Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-03-19@02:30:31 GMT

کانادا هم به کارزار ضدایرانی صهیونیست ها پیوست

تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۰۷۳۶۰

کانادا هم به کارزار ضدایرانی صهیونیست ها پیوست

به گزارش خبرگزاری مهر، کانادا نیز با انتشار پیامی در صفحه توئیتر وزارت خارجه این کشور، به کارزار جدید آمریکا و متحدانش علیه ایران پیوست.

دولت اتاوا در این پیام مدعی شد: کانادا حمله به نفتکش مرسر استریت را که طبق اطلاعات بین‌المللی توسط ایران انجام شده است، محکوم می‌کند. ما از تلاش جامعه بین الملل در تأمین امنیت و واداشتن ایران به پاسخگویی در قبال این اقدام غیر مسئولانه حمایت می کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اشاره دولت کانادا به حمله پهپادی است که پنجشنبه گذشته علیه یک نفتکش اسرائیلی در دریای عمان انجام گرفت و رژیم صهیونیستی بدون ارائه هرگونه مدارکی، آن را به ایران نسبت داد.

بلافاصله بعد از طرح این اتهام، آمریکا، انگلیس، رومانی و در نهایت کانادا در اقدامی هماهنگ با رژیم صهیونیستی هم صدا شدند و حتی ادعا می کنند که پاسخی جمعی به این اقدام خواهند داد.

این در حالی است که سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت امور خارجه ایران با انتشار مطلبی در حساب کاربری‌اش در توئیتر نوشت: ایران به عنوان ضامن امنیت خلیج فارس بیانیه‌های تحریک‌آمیز و به صورت هماهنگ طراحی‌شده از سوی انگلستان و آمریکا را قویاً محکوم می‌کند.

وی افزود: آن‌ها که درباره حملات تروریستی مکرر به کشتی‌های ایرانی سکوت کرده بودند، حالا بی‌پایه و اساس به ایران اتهام‌زنی می‌کنند. هر گونه ماجراجویی ضد ایرانی پاسخی فوری و قاطع دریافت خواهد کرد.

کد خبر 5271629 مریم خرمایی

منبع: مهر

کلیدواژه: کانادا رژیم صهیونیستی کشتی اسرائیلی ایران ایالات متحده امریکا عراق افغانستان رژیم صهیونیستی ایران روسیه طالبان لبنان فلسطین ترکیه طالبان افغانستان جمهوری آذربایجان ارمنستان تونس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۰۷۳۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران به جمع سه سازنده نوعی موتور پیوست/ ساخت نیروگاه کوچک تولید برق فضاپیما

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، شهریار زارع رتبه سوم پژوهش‌های بنیادی در گروه تخصصی مکانیک سی و هفتمین دوره جشنواره خوارزمی را کسب کرد.

 طرح وی تحت عنوان (نوسانگر ترمواکوستیک بر پایه سیکل استرلینگ) طرحی پژوهش بنیادی است که ایران را به سومین کشور دنیا تبدیل می‌کند.

زارع به وایطه این طرح توانسته موتور ترمواکوستیک بر پایه سیکل استرلینگ  یا همان ژانراتور تولید کننده برق  و گرما مبتنی بر انرژی خورشیدی را بسازد.  این ژانوتور می‌تواند برق فضاپیما‌ها را تامین کند.  

شهریار زارع دکترای مکانیک دانشگاه  تهران درباره طرح خود به خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا گفت: ما دو نوع موتور‌های استرلینگ داریم  که به آنها موتور‌های سینماتیکی و دینامیکی می‌گویند.

وی ادامه داد: سینماتیکی موتور‌هایی هستند که به سه بخش الفا، بتا و گاما تقسیم می‌شوند که موتور‌های استرلینگ قدیمی هستند  و قدمت ۱۵۰ ساله دارد.

زارع اضافه کرد: این دسته از موتور‌ها دارای میل لنگ، شاتون و  فلای ویل  بوده  و از نظر فرآیند ساخت و هزینه مانند بقیه موتور‌ها هستند؛ اما در موتور‌های دینامیکی میل لنگ، شاتون و پیشستون‌ها حذف شده و  باعث می‌شود تا هزینه ساخت، اصطکاک و فرآیند ساخت  به شدت کاهش یابد در عوض بازده افزایش یابد.

وی با بیان اینکه از سوی دیگر  به تعمیر و نگهداری از موتور  تا سال‌ها نیازی نیست، افزود: در عین حال هم طول عمر موتور هم ارتقا می‌یابد.

این محقق که این موتو را با راهنمایی استاد خود «توکل پور صالح» ساخته است در ادامه افزود: راه‌اندازی موتور به دلیل متصل بودن میل لنگ، شاتون و فلایل‌وی به هم،  به راحتی بدست نمی‌آید، چون در موتور جدید استرلینگ دینامیکی، موتور به نوسانگر تبدیل می‌شود بنابراین راه اندازی آن بشدت سخت و چالش برانگیز است.

زارع  اظهار کرد: برای ساخت این نوع از موتور باید از علوم اکوستیک، مکانیک جامدات و کنترل برق بهره برد و به این علوم مسلط بود تا بتوان اچنین نوع موتور یا همان ژنراتور را ساخت.

این محقق گفت: به عبارتی ساخت موتوری با علم بین رشته‌ای بسیار دشوار است، چون احتمال دارد این نوع موتور ساخته شود و در لحظه آخر کار نکند بنابراین ریسک ساخت آن بسیار بالاست و خود ما بعد از ۸ بار ساخت به این موتور دست یافتیم از این رو ما هم اکنون به سومین کشوری که به این دانش دست یافته است، تبدیل شده‌ایم.  

به گفته این پژوهشگر، ساخت موتور ترم‌اکوستیک استرلینگ برای اولین بار در سازمان لاس الاموس زیرمجموعه ناسا در سال ۲۰۰۰ ساخته و در معتبرترین مجله‌های دنیا منتشر شد.  کشور چین دومین کشوری است که به این دانش دست یافته است.  

زارع درباره کاربرد‌های این نوع موتور گفت: هدف اول از ساخت این نوع موتور برای استفاده از تامین سوخت فضاپیما‌ها با سوخت هسته‌ای است. فضاپیما‌ها به تولید برق و  ذخیره آن نیاز دارند.

وی افزود: این موتور می‌تواند جایگزین تامین برق و گرما از صفحات خورشیدی شود. این نوع موتور منبع گرم را به وسیله یک دیش حرارتی  که بوسیله خورشید کانونی گرم می‌شود، گرما را به منبع اصلی موتور وصل می‌کند و آن موتور  راه‌اندازی و برق تولید می‌کند.

به گفته برنده جایزه خوارزمی، این موتور می‌تواند با هر منبع گرمی کار کند که  در کمبود برق خیلی خوب  و کاربردی است و می‌تواند برق را بدون نیاز به نیروگاه تامین کند؛ از این رو به این موتور نیروگاه کوچک هم گفته می‌شود.

این محقق در ادامه بیان کرد: صفحات خورشیدی به فضای زیادی نیاز دارد  و از سوی دیگر  این صفحات در بهترین حالت (نسل ۵) ۱۸ تا ۱۹ درصد است که بعد از ۵ سال هم به ۵ درصد تقلیل می‌یابد؛ اما این موتور ساخته شده به فضای بسیار کمی نیاز دارد و بازدهی آن در فضای آزمایشگاهی ۳۰ تا ۳۵ درصد است.

وی گفت: بنابراین تامین برق و گرمای آن نسبت به صفحات خورشیدی بسیار بالاست از سوی دیگر هزینه راه اندازی آن از صفحات خورشیدی بسیار پایین‌تر است. نیاز به تعمیر و نگهداری ندارد و تا چندین سال بازدهی دارد.  

زارع اظهار کرد: این موتور اگر با حمایت‌ها صنعتی شود می‌توانیم بگوییم اولین کشوری هستیم که این مدل را صنعتی سازی کرده است (البته اگر ناسا هم آن را صنعتی کرده باشد هنوز اطلاعاتی را در این باره منتشر نکرده است) به طوری که می‌توان با این ژنراتور یک مجتمع آپارتمان را با قرار دادن روی پشت بام و اضافه کردن یک دیش با استفاده از انرژی خورشیدی برق و گرما تولید کرد.

وی با بیان اینکه این نوع موتور کاربرد نظامی هم دارد، گفت: می‌توان در پدافند‌ها و سایت‌های موشکی از این موتور استفاده کرد.

زارع با بیان اینکه معمولا برق سایت‌ها با باتری تامین شده که بعد از مدتی هم باتری آن خراب می‌شود و این قطعه هم بسیار گران است، گفت: از این رو هزینه این دسته از تجهیزات را بسیار بالا می‌برد درصورتی که از این موتور جدید استفاده شود به راحتی می‌توان با هزینه کمتر نور خورشید را در سایت‌هایی که در نقاط دورافتاده است،  به برق تبدیل کرد.  

به گفته این محقق با صنعتی سازی این موتور می‌توان در نقاط دورافتاده هم برق و گرما تولید کرد. البته برای صنعتی شدن نیاز به ۷ مرحله است و اگر این اتفاق بیفتد و با سرمایه گذاری ریسک پذیر حمایت شویم  می‌توانیم صادر کننده این نوع موتور باشیم.  

این محقق عنوان کرد: ۷ مرحله  باید فاز بندی شود تا به مرحله صنعتی برسیم و اگر صنعتی شود و اولین کشور باشیم امکان صادرات آن وجود دارد.

وی اضافه کرد: خیلی از کشور‌ها به برقی که از نور خورشید تهیه می‌شود نیاز دارند از این رو این موتور قابلیت  صادرات به دنیا را دارد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آنتونوف: هدف آمریکا تضعیف مشروعیت پیروزی پوتین در انتخابات است
  • تمرین جدی و پرتحرک همایون شجریان در رینگ بوکس (فیلم)
  • پاسخی به یادداشت موسوی خوئینی ها
  • (عکس) اولین تصویر از محمدرضا احمدی در کانادا / مجری صداوسیما برای همیشه از ایران رفت؟
  • رونمایی از پروژه حذف رضا پهلوی / از ائتلاف ضدایرانی جدید اپوزیسیون چه می‌دانید؟ +عکس و فیلم
  • اسرائیل به پایان راه نزدیک است
  • دردنامه ای با جناب صدیقی
  • ایران به جمع 3 سازنده نوعی موتور پیوست/ ساخت نیروگاه کوچک تولید برق فضاپیما
  • ایران به جمع سه سازنده نوعی موتور پیوست/ ساخت نیروگاه کوچک تولید برق فضاپیما
  • «نوروز» به مغولستان پیوست