Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@08:10:21 GMT

هواشناسی برای استان همدان بارش باران پیش‌بینی کرد

تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۰۷۵۲۰

هواشناسی برای استان همدان بارش باران پیش‌بینی کرد

«محمد حسن باقری شکیب» روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر اساس بررسی داده‌ها و نقشه های پیش یابی هواشناسی، آسمان بیشتر نقاط استان همدان در ۲۴ ساعت آینده صاف تا قسمتی ابری، همراه با افزایش ابر و وزش شدید باد، غبار محلی و بارش پراکنده باران پیش‌بینی می‌شود.

وی اظهار داشت: به دلیل افزایش رطوبت هوا و تشکیل ابرهای محلی، احتمال بارش پراکنده باران در مناطق کوهستانی و شمالی استان همدان وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

باقری شکیب با اشاره به اینکه بخشی از رطوبت هوا از سمت شمال و امروز نیز از سمت جنوب شرق وارد استان شده است، عنوان کرد: روز گذشته ایستگاه باران سنجی آقبلاغ در شمالی ترین نقطه این استان، نزدیک به ۱۸ میلیمتر بارش را ثبت کرده است.

وی ادامه داد: آسمان بیشتر نقاط استان همدان در چند روز آینده ابرناک پیش بینی می شود و تا ۲ روز آینده دمای هوای این استان تغییرات محسوسی ندارد.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان همدان عنوان کرد: اسدآباد با ۳۴ درجه سانتیگراد بالای صفر و بهار با ۱۲ درجه سانتی‌گراد بالای صفر به ترتیب گرمترین و خنک ترین نقاط استان همدان در ۲۴ ساعت گذشته بودند.

وی افزود: بیشینه و کمینه دمای هوای شهر همدان نیز در این مدت به ترتیب ۳۲ و ۱۴ درجه سانتیگراد بالای صفر به ثبت رسیده است.

آب و هوای استان همدان در نتیجه وجود کوه‌های مرتفع، رودخانه‌ها و پستی و بلندی‌های زیاد به شدت متغیر است و زمستان‌های سرد، پر برف و باران و تابستان‌های معتدل دارد.

برچسب‌ها تغییرات آب و هوا همدان گرد و غبار بارش باران سازمان هواشناسی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تغییرات آب و هوا همدان گرد و غبار تغییرات آب و هوا همدان گرد و غبار بارش باران سازمان هواشناسی استان همدان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۰۷۵۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باران تا پایان هفته مهمان کرمانی‌هاست

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان کرمان گفت: تا پایان هفته افزایش ابر، رگبار و رعد و برق و وزش تندبادهای لحظه‌ای در سطح استان و بارش تگرگ در مناطق مستعد پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمان، فهیمه راستی، امروز سه‌شنبه چهارم اردیبهشت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طبق بررسی آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی از امروز تا انتهای هفته ضمن افزایش ابر، رگبار و رعدو برق و وزش تندبادهای لحظه‌ای در سطح استان و بارش تگرگ در مناطق مستعد پیش‌بینی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه بیشینه بارش‌ها در نیمه شمالی، مناطق مرکزی، غرب و برخی مناطق جنوبی استان خواهد بود، افزود: با توجه به شدت و نوع بارش‌ها، آب‌گرفتگی معابر عمومی، جاری شدن رواناب، سیلابی شدن مسیل‌ها و طغیان رودخانه‌ها در مناطق مذکور محتمل است.

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان کرمان با بیان اینکه ابتدای هفته آینده از شدت ناپایداری‌ها کاسته شده و در اغلب مناطق جوی نسبتاً پایدار مورد انتظار است، تصریح کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته لاله زار با دمای یک سردترین و ریگان با دمای ۳۶ گرم‌ترین نقطه استان است.

وی خاطرنشان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته، بیشینه دمای شهر کرمان ۲۰ درجه سانتی‌گراد و کمینه دمای شهر کرمان ۱۱ درجه سانتی‌گراد بوده است.

کد خبر 747257

دیگر خبرها

  • پیش بینی هواشناسی کشور ۶ و ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بارش باران در این استان ها
  • تداوم بارش باران در استان یزد/ خودداری از تردد‌های غیر ضرور
  • تداوم بارش باران تا ظهر امروز در مازندران
  • باران تا پایان هفته مهمان کرمانی‌هاست
  • طراوت باران بهاری در دیار هگمتانه
  • تداوم بارش باران در خوزستان
  • هوای خنک و سامانه ناپایدار تا فردا در اردبیل ادامه دارد
  • ادامه بارش باران بهاری تا چهارشنبه در همدان 
  • لطافت هوای همدان، پس از بارش باران
  • پیش بینی بارش پراکنده باران در استان قزوین