Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-19@15:54:25 GMT

مقایسه گوشی شیائومی POCO X3 NFC و Redmi 9C+ لیست جزئیات

تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۰۷۵۹۴

مقایسه گوشی شیائومی POCO X3 NFC و Redmi 9C+ لیست جزئیات

خرید گوشی موبایل برای خیلی از کاربران کار بسیار مشکلی است. مقایسه تلفن‌های همراه از نظر دوربین، سخت افزار، صفحه نمایش، طراحی و باتری می تواند به کاربران کمک کند تا انتخاب خوبی داشته باشند. در این مطلب دو گوشی پرفروش شیائومی POCO X3 NFC و Redmi 9C مورد مقایسه و ارزیابی قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، اگر به گوشی‌های هوشمند رده‌ابتدایی چند سال قبل نگاهی بیاندازید، دستگاه‌هایی را مشاهده خواهید کرد که بدون شک قیمت پایینی داشتند ولی متأسفانه از نظر سخت‌افزاری قابل اطمینان نبودند، اما امروز شرکت‌های تولید کننده گوشی‌های هوشمند به سمت تولید میان رده‌های با کیفیت و قیمت پایین رفته که شیائومی طی ده سال فعالیت خود توانسته است خود را به عنوان برندی مطرح کند که نام آن مترادف با ساخت گوشی‌های ارزان ولی با کیفیت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادامه به بیان مشخصات و مقایسه دو میان رده شیائومی POCO X3 NFC با Redmi 9C پرداخته شده است.

مقایسه شیائومی POCO X3 NFC و Redmi 9C از نظر دوربین

POCO X3 NFC

Redmi 9C

دوربین اصلی

۶۴ مگاپیکسل

۱۳ مگاپیکسل

لنز اولتراواید

۱۳ مگاپیکسل

دو مگاپیکسل

سنسور تشخیص عمق

دو مگاپیکسل

-

لنز ماکرو

دو مگاپیکسل

دو مگاپیکسل

دوربین سلفی

۲۰ مگاپیکسل

پنج مگاپیکسل

POCO X3 NFC دارای یک ماژول به همراه چهار دوربین در قاب پشتی است و یک دوربین سلفی نیز در جلوی آن قرار دارد. سنسور مرکزی که همان دوربین اصلی و میانی POCO است دارای ۶۴ مگاپیکسل پردازشی است. اگرچه هنوز هم این مقدار پیکسل نمی‌تواند دوربین گوشی را به HUAWEI P30 نزدیک کند ولی برابری آن با دوربین‌های پرچمدار شیائومی نکته‌ای است که نباید آن را فراموش کنیم.

لنزهای اولترا واید ۱۳ مگاپیکسلی سنسور تشخیص عمق دو مگاپیکسلی کمک زیادی به بهبود کیفیت، توانایی فوکوس خودکار و پهنای دید بهتر لنز اصلی کرده است همچنین لنز دو مگاپیکسلی ماکرو از کیفیت خوبی برخورد دار است. دوربین سلفی ۲۰ مگاپیکسلی سلفی نیز با داشتن قابلیت زیبایی بخشی کنترل شده تصاویر زیبایی را از چهره‌ی شما با محیط انتخابی بر می‌گزیند. کیفیت دوربین اصلی در هنگام شب هنوز جای کار دارد. در روشنایی روز بسیار خوب است و در هوای ابری فوق‌العاده است.

دوربین شیائومی Redmi 9C مجهز به دوربین سه‌گانه در عقب است که از یک حسگر اصلی ۱۳ مگاپیکسل، دوربین فوق عریض ۵ مگاپیکسل و حسگر تشخیص عمق ۲ مگاپیکسل برای بالا بردن کیفیت تصاویر پرتره تشکیل شده است. اگرچه دقت دوربین‌ها در حد گوشی‌های با قیمت بالاتر نیست، ولی به کاربر اجازه می‌دهد براساس نیازهای خود تصاویر بسیار متنوعی ثبت کند.

با توجه به قیمت گوشی Redmi 9C انتظار بالایی از دوربین آن نباید داشت ولی تصاویری ثبت شده با این گوشی کیفیت بسیار خوبی دارند. تصاویری که در روز روشن گرفته شده شارپ است، کنتراست عالی دارد و رنگ‌ها به ویژه سبز، قرمز و آبی دقیق به نظر می‌رسد.

همچنین دوربین در محیط بسته نیز می‌تواند تصاویر خوبی ثبت کند، اما با پایین آمدن نور محیط افت جزئیات و رنگ‌ها اتفاق خواهد افتاد. دوربین جلو نیز یک ماژول پنج مگاپیکسل است که تصاویر قابل قبولی ثبت می‌کند. دقت این دوربین بسیار بالا نیست، ولی با این حال اگر نور محیط مناسب باشد تصاویر با کیفیت بالایی می‌گیرد. استفاده از حالت پرتره نیز برای طرفداران عکاسی پرتره لذت خاصی دارد و با آنکه بی‌عیب نیست، ولی می‌توانید از تصاویر آن در پلت‌فرم‌هایی مانند اینستاگرام استفاده کنید.

گوشی Redmi 9C از نظر قدرت فیلمبرداری حداکثر فیلم‌های با دقت FULL HD و نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه می‌گیرد. همچنین خبری از سیستم لرزش گیر تصویر در این گوشی نخواهد بود ولی رنگ‌ها کیفیت بالایی دارند.

مقایسه شیائومی POCO X3 NFC و Redmi 9C از نظر سخت‌افزاری و نرم‌افزاری

POCO X3 NFC

Redmi 9C

چیپست

Qualcomm SM7150-AC Snapdragon 732G

MediaTek Helio G35

پردازنده گرافیکی

Adreno 618 GPU

PowerVR GE9320 GPU

سیستم عامل

اندروید ۱۰

اندروید ۱۰

رابط کاربری

MIUI 12

MIUI 12

تنوع حافظه

۶/‏۶۴ ‏، ۶/‏۱۲۸ ‏و ۱۲۸/۸‬

۲/‏۳۲ و ۶۴/۴

از نظر سخت‌افزاری POCO X3 NFC بدون شک پرسرعت‌ترین گوشی میان رده در این بازه قیمت است که عملکرد بسیار روان و خوبی هم دارد. تراشه درونی آن Snapdragon 732G است. این تراشه قطعاً بهبودهای در مقایسه با Snapdragon 720G تعبیه شده درون گوشی Redmi Note 9 Pro دارد، اما از بهبودهای نرم افزاری هم در کنار آن نباید غافل شد.

همچنین این چیپست در مقایسه با چیپست ۷۳۰ برای وظایف گیمینگ توسعه داده شده و از نظر گرافیک و WiFi بهبودهایی پیدا کرده است. همچنین این گوشی در سه نسخه با رم هشت و شش و حافظه داخلی ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایت به بازار عرضه شده است. روی گوشی اندروید نسخه ۱۰ قرار دارد و رابط کاربری MIUI 12 به صورت پیش‌فرض رویش نصب شده. خیلی در مورد نرم افزار صحبت نمی‌کنیم، اما این گوشی کاملاً روان و کار کردن با نرم افزارش بسیار لذت بخش است

شیائومی Redmi 9C از نظر سخت افزاری چیپست MediaTek Helio G35 را انتخاب کرده است که یک پردازنده هشت هسته‌ای (چهار هسته کورتکس A53 با فرکانس پایه ۲.۳ گیگاهرتز و چهار هسته دیگر با سرعت کلاک ۱.۸ گیگاهرتز) به همراه پردازنده گرافیکی PowerVR GE8320 دارد. شیائومی Redmi 9C در دو نسخه با رم دو و چهار گیگابایت و حافظه داخلی ۳۲ و ۶۴ گیگابایت به بازار عرضه شده است که امکان ارتقای حافظه تنها از طریق microSDXC امکانپذیر خواهد بود. Redmi 9C با سیستم عامل Android 10 بر پایه رابط کاربری MIUI 12 ارائه شده که تنها شش ماه پس از MIUI 11 به بازار عرضه شده است.

مقایسه شیائومی POCO X3 NFC و Redmi 9C از نظر صفحه نمایش

POCO X3 NFC

Redmi 9C

نوع نمایشگر

IPS

IPS

سایز

۶.۷ اینچ

۶.۵۳ اینچ

رزولوشن

۱۰۸۰ × ۲۳۴۰

۲۳۴۰ × ۷۲۰

تراکم پیکسلی

۳۹۵ پیکسل در هر اینچ

۲۶۹ پیکسل در هر اینچ

شیائومی POCO X3 NFC دارای صفحه‌نمایشی با اندازه بزرگ است. اندازه این صفحه نمایش ۶.۶۷ اینچی و کاملاً هم تخت طراحی شده است. این صفحه رزولوشن FULL HD دارد که پنل آن IPS است و البته با گوریلاگلس پنج پوشانده شده. صفحه‌نمایش POCO X3 NFC رنگ‌ها را خیلی خوب نشان می‌دهد و کاملاً رنگ‌ها در آن پویا و زنده است و از مشاهده محتوا در این صفحه‌نمایش کاربران کاملاً راضی خواهند بود. روشنایی صفحه‌نمایش در حد متوسط رو به بالا است و در محیط باز محتوایی که پخش خواهد شد را می‌توان بدون مشکل مشاهده کرد، اما خیلی محتوای تمیزی نیست و باید برای مشاهده بعضی محتواها مقداری بیشتر سعی کنید.

مهم‌ترین مشخصه صفحه‌نمایش POCO X3 NFC نرخ نوسازی است که بین رقبایش قابلیت منحصر به فردی به حساب می‌آید. صفحه POCO X3 NFC نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی دارد که حتی بعضی از پرچم‌داران این نرخ نوسازی را ندارند. با کمک این نرخ نوسازی می‌توان تجربه متفاوتی را از نمایش محتوا روی صفحه‌نمایش این گوشی داشت و همه چیز کاملاً نرم و روان است. حرکت در منوها، اسکرول کردن در شبکه‌های اجتماعی و بازی کردن، همه و همه کاملاً نرم و روان‌اند که حس متفاوتی از کار کردن با صفحه‌نمایش موبایل را به کاربر می‌دهد. در نهایت این صفحه‌نمایش در نمایش رنگ سفید خیلی خوب عمل می‌کند و رنگ سفید تمیزی را نمایش می‌دهد، اما در نمایش رنگ مشکی آن‌طور که باید نیست و عمق زیادی در رنگ مشکی ندارد.

شیائومی Redmi 9C دارای صفحه نمایش ۶.۵۳ اینچی از نوع IPS LCD است که حاشیه‌های کمی دارد و رزولوشن آن ۱۶۰۰ × ۷۲۰ پیکسل است که با توجه به قیمت Redmi 9C نمایشگر مناسبی خواهد بود. این میزان وضوح برای یک صفحه نمایش با این سایز کاملاً مناسب است به شکلی که پیکسل‌ها از فاصله عادی مشاهده نخواهد شد.

نمایشگر Redmi 9C از تراکم ۲۶۹ پیکسل، نسبت تصویر ۲۰:۹ و نسبت صفحه نمایش به بدنه ۸۱.۱ درصد بهره برده است همچنین رزولوشن قابل قبولی را ارائه می‌دهد و دید مناسبی دارد. صفحه نمایش Redmi 9C تصاویر و رنگ‌های طبیعی و دقیقی را به نمایش می‌گذارد و با روشنایی ۴۰۰ نیت در نور زیاد روز یک نمایشگر نسبتاً خوب به حساب خواهد آمد.

مقایسه شیائومی POCO X3 NFC و Redmi 9C از نظر طراحی ظاهری

POCO X3 NFC

Redmi 9C

ابعاد

165.3x76.8x9.4 میلی‌متر

164.9x77x9 میلی‌متر

وزن

۲۱۵ گرم

۱۹۶ گرم

صدای استریو

دارد

ندارد

از نظر ظاهر جلوی POCO X3 NFC تمام صفحه را نمایشگر گرفته است جز پنج میلی متر پایینی و یک دوربین سلفی که در مرکز و بالای گوشی قرار دارد. نسبت ۸۴.۶ درصدی نمایشگر به بدنه برای یک گوشی میان رده رضایت بخش است. شیائومی گوشی‌های خود را با ضخامت بیشتری طراحی می‌کند و اکنون POCO X3 NFC نیز با ضخامت ۹.۴ میلی متر، وزن ۲۱۵ گرمی به بازار عرضه شده است.

بدنه پشتی POCO X3 NFC به طور کامل از پلاستیک ساخته شده ولی به دلیل براق بودن آن، هنگام در دست گرفتن حس جنس شیشه‌ای را به کاربر می‌دهد. قاب پشتی از دو لایه‌ی متفاوت صاف و پترن‌دار ساخته شده که البته لایه پترن‌دار قابل لمس نیست و فقط به ظاهر گوشی جلوه‌ی خاصی بخشیده است. لایه‌های اطراف آن ساده و معمولی است. همچنین کماکان اثرگذاری چربی و لک انگشتان بر پشت گوشی POCO X3 NFC نیز وجود دارد.

در مقابل Redmi 9C به لطف باتری بسیار بزرگی که دارد دستگاه بزرگی به حساب می‌آید. با آنکه استفاده از یک نمایشگر ۶.۵۳ اینچی LCD ۶.۵۳ اینچی IPS با دقت اچ‌دی پلاس در مقایسه با سایر گوشی‌های هوشمند بازار آن چنان بزرگ نیست، ولی حواشی اطراف نمایشگر ضخامت بیشتر از استاندارد امروز دنیای موبایل را دارند تا روی ظاهر بزرگ‌تر این گوشی تأثیر بگذارند. در عقب این گوشی ماژول مربعی شکل برآمده دوربین را دارد که سه دوربین در خود جای داده است. حسگر اثرانگشت نیز به همراه نام برند Redmi در این بخش قرار دارد. همچنین Redmi 9C با توجه به ضخامت ۹ میلی‌متری و وزن ۱۹۶ گرم خود جز گوشی‌های سبک یا باریک نخواهد بود. Redmi 9C با سه رنگ جذاب نارنجی، آبی و خاکستری به بازار عرضه شده است.

مقایسه شیائومی POCO X3 NFC و Redmi 9C از نظر باتری

POCO X3 NFC

Redmi 9C

ظرفیت

پنج هزار ۱۶۰ میلی‌آمپر

پنج هزار میلی‌آمپر

فست شارژ

۳۳ وات

۱۰ وات

شیائومی باتری‌ای که برای POCO X3 NFC در نظر گرفته است ظرفیت خیلی بالایی دارد. این گوشی باتری پنج هزار ۱۶۰ میلی‌آمپر ساعتی دارد که از شارژ سریع ۳۳ واتی پشتیبانی می‌کند. POCO X3 NFC از نظر عمر باتری واقعاً خوب است و هم در حالت ۶۰ هرتزی و هم در حالت ۱۲۰ هرتزی دوام خیلی خوبی دارد؛ البته اگر ۶۰ هرتزی را انتخاب کنید مشخصاً می‌توانید دوام بیشتری برای باتری داشته باشید. روند شارژ کامل باتری آن یک ساعت و ۱۵ دقیقه طول می‌کشد و شیائومی آن را با شارژر درون جعبه عرضه کرده است. در حالی که حالا دیگر بسیاری از گوشی‌های پرچمدار بدون شارژر پیش فرض عرضه می‌شوند.

باتری قدرتمند پنج هزار میلی‌آمپر ساعتی گوشی Redmi 9C به کاربر این اجازه را می‌دهد تا روز خود را بی‌وقفه ادامه دهد. همچنین پشتیبانی از شارژ ۱۰ واتی نیز سبب شده تا Redmi 9C با سرعت بیشتر شارژ شود و میزان شارژ آن به مقدار قابل‌توجهی افزایش پیدا کند. شیائومی نیز در هنگام معرفی این گوشی هوشمند اعلام کرد که طول عمر باتری به کار گرفته شده در گوشی Redmi 9C در حدود ۲۵ درصد نسبت به استاندارد جهانی افزایش داشته است و این بدان معناست که سلامت باتری Redmi 9C مدت طولانی‌تر حفظ خواهد شد و باگذشت زمان کارایی خود را از دست نمی‌دهد.

جمع‌بندی کلی از تفاوت شیائومی POCO X3 NFC و Redmi 9C

تا اینجا به مقایسه POCO X3 NFC با Redmi 9C از نظر کیفیت دوربین، قدرت سخت افزاری و نمایشگر پرداختیم. با توجه به اختلاف قیمتی که در دو گوشی ذکر شده است هر کدام نسبت به هزینه‌ای که برای آن پرداخت می‌کنید امکانات متفاوتی را در اختیار شما قرار می‌دهد که در نهایت شما باید با توجه به مزایا و معایبی که از هر دو گوشی به آن‌ها اشاره کردم و نسبت بودجه‌ای که برای خرید گوشی در اختیار دارید و متناسب با نیازی که دارید باید تصمیم خود را برای انتخاب یکی از آن‌ها بگیرید.

کد خبر 511838

منبع: ایمنا

کلیدواژه: مقایسه redmi note 10 pro با poco x3 pro مقایسه poco x3 pro با redmi note 10 مقایسه poco x3 با redmi note 10 بررسی گوشی poco x3 pro دوربین poco x3 pro شیائومی POCO X3 Pro قیمت poco x3 pro قیمت شیائومی POCO X3 Pro قیمت گوشی poco x3 pro قیمت گوشی poco x3 pro دیجی کالا گوشی poco x3 pro مشخصات poco x3 pro مشخصات شیائومی POCO X3 Pro مقایسه POCO X3 PRO با NOTE 10 PRO مقایسه گوشی شیائومی Poco X3 با Redmi Note 8 Pro مقایسه poco x3 pro با mi 10t Poco x3 مشخصات قیمت poco x3 64 قیمت گوشی poco x3 Redmi 9c قیمت شیائومی redmi 9c قیمت گوشی redmi 9c موبایل شیائومی redmi 9c مقایسه redmi 9 با redmi 9c شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق مقایسه شیائومی POCO X3 NFC و Redmi 9C از نظر بازار عرضه شده نظر سخت افزاری شیائومی Redmi 9C ۱۳ مگاپیکسل دوربین سلفی دو مگاپیکسل نرخ نوسازی صفحه نمایش میلی آمپر گوشی Redmi 9C پنج هزار میلی متر میان رده رنگ ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۰۷۵۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشخصات ردمی 13 5G و پوکو M7 پرو 5G لو رفت

به‌ تازگی جزئیات غیررسمی پیرامون مشخصات سخت‌افزاری دو محصول اقتصادی آتی شیائومی منتشر شده است که شامل ردمی ۱۳، ۵G و پوکو M7 پرو ۵G می شود.

مشخصات احتمالی ردمی 13 5G و پوکو M7 پرو 5G

ردمی 13 5G یکی از خوش قیمت‌ترین گوشی‌های هوشمند شیائومی خواهد بود که انتظار فروش میلیونی آن می‌رود. البته احتمالاً در ابتدا خبری از عرضه جهانی این محصول نخواهد بود و تنها در بازار چین ارائه خواهد شد. با وجود انتظارات بالا، به نظر می‌رسد که شیائومی تصمیم گرفته است تا تغییرات محسوسی در نسل جدید محصول مذکور ایجاد نکند و بسیاری از مشخصات را مشابه با ردمی ۱۲ ثابت نگاه دارد. طبق گزارش‌های غیررسمی، تراشه اسنپدراگون ۴ نسل ۲ (SM4450) وظیفه تأمین قدرت پردازشی دستگاه را بر عهده خواهد داشت که در نسل قبل هم شاهد استفاده از آن بوده‌ایم.

از دیگر جزئیات مرتبط با ردمی 13 5G می‌توان به شماره مدل داخلی N19 اشاره کرد؛ درحالی‌که شماره مدل داخلی نسل قبل نیز M19 بوده است. با درنظرگرفتن این نکته، می‌توان فهمید که خبری از عرضه جهانی این محصول نخواهد بود و تنها شاهد حضور آن در بازار چین و هند خواهیم بود. البته نسخه مخصوص به بازار هند تحت زیر برند دیگر شیائومی و با نام پوکو M۷ پرو 5G عرضه خواهد شد. از سایر مشخصات تأییدشده می‌توان به رابط کاربری پیش‌فرض هایپراواس مبتنی بر اندروید ۱۴ اشاره کرد.

گوشی ردمی 12 5G با صفحه‌نمایش ۶.۷۹ اینچی IPS و نرخ نوسازی تصویر ۹۰ هرتز عرضه شده است و در چندین پیکربندی مختلف قابل خرید است. ارزان‌ترین پیکربندی از ۴ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی بهره می‌برد؛ درحالی‌که این مقادیر برای گران‌قیمت‌ترین مدل شامل ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی و ۸ گیگابایت رم می‌شود. دوربین اصلی دوگانه با لنز اصلی ۵۰ مگاپیکسلی و لنز عمق‌سنج ۲ مگاپیکسلی، دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی و باتری ۵ هزار میلی‌آمپرساعتی با پشتیبانی از شارژ ۱۸ وات از دیگر مشخصات این محصول محسوب می‌شوند.

منبع: دیجیاتو

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی فناوری

دیگر خبرها

  • مقایسه شدت حمله اسرائیل با چهارشنبه سوری در کرج ! |‌ تصاویر
  • قیمت گوشی نوکیا مجیک مکس امروز (۳۰ فروردین) + قیمت و تاریخ عرضه
  • مشخصات ردمی 13 5G و پوکو M7 پرو 5G لو رفت
  • قیمت گوشی سامسونگ s24 ultra (۳۰ فروردین) + مشخصات، دوربین گوشی Samsung Galaxy S24 Ultra
  • قیمت گوشی poco x5 pro 5g + بررسی و مشخصات گوشی شیائومی poco x5 pro (۳۰ فروردین)
  • مقایسه ارتش پهلوی با ارتش جمهوری اسلامی، هویت انقلاب ما است + فیلم
  • مطالعات تطبیقی: استفاده از مقایسه در علم
  • samsung s23 fe + قیمت، مشخصات و مقایسه با S23 Ultra سامسونگ (۲۹ فروردین)
  • قیمت گوشی سامسونگ، شیائومی و آیفون ۲۹ فروردین ۱۴۰۳؛ ارزان‌ترین گوشی هوشمند سامسونگ چند؟
  • مهم ترین تفاوت گوشی ردمی 12 و ردمی 13