Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-10@21:12:20 GMT

پیش‌بینی باران ۵ روزه در ۲۴ استان کشور

تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۰۸۱۶۰

پیش‌بینی باران ۵ روزه در ۲۴ استان کشور

سازمان هواشناسی از رگبار، رعدوبرق و وزش باد شدید ۵ روزه در ۲۴ استان خبر و نسبت به آبگرفتگی معابر و سیلاب ناگهانی در ۱۹ استان هشدار داد.

به گزارش مشرق، بر اساس تحلیل نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی امروز ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ در برخی مناطق از استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، زنجان، کردستان، کرمانشاه، همدان، مرکزی، لرستان، قزوین، اصفهان، یزد، قم، البرز، تهران، شمال سمنان، گیلان، مازندران، غرب گلستان، جنوب سیستان و بلوچستان، جنوب و غرب کرمان، شمال و شرق فارس، شرق کهگیلویه و بویراحمد و ارتفاعات چهارمحال و بختیاری به ویژه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب رگبار، وزش باد شدید و رعدوبرق و در مناطق مستعد با احتمال وقوع گردوخاک پیش بینی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فردا چهارشنبه در استان‌های مازندران، ارتفاعات گلستان، ارتفاعات البرز مرکزی در استان‌های قزوین، البرز، تهران و سمنان، استان‌های واقع در ارتفاعات زاگرس مرکزی و برخی مناطق استان‌های یزد، اصفهان، کرمان، شمال و شرق فارس و هرمزگان به ویژه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب رگبار پراکنده، رعدوبرق و وزش باد شدید پیش بینی شده است.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی از پنجشنبه تا شنبه هفته آینده در اکثر مناطق کشور جو پایداری حاکم است. تنها طی روزهای پنجشنبه و جمعه در برخی مناطق شمال غرب، ارتفاعات زاگرس مرکزی و ارتفاعات البرز مرکزی در استان‌های مازندران، البرز و تهران و روز شنبه در نیمه شمالی آذربایجان غربی و شمال آذربایجان شرقی در ساعات بعدازظهر افزایش ابر، بارش پراکنده باران همراه با وزش باد و رعدوبرق روی می‌دهد.

طی ۵ روز آینده در برخی مناطق شمال شرق، شرق و بخش‌هایی از مرکز کشور در مناطق زابل،‌خراسان جنوبی، جنوب سمنان، تهران، اصفهان، قم و مرکزی وزش باد شدید با احتتمال خیزش گردوخاک، کاهش دید افقی و کیفیت هوا پیش بینی می‌شود.

توصیف سامانه: ادامه فعالیت سامانه بارشی

نوع مخاطره: رگبار باران و رعدوبرق، وزش بادشدید موقتی و در مناطق مستعد بارش تگرگ

منطقه اثر:

دوشنبه ۱۴۰۰/۰۵/۱۱ : آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، گیلان، مازندران، کردستان، زنجان، شمال کرمانشاه، قزوین، شمال استانهای البرز و تهران، شمال و شرق فارس، هرمزگان، نیمه جنوبی کرمان، جنوب سیستان و بلوچستان و ارتفاعات سمنان.

سه‌شنبه ۱۴۰۰/۰۵/۱۲ : کردستان، جنوب استانهای آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل، کهگیلویه و بویراحمد، فارس، جنوب استانهای سیستان و بلوچستان و کرمان، شمال و غرب هرمزگان، غرب یزد و ارتفاعات استانهای زنجان، مازندران، البرز، تهران و سمنان.

چهارشنبه ۱۴۰۰/۰۵/۱۳ : شمال هرمزگان، جنوب و غرب کرمان، شمال و شرق فارس، غرب یزد، شرق کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، مازندران و ارتفاعات استانهای البرز، تهران، سمنان و جنوب غرب اصفهان.

اثر مخاطره: احتمال جاری شدن روان آب در مسیل‌ها، برخورد صاعقه و بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها، احتمال آبگرفتگی موقت و محدود

توصیه: عدم توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، تقویت سازه‌های موقتی، احتیاط در چرای دام در مسیل‌ها و مناطق مرتفع و احتیاط در فعالیت‌های کوهنوردی.

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا تحولات افغانستان المپیک توکیو سازمان هواشناسی اخبار حوادث هواشناسی سازمان هواشناسی کشور هشدار هواشناسی بارش باران شمال و شرق فارس آذربایجان شرقی آذربایجان غربی وزش باد شدید برخی مناطق پیش بینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۰۸۱۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز دوشنبه ۲۰ فروردین / بارش باران در محورهای مواصلاتی

آخرین وضعیت محورهای کشور برای امروز _دوشنبه بیستم فروردین_ اعلام شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، آخرین وضعیت راه‌های کشور برای امروز _دوشنبه بیستم فروردین_ به شرح زیر است:

بر اساس آخرین داده‌های ترافیکی، تردد روان در محورهای چالوس، هراز و فیروزکوه، آزادراه تهران - شمال و آزادراه قزوین - رشت (رفت و برگشت) برقرار و محورهای شمالی فاقد هرگونه مداخلات جوی است.

همچنین ترافیک در آزادراه قزوین - کرج - تهران محدوده مهرویلا و حدفاصل ساسانی تا پل کلاک و در محور شهریار - تهران در برخی از مقاطع سنگین است.

شاهد بارش برف و باران در برخی از محورهای استان‌های آذربایجان شرقی و اردبیل و در برخی از محورهای استان‌های آذربایجان غربی، گیلان، گلستان، مازندران، کردستان، و زنجان هستیم.

محور هشتگرد - طالقان مسدود و محورهای سروآباد - پاوه، سی‌سخت - پادنا، گنجنامه - تویسرکان، وازک - بلده و پونل - خلخال دارای انسداد فصلی است.

آخرین وضعیت جوی استان‌های کشور

صادق ضیائیان، رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به آخرین وضعیت جوی در کشور اظهار کرد: امروز در مناطقی از غرب، شمال غرب، بخش‌هایی از سواحل دریای خزر، ارتفاعات البرز، بعضی مناطق در شمال شرق و شرق کشور، ارتفاعات زاگرس مرکزی و جنوب غرب کشور، رگبار باران و گاهی رعد و برق رخ می‌دهد و در بعضی مناطق نیمه شرقی کشور، وزش باد و احتمال خیزش گرد و خاک پیش بینی می‌شود.

وی افزود: سه‌شنبه این وضعیت در نوار غربی، شمال شرق و ارتفاعات زاگرس مرکزی و جنوبی ادامه دارد و چهارشنبه با تقویت سامانه بارشی در نیمه غربی و بعضی مناطق مرکزی کشور، رگبار، رعد و برق و وزش باد شدید موقتی پیش بینی می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا تصریح کرد: شدت بارش روز چهارشنبه در استان‌های لرستان، شمال شرق خوزستان، چهارمحال و بختیاری، غرب اصفهان، کرمانشاه، کردستان، جنوب آذربایجان غربی، نیمه جنوبی آذربایجان شرقی، همدان، زنجان، قزوین، البرز و ارتفاعات گیلان و مازندران خواهد بود.

ضیائیان ادامه داد: پنجشنبه در شمال غرب، مناطقی از غرب، دامنه‌های البرز، شمال شرق و سواحل دریای خزر، بارش باران و در ارتفاعات البرز، بارش برف پیش بینی می‌شود، همچنین در بعضی مناطق مرکزی و شرقی کشور و ارتفاعات زاگرس مرکزی، رگبار پراکنده و وزش باد رخ می‌دهد.

وی گفت: پنجشنبه به ویژه در ساعات بعدازظهر در بیشتر مناطق کشور وزش باد شدید و در مناطق مستعد خیزش گرد و خاک خواهیم داشت و جمعه در سواحل دریای خزر، ارتفاعات البرز و شمال شرق، بارش باران و در ارتفاعات زاگرس مرکزی و بخش‌هایی از شرق و جنوب شرق کشور، رگبار پراکنده و وزش باد پیش بینی می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا اضافه کرد: روز چهارشنبه در نوار غربی کشور و پنجشنبه در سایر نقاط کشور به جز نوار شرقی و جنوب شرق کشور، کاهش نسبی دما رخ خواهد داد، همچنین طی سه روز آینده دریای خزر مواج و متلاطم خواهد بود.

کد خبر 742781

دیگر خبرها

  • ورود سامانه بارشی به کشور طی امروز | برف و باران ۲۵ استان را فرامی‌گیرد | تهران فردا بارانی می‌شود؟
  • کل کشور تا پایان هفته بارانی می‌شود
  • پیش بینی دمای هوای کشور در تعطیلات عید فطر
  • آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز دوشنبه ۲۰ فروردین / بارش باران در محورهای مواصلاتی
  • بارش شدید باران ۱۴ استان را فرامی‌گیرد | تهران کی بارانی می‌شود؟
  • هواشناسی ۲۰ فروردین ۱۴۰۳ / رگبار باران و رعد و برق ایران را فرا می‌گیرد
  • هواشناسی ایران / بارش شدید باران در اغلب مناطق کشور
  • رگبار باران و رعد و برق اغلب مناطق کشور را فرا می‌گیرد
  • پیش بینی هواشناسی کشور ۲۰ و ۲۱ فروردین ۱۴۰۳ / رگبار باران و رعد و برق اغلب استان ها را می‌گیرد
  • وضعیت آب‌وهوا در تعطیلات سه روزه عید فطر