Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-25@09:44:56 GMT

تدوین برنامه میان‌مدت مهار تورم

تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۰۷۹۰۳

خبرگزاری آریا - یک فعال بخش خصوصی معتقد است: تورم یکی از بزرگترین مشکلات و مسائل کشور به شمار می‌رود و در این زمینه دولت جدید باید برنامه میان مدت مهار تورم تدوین کند.
به گزارش خبرگزاری آریا ، رییس کمیسیون بازار پول و سرمایه اتاق بازرگانی تهران با بیان اینکه ثبات اقتصاد کلان از طریق به رسمیت شناختن کارکرد اصلی بانک ‌مرکزی یعنی کنترل تورم به عنوان یکی از مهم‌ترین مطالبات بخش خصوصی از دولت جدید مطرح است، اظهارکرد: نرخ بالای تورم در شرایط کنونی اقتصادی ایران، نمی تواند در کوتاه مدت و حتی میان مدت کاهش یابد و اصلاح شود، بلکه نیاز به زمان داشته و همچنین به عوامل متعددی چون وضعیت کلی اقتصاد، بودجه و درآمد مملکت، رکود اقتصادی و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. بستگی دارد.
فریال مستوفی در گفت و گو با ایبِنا افزود: حداقل خواسته فعالان اقتصادی از رییس‌جمهور آینده آن است که نسبت به کنترل تورم و پیش‌بینی‌پذیر کردن این شاخص اقداماتی را در دستور کار قرار دهد. از دولت جدید اقتداربخشی و به رسمیت شناختن استقلال بانک‌مرکزی و تدوین برنامه میان‌مدت برای کنترل تورم و همچنین برنامه‌ریزی برای پیش‌بینی‌پذیر کردن تورم را انتظار داریم.
وی با تاکید بر اینکه کنترل تورم باید یکی از سرفصل های اصلی در دستور کار دولت جدید باشد، ادامه داد: اقتصاد باید به صورت شفاف برنامه ریزی شود و مورد بازسازی قرار گیرد. علاوه بر این لازم به ذکر است که به دلیل اینکه در سالیان گذشته با رشد اقتصادی منفی روبرو بودیم، حتی برای رسیدن به رشد صفر باید زمان طولانی سپری شود چه برسد به رسیدن به رشد 8 درصدی پیش بینی شده در برنامه ششم توسعه که در حد شعار است.
به گفته رییس کمیسیون بازار پول و سرمایه اتاق بازرگانی تهران، برای بهبود شرایط اقتصادی و کاهش نرخ تورم به عنوان یکی از اصلی ترین شاخص های اقتصادی، نیاز به عزمی جدی و برنامه ریزی اصولی و کارشناسی شده است. متاسفانه تورم یکی از بزرگترین مشکلات و مسایل کشور به شمار می رود و این در حالی است که در سایر کشورهای کمتر توسعه‌یافته جهان میزان تورم حدود 5 درصد است، اما در کشور ما تورم تصاعدی با این شتاب بالا آسیب شدیدی به اقتصاد و همچنین قدرت خرید مردم زده است.
مستوفی با تاکید بر اینکه باید بتوانیم جذب سرمایه‌گذاری کنیم، تصریح کرد: با این اقدام و همچنین افزایش تولید می‌توان به اقتصاد کشور و کاهش تورم کمک قابل توجهی کرد. ضمن اینکه این مهم به صرف مذاکرات محقق نمی شود، بلکه نیاز به ایجاد اعتماد و امنیت سرمایه‌گذاری است.
-->

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: کنترل تورم دولت جدید میان مدت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۰۷۹۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«نبض تولید» را روی موج رادیو اقتصاد بشنوید

به گزارش جام جم آنلاین از رادیو اقتصاد، مهدی شیار مدیر گروه حکمرانی اقتصادی رادیو اقتصاد، در معرفی این برنامه گفت: «نبض تولید» یک مستند گزارشی است که به بررسی و بیان پیش نیازها و الزامات تحقق شعار سال در زمینه تولید میپردازد و از اردیبهشت در جدول پخش برنامه های رادیو اقتصاد قرار گرفته است. 

وی با اشاره به این موضوع که در این برنامه با فعالان اقتصادی در طیف گسترده ای از صنایع مختلف گفتگو می شود، تصریح کرد: گزارش های این برنامه به صورت هدفمند وضعیت بنگاه های تولیدی و جایگاه محصولات آنها در بازار را بررسی می کند و با تحلیل وضع موجود به آسیب شناسی به منظور رفع موانع می پردازد.

مهدی شیار با بیان این نکته که بنگاه های اقتصادی خصوصی، نماد مشارکت مردمی در بدنه اقتصاد کشور هستند و در شعار امسال بر نقش بنیادی این مشارکت تاکید شده است، گفت: استفاده از ظرفیت های آگاهی بخشی و مطالبه گری رسانه در جهت تسهیل فرآیند تولید در بخش خصوصی، از اهداف برنامه «نبض تولید» است.

«نبض تولید» به تهیه کنندگی لیلا روزبهانی سه شنبه ها ساعت 14:30 به مدت 30 دقیقه از رادیو اقتصاد پخش می شود.

دیگر خبرها

  • دنیای اقتصاد : در سال ۱۴۰۳ نه منتظر کاهش قیمت ارز باشید، نه کاهش نرخ تورم/ رشد اقتصادی هم بالا نخواهد رفت
  • در سال ۱۴۰۳ نه منتظر کاهش قیمت ارز باشید، نه کاهش نرخ تورم/ رشد اقتصادی هم بالا نخواهد رفت
  • مشارکت مردم در جهش تولید چگونه عملی می‎‌شود؟
  • مهار تورم ماهانه و نقطه به نقطه در استان یزد/ شمارش معکوس برای اصلاح نرخ تورم سالانه
  • تورم ماهانه و نقطه به نقطه یزد مهار شد
  • لزوم ایجاد اقتصاد دریاپایه در مازندران
  • مهار کامل تورم ماهانه و نقطه به نقطه استان یزد
  • «نبض تولید» را روی موج رادیو اقتصاد بشنوید
  • سند نقشه راه کشاورزی در استان همدان برای نخستین بار در کشور تدوین شد
  • بازگشت به روایت اقتصاد و جامعه