Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش صدای ایران، قرعه کشی اوزان ۵۷ و ۸۶ کیلوگرم کشتی آزاد انجام شد و رضا اطری و حسن یزدانی رقبایشان را شناختند.

حسن یزدانی در وزن ۸۶ کیلوگرم ابتدا با جبرئیل شاپیف از ازبکستان رقابت خواهد کرد و در صورت پیروزی با برنده دیدار بین استفان ریچمود از سوئیس و فاتح بنفردجلا از الجزایر جدال می‌کند. در گروه یزدانی آرتور نایفونوف از روسیه و تاکاتانی از ژاپن حضور دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: رضا اطری حسن یزدانی المپیک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۰۷۸۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علیرضا رضایی: قاسمپور کشتی‌گیر ۹۷ کیلوگرم نیست/ آذرپیرا عطش مدال المپیک دارد

نایب‌قهرمان المپیک با بیان اینکه کامران قاسمپور کشتی گیر برجسته جهان در وزن ۹۲ کیلوگرم است، گفت: آذرپیرا انگیزه زیادی برای کسب مدال المپیک در وزن ۹۷ کیلوگرم دارد.

به گزارش ایسنا، علیرضا رضایی، سرمربی تیم کشتی آزاد استان تهران، در نشست خبری هایت کشتی تهران،‌ گفت: باید از اکبر فلاح به عنوان بزرگ ما و بزرگ کشتی ایران که در سمت مدیر فنی کشتی آزاد تهران مشغول به فعالیت هستند تشکر کنم. با توجه به تجارب و سبقه ای که سراغ داریم قطعا هیات کشتی به سمتی می رود که تمرکز اصلی اش روی رده های پایه است که کار بسیار خوبی است و نتایج آن را در سال های آتی خواهیم دید. ما اگر اضلاع کشتی را به شکل پازل طراحی کنیم شروع آن با رده های پایه است. مسابقات خردسالان و نونهالان با حضور گسترده کشتی گیران به شکل فستیوال برگزار شده و این روند ادامه خواهد شد که این امر باعث علاقمندی نونهالان و نوجوانان به کشتی خواهد شد.

دارنده مدال نقره المپیک افزود: شاید در دو یا سه سال آینده نتایج پیشرفت کشتی تهران را در رده های مختلف سنی خواهیم دید. فکر می کنم سال آینده سال خوبی برای کشتی تهران خواهد بود و قطعا نتایج اقدامات بسیار خوبی که انجام شده را خواهیم دید.

وی درباره حضور یونس امامی و امیرعلی آذرپیرا در تیم ملی کشتی آزاد، گفت: این دو کشتی گیر تهران این شانس را دارند که به عنوان ملی پوش عازم المپیک پاریس شوند و قطعا شانس بالایی برای کسب موفقیت در این رویداد بزرگ خواهند داشت. اعتقاد دارم کامران قاسمپور کشتی گیر ۹۲ کیلوی تاپ در جهان است و اگر وزن المپیکی بود به ۳ یا ۴ مدال طلا می رسید. برای جهانی هم او گرینه اصلی ۹۲ کیلوگرم است. ما قهرمان های بزرگ زیاد داشتیم اما کمتر کشتی گیری مثل قاسمپور داشته ایم. با این وجود همیشه معتقد بوده ام کار او در وزن ۹۷ کیلوگرم سخت و دشوار است و کشتی گیر این وزن نیست.

وی ادامه داد: آذرپیرا شرایط رو به رشدی داشته و با توجه به شرایط روحی و انگیزشی که از او می بینم هر روز رو به جلو حرکت می کند. مهار کردن چنین کشتی‌گیرانی که انگیزه زیادی در اوج جوانی دارند سخت است و کشتی گیرانی که در تاریخ المپیک چهره شدند یا تجربه زیاد داشته اند یا مثل آذرپیرا در اوج جوانی عطش برای موفقیت و کسب مدال داشته اند.

یونس امامی هم با توجه به اینکه تجربه بیشتری دارد شانس بالایی برای کسب مدال دارد. البته ما کار سختی در آسیایی برای کسب سهمیه داریم و رقابت سنگینی برای کسب سهمیه المپیک خواهیم داشت اما قطعا سهمیه گرفتن یونس امامی از نظر روحی و روانی به او کمک می کند.

وی درباره حضور در کشتی تهران و همکاری با هیات کشتی، گفت: آقای علی عسگری قبل از اینکه کاندید شوند از من کمک خواستند. من هم گفتم اگر شما بیایید من هم هستم. در دلم خدا خدا می کردم ایشان نیاید. بعد که انتخاب شدند با دل قرص خدمت ایشان و آقای فلاح رسیدم تا کار را شروع کنیم. شناختی که از قدیم از آقای علی عسکری داشتم باعث شد به اینجا بیایم. می دانم دغدغه اصلی ایشان کشتی تهران است و حضور او در کشتی تهران موهبتی برای کشتی ماست. با حضور او همه دور هم جمع شده اند و تلاش همه رشد و پیشرفت کشتی تهران است.

رضایی درباره پیش بینی خود از عملکرد کشتی آزاد ایران در المپیک پاریس، گفت: ما توانایی کسب مدال را در هر شش وزن المپیکی داریم. هیچکس نمی داند چند مدال می گیریم و نمی توانیم پیش بینی دقیقی داشته باشیم.  کشتی گیران ما نیاز به آرامش دارند و اسم بردن از شانس های مدال باعث ایجاد بار روانی بر روی آن ها می شود. فکر می کنم به شرط کسب سهمیه های باقیمانده در مسابقات آسیایی، روند آماده سازی تیم برای المپیک خیلی بهتر خواهد بود.

دارنده مدال های نقره المپیک و برنز جهان، افزود: کار ما برای کسب سهمیه المپیک در اوزان ۵۷ و ۷۴ کیلوگرم سخت تر از وزن ۹۷ کیلوگرم خواهد بود و اگر بتوانیم در مرحله نخست به ۳ سهمیه برسیم کار بزرگی خواهد بود. وقتی کشتی نتیجه بگیرد همه ما حال خوبی داریم و سرمان را بالا می گیریم. تا وقتی حمایت مسئولان نباشد نمی توان انتظار زیادی از هیات کشتی به تنهایی داشت. باید در بحث معیشت مربیان کشتی تجدید نظر اساسی صورت بگیرد و مسئولان در عمل حمایت جدی داشته باشند. گرفتن مالیت بابت شهریه کشتی گیران و ورزشکاران زنگ خطر جدی برای ورزش ماست و باعث می شود با افزایش شهریه ها، خانواده ها تحت فشار قرار بگیرند و بسیاری قید رفتن به باشگاه های ورزش را بزنند که عواقب جدی در زمینه های مختلف در اجتماع خواهد داشت.

حبیب الله اخلاقی مدیر فنی کشتی فرنگی استان تهران،‌ نیز در این نشست، گفت: همه متحد و یکدل هستیم با کمک همه مربیان کشتی فرنگی تهران، شاهد رشد و موفقیت کشتی تهران باشیم. امیدوارم در سال آینده نیز شاهد عناوین بیشتر کشتی فرنگی تهران باشیم. در تلاشیم تعداد تیم های بیشتری را از تهران وارد لیگ کشتی فرنگی کنیم. در رده سنی بزرگسالان ما محمدحسین محمودی را در تیم اعزامی به بلغارستان داشتیم و تمام سعی ما این است کشتی گیران از رده های پایه وارد رده سنی بزرگسالان شوند.
انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ترکیب آزادکاران اعزامی به بیشکک
  • علیرضا رضایی: قاسمپور کشتی‌گیر ۹۷ کیلوگرم نیست
  • علیرضا رضایی: قاسمپور کشتی‌گیر ۹۷ کیلوگرم نیست/ آذرپیرا عطش مدال المپیک دارد
  • دوئل دوباره یزدانی – قاسم‌پور نزدیک‌تر از همیشه؛ مربی هادی وفایی‌پور حق دارد یا مربی حسن یزدانی؟
  • جنجال در وزن ۸۶ کیلوگرم؛ انتقاد شدید از کامران قاسمپور!
  • انتقاد شدید مربی حسن یزدانی از کامران قاسمپور
  • هشدار می‌دهم؛این تصمیم باعث دلسردی و بدبینی حسن یزدانی می‌شود
  • عصبانیت مربی حسن یزدانی از بازگشت قاسمپور به ۸۶ کیلو
  • انتقاد شدید مربی حسن یزدانی از احتمال بازگشت کامران قاسمپور به ۸۶ کیلوگرم
  • سلیمی، چهارمین سهمیه تکواندو در المپیک پاریس را گرفت