Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت : قایق صیادی در غرب استان شمال غرب جزیره فارور با ۲ نفر سرنشین بعد از عملیات مشترک پنج ساعته نجات یافته و در سلامت کامل به آغوش خانواده بازگشتند.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان ، "اسماعیل مکی زاده " در تشریح عملیات جستجو و نجات دریایی اظهار داشت : طی تماس مردمی با مرکز جستجو و نجات دریایی بندرعباس (MRCC) خبری مفقودی یک فروند قایق صیادی با ۲ سرنشین اعلام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد :  بلافاصله ناجی ۱۹ از جزیره  کیش به همراه سه فروند قایق همیار ناجی و طی هماهنگی صورت گرفته ؛ نیروی دریایی سپاه منطقه فارور و دریابانی نیز  به محل اعزام و عملیات مشترکی در منطقه آغاز شد .

معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: پس از حدود پنج ساعت پایش منطقه حوالی ساعت سه بامداد قایق صیادی در هشت مایلی شمال غرب جزیره فارور توسط قایق همیار ناجی پیدا شده نفرات در صحت و سلامت کامل به آغوش خانواده باز گشتند.

به گفته مکی زاده این قایق صیادی به دلیل نقص فنی در موتور حوالی  ۱۰ مایلی غرب جزیره فارور در شرایط نامساعد جوی قرارگرفته و دچار اضطرار شده بود که با اطلاع رسانی بموقع جامعه محلی و در یک عملیات مشترک جستجو و نجات دریایی نجات یافتند .

شایان ذکر است؛ استان هرمزگان ۲ هزار و ۲۰۰  کیلومتر نوار ساحلی و ۱۴ جزیره را زیر پوشش دارد و از ۳۶ ایستگاه همیار ناجی و ۸ فروند شناور ناجی برای انجام عملیات های جستجو و نجات دریایی در این پهنه آبی بهره می برد.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: نجات صیاد فارور جستجو و نجات دریایی جزیره فارور قایق صیادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۰۸۲۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کودک چهار ساله در خرسان غرق شد/عملیات جستجو ادامه دارد

به گزارش خبرنگار مهر، محمد رستمی ظهر سه شنبه در گفتگو با خبرنگاران افزود: این کودک چهارساله در حوالی روستای «منج» در مرز استان کهگیلویه و بویراحمد و چهارمحال و بختیاری در خرسان غرق شده است.

وی بیان داشت: غرق شدن کودک چهار ساله در رود خرسان روز گذشته اعلام و تیم غواصی آتش‌نشانی یاسوج به منطقه اعزام شد و عملیات جستجو برای پیدا کردن این کودک چهارساله همچنان ادامه دارد.

رستمی تصریح کرد: تیم غواصی چهار محال و بختیاری که پیش از ما در جریان این غرق شدگی قرار گرفته بودند نیز عملیات جستجو برای یافتن این کودک را از دو روز گذشته آغاز کرده‌اند و هنوز این پسربچه چهار ساله پیدا نشده است.

وی افزود: علی رغم همه هشدارها، متأسفانه شنا در رودخانه‌ها و قرار گرفتن در حاشیه رودخانه‌ها برای تفریح و غرق شدن کودکان، سالانه افراد زیادی را به کام مرگ می‌کشاند.

کد خبر 6086413

دیگر خبرها

  • امدادرسانی به خدمه مصدوم شناور تانزانیایی در آب‌های بوشهر
  • امداد رسانی به ۴۲ شناور و نجات ۱۷۲ دریانورد در آب‌های استان بوشهر
  • امدادرسانی به ۴۲ شناور در آب‌های بوشهر انجام شد/نجات ۱۷۲ دریانورد
  • کشف جسم بی‌جان دو کودک غرق شده در شهرستان نیمروز
  • برگزاری آزمون منطقه‌ای کسب درجه ایثار در استان مرکزی
  • کودک چهار ساله در خرسان غرق شد/عملیات جستجو ادامه دارد
  • توقیف دو فروند قایق صیادی ترال در آب‌های قشم
  • توقیف ۲ فروند قایق صیادی در آب‌های قشم
  • توقیف ۲ فروند قایق صیادی ترال متخلف در قشم
  • فعالیت‌ های دریایی در خزر ممنوع شد