Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@00:17:27 GMT

افزایش نرخ شکر در بازار به‌ علت آزادسازی قیمت است

تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۰۷۴۹۴

افزایش نرخ شکر در بازار به‌ علت آزادسازی قیمت است

جهانبخش مرادی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تاکید کرد: قیمت شکر در بازار کشور آزادسازی شده است و شکر یارانه‌ای در فروشگاه‌ها دیگر موجود نیست.

وی افزود: براساس مصوبه ستاد تنظیم بازار ایران در تاریخ ۱۰ خردادماه ۱۴۰۰، یارانه شکر مصرف خانوار حذف و قیمت این کالای اساسی با نرخ شکر صنف و صنعت برابر و نرخ آن آزادسازی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مرادی تصریح کرد: براساس این مصوبه قیمت هرکیلوگرم شکر یارانه‌ای از ۸۷ هزار ریال به‌ازای هر کیلوگرم به ۱۱۵ هزار ریال در انبار و ۱۵۰ هزار ریال در اختیار مصرف‌کننده افزایش یافت و آزادسازی شد.

وی یادآور شد: بنابراین دیگر شکر یارانه‌ای با قیمت ۸۷ هزار ریال به‌ازای هر کیلوگرم در بازار موجود نیست.

مرادی اظهار داشت: چهارمحال و بختیاری ماهانه ۲ هزار و ۵۰۰ تن شکر برای مصرف در بخش‌های صنف، صنعت و خانوار نیاز دارد.

به گزارش ایرنا، افزایش قیمت شکر این روزها برای برخی از خانواده‌ها که مصرف بالایی نسبت به دیگر خانواده ها  دارند به عنوان یک دغدغه مطرح است.

افزایش ۷۲.۵ درصدی نرخ شکر مصرف خانوار از ۸۷ هزار ریال به ۱۵۰ هزار ریال به‌ازای هر کیلوگرم، باعث شده تا مردم در تهیه این ماده ضروری با مشکلاتی همراه شوند و این افزایش ناگهانی و آزادسازی قیمت شکر که البته مصوبه ستاد تنظیم بازار کشور را دارد، موجب نارضایتی مردم در تهیه این کالای اساسی شده است.

افزایش ناگهانی قیمت کالاهای اساسی، مردم را با مشکل مواجه می‌کند

یکی از اهالی شهرکرد گفت: افزایش ناگهانی قیمت کالاهای اساسی مانند شکر، مردم را با مشکلات جدی مواجه می‌کند.

عصمت طاهری در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تاکید کرد:اگر قرار است قیمت کالایی افزایش یابد، باید قیمت‌ها را متناسب با تورم و وضعیت اقتصادی مردم افزایش دهند نه اینکه در یک مصوبه قیمت را به ۲، سه و یا چند برابر برسانند.

دولت یارانه کالاهای اساسی را حذف نکند

یکی دیگر از شهروندان شهرکردی گفت: دولت نباید یارانه کالاهای اساسی مورد نیاز مردم مانند شکر را حذف کند.

محمد یادگاری در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تصریح کرد: اکنون علاوه بر حذف یارانه از شکر، قیمت آن با افزایش ناگهانی و چشم‌گیر مواجه شد.

وی یادآور شد: این اقدام باعث شده تا بسیاری از شهروندان به‌علت مشکلات اقتصادی در شرایط کنونی جامعه، شکر و قند را ۵۰ درصد کمتر از ماه‌های قبل و یا نیاز خود را با پرداخت ۲ برابر هزینه‌ها تهیه کنند.

مردم بیشتر به‌دنبال خرید کالاهای یارانه‌دار هستند

یکی از فروشندگان فروشگاه مواد خوراکی در شهرکرد نیز گفت: مردم با توجه به مشکلات و نوسانات اقتصادی موجود، بیشتر به‌دنبال خرید کالاهای یارانه‌دار هستند.

حسین نظری در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تاکید کرد: تا ماه قبل که شکر و قند با قیمت یارانه‌ای عرضه می‌شد، مردم با مشکلات کمتری برای نیاز خود در این بخش مواجه بودند.

وی اظهار داشت: در این مدت سه کیلوگرم شکر با ثبت کد ملی سرپرست خانوار و قیمت ۸۷ هزار ریال به‌ازای هر کیلوگرم در اختیار مردم قرار می‌گرفت.

نظری تصریح کرد: این در حالی است که اکنون همان شکر با قیمت ۱۵۰ هزار ریال به‌ازای هر کیلوگرم به دست مشتری می‌رسد که بسیاری مردم توان تهیه آن را ندارند.

به گزارش ایرنا، در سه ماهه نخست سال‌جاری چهار هزار و ۱۴ تن قند و شکر در بازار چهارمحال و بختیاری توزیع شد که از این میزان یک‌هزار و ۱۴ تن قند و شکر و سه هزار تن شکر صنف و صنعت بود.

در این مدت قیمت شکر صنف و صنعت به‌قیمت ۱۱۵ هزار ریال به‌ازای هر کیلوگرم، نرخ شکر ویژه مصرف خانوار ۸۷ هزار ریال به‌ازای هر کیلوگرم، بهای قند مصرف خانوار ۱۰۰ هزار ریال به‌ازای هر کیلوگرم در بسته‌های پنج کیلوگرمی مشخص شده بود.

کالاهای اساسی یارانه‌ای مورد نیاز مردم چهارمحال و بختیاری در ۲۰۰ فروشگاه منتخب زیرمجموعه اصناف شهرستان‌های ۱۰ گانه استان توزیع می‌شود.

هم‌اکنون افزون‌بر ۴۴ هزار واحد صنفی زیرمجموعه ۹ اتاق اصناف و ۱۶۶ اتحادیه در چهارمحال و بختیاری خدمات‌رسانی و فعالیت می‌کند که از این تعداد هشت هزار و ۲۰۰ واحد تولیدی، هفت هزار و ۲۰۰ واحد خدمات فنی، ۲۳ هزار و ۷۰۰ واحد توزیعی و چهار هزار و ۹۰۰ واحد خدماتی مشغول به فعالیت است.

چهارمحال و بختیاری دارای ۱۰ شهرستان با بیش از ۹۷۹ هزار نفر جمعیت است.

برچسب‌ها چهارمحال وبختیاری اقتصادی شکر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: چهارمحال وبختیاری اقتصادی شکر چهارمحال وبختیاری اقتصادی شکر گفت و گو با خبرنگار ایرنا چهارمحال و بختیاری افزایش ناگهانی کالاهای اساسی مصرف خانوار یارانه ای قیمت شکر نرخ شکر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۰۷۴۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امروز ۴ اردیبهشت؛ قیمت ریال عربستان در بازار آزاد

به گزارش خبرنگار مهر، با توجه به آغاز سفرهای حج عمره و پس‌از آن سفرهای حج تمتع، وضعیت بازار نرخ ریال عربستان بر این اساس است؛ قیمت ارز ریال عربستان هم اکنون نسبت به روز گذشته (در لحظه تنظیم خبر) ریزش ۸۰ تومانی را تجربه کرده و به ۱۷,۳۵۱ تومان رسیده است.

همین‌طور، امروز سه شنبه (۴ اردیبهشت) تا لحظه تنظیم این خبر، دینار عراق با قیمت ۴۹.۷۰۰ تومان، درهم امارات با قیمت ۱۷ هزار و ۵۷۰ تومان معامله می‌شود.

کد خبر 6086619

دیگر خبرها

  • مبلغ یارانه اردیبهشت اعلام شد / یارانه نقدی این ماه همراه با سورپرایز
  • مبلغ یارانه اردیبهشت اعلام شد / یارانه نقدی اردیبهشت همراه با سورپرایز
  • ◄ تـامـلی بر موضوع آزاد سـازی نرخ بلیت هواپیما باتوجه به تـجربه دیگر کشـورها
  • قیمت جدید برنج اعلام شد
  • قیمت برنج ایرانی و خارجی در میادین تره بار
  • هر ریال عربستان ۱۷۰۷۰ تومان
  • دولت یارانه حمل‌ و نقل عمومی را افزایش دهد
  • دولت یارانه حمل‌ونقل عمومی را افزایش دهد
  • امروز ۴ اردیبهشت؛ قیمت ریال عربستان در بازار آزاد
  • قیمت ریال عربستان امروز سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳