دولت اواخر سال گذشته (۱۴۰۲) هشتمین سفر استانی خود به خوزستان را انجام داد، اما همچنان عدم تحقق اولین وعده ابراهیم رئیسی به خوزستانی‌ها درباره رفع مشکلات آبگرفتگی شهر اهواز گریبان این مردم را گرفته است.

این درحالی‌ست که در شهریور سال ۱۴۰۰ مدیر عامل شرکت آبفا خوزستان اعلام کرد: «با عنایت ویژه مقام معظم رهبری ۵۰ میلیون یورو اعتبار از محل صندوق توسعه ملی به اجرای طرح فاضلاب شهر اهواز اختصاص یافت و این اعتبار برای اجرای طرح به حساب شرکت آب و فاضلاب خوزستان واریز شد.»

در واکنش به همین موضوع کیوان ساعدی، کنشگر اجتماعی در خوزستان در شبکه ایکس (توئیتر) نوشت: «میشه بپرسیم این پول‌ها چه شد؟»

او همچنین با این پرسش که «مناطق محروم اهواز فقط برای قبل از انتخابات‌ها و سوژه عکاسی کاندیداهاست؟ از دوربین و چکمه و ژست گرفتن‌ها چه خبر؟» در توئیتی دیگر نوشت: «وضع فجیع آبگرفتگی در اهواز به رغم همه هشدار‌های قبلی، کارنامه گویای مدیریت سوپرانقلابی‌ها و پرمدعا‌ها است.»

علی اکبر حسینی محراب، استاندار خوزستان درباره پایان رفع آبگرفتگی معابر و منازل به رسانه‌ها گفته که: «یک باران رگباری با حجم زیاد حدود ۴۰ میلیمتری در اهواز رخ داده، با توجه به ظرفیت شبکه فاضلاب تخلیه این حجم از آب مقداری زمان نیاز دارد.»

حالا باید دید درصورت عدم تداوم بارش‌ها در اهواز این آبگرفتگی چه زمانی برطرف می‌شود.

دیگر خبرها

  • تکرار حادثه ریزش خیابان میر در اصفهان بر اثر نشست زمین + عکس
  • تکرار حادثه ریزش خیابان میر در اصفهان اثر نشست زمین
  • تنش‌های آبی سیستان و بلوچستان چگونه مدیریت شد؟/ ارتقا و لایروبی ۱۲۳ حلقه چاه آب شرب در استان
  • ارتقاء و لایروبی ۱۲۳ حلقه چاه آب شرب در سیستان و بلوچستان/ تنش‌های آبی سیستان و بلوچستان چگونه مدیریت شد؟
  • رفع بیش از ۶ هزار حادثه فاضلاب در بندر امام خمینی
  • آخرین وضعیت گازرسانی در جیرفت از زبان فرماندار 
  • جزئیات روند پیشرفت پروژه‌های آب و فاضلاب خوزستان
  • پیشرفت ۹۸ درصدی فاضلاب شهر بیرجند
  • اجرای عملیات شانه سازی و اصلاح شیب شیروانی ۱۸۰۰ کیلومتر از حاشیه راه‌های مازندران
  • اهواز غرق آب شد؛ وعده‌ای که محقق نشد