Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-19@15:30:27 GMT

توسعه گردشگری با روستاهای هدف گردشگری در زنجان

تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۰۸۲۰۹

توسعه گردشگری با روستاهای هدف گردشگری در زنجان

ایسنا/زنجان مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان گفت: توسعه گردشگری با روستاهای هدف گردشگری در زنجان محقق می‌شود.

رضا خواجه‌ای در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: با توجه به اینکه استان زنجان ظرفیت‌های بی‌بدیل و کم‌نظیری در توسعه گردشگری روستایی دارد، تلاش می‌شود که با انتخاب روستای گردشگرپذیر، ظرفیت‌ها و زیرساخت‌های لازم فراهم شود تا در کشور نیز به‌ عنوان الگویی مطلوب معرفی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بنیاد مسکن در توسعه این امر و رعایت معماری ویژه و حفظ بافت سنتی روستاهای هدف گردشگری نقش مهمی بر عهده دارد. وجود جاذبه و بافت سنتی و اصیل ایرانی و اسلامی با حفظ هویت آن در روستاها، هر گردشگر داخلی و خارجی را به خود جذب می‌کند که سرمایه‌گذاری در این بخش آثار و نتایج مثبتی در بخش‌های مختلف به همراه دارد.

این مسئول با اشاره به تهیه طرح روستاهای دارای بافت باارزش به تعداد ۷ روستا و تهیه طرح و بهسازی روستاهای هدف گردشگری به تعداد ۱۰ روستا در سطح استان، ادامه داد: در حال حاضر از ۱۰ روستای هدف گردشگری، ۴ روستای درسجین، گلابر، خوئین و ویر تهیه طرح شده و ۶ روستای شیت، ولیدر، چپ‌دره، علم‌کندی، حاج سیران و ماری نیز مصوب دفتر مرکزی است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان تصریح کرد: روستاهای هدف گردشگری نیز با توجه به شاخص‌هایی نظیر داشتن طبیعت و آب و هوایی بکر، آداب و رسوم خاص، معماری و یا بافت روستایی به لحاظ اقلیم و یا پوشش یا جاذبه‌ای که می‌توان منحصر به‌ فرد قلمداد کرد، شناخته می‌شوند.

خواجه‌ای، همکاری مشترک بین این دو مجموعه در راستای برگزاری جشنواره انتخاب برترین روستای گردشگرپذیر استان را مطلوب ارزیابی کرد و یادآور شد: روستاهای مختلفی در استان وجود دارد که دارای ظرفیت‌های گردشگری بسیار خوب هستند و باید از ظرفیت این روستاها برای توسعه امر گردشگری استفاده شود.

وی در رابطه با اینکه دومین جشنواره انتخاب روستای برتر گردشگری از سوی اداره میراث‌فرهنگی و گردشگری استان و با همکاری و مشارکت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان برگزار خواهد شد، خاطرنشان کرد: این جشنواره با هدف ارتقای کیفیت گردشگری در روستاهای گردشگرپذیر، همزمان با عید غدیر از ۷ مردادماه آغاز و نتایج این جشنواره همزمان با هفته گردشگری در مهرماه اعلام خواهد شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی زنجان روستای گردشگری روستاهای هدف گردشگری بنیاد مسکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۰۸۲۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشنواره رود و ریل در لرستان/«بیشه» در مسیر ثبت جهانی

مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری لرستان از برگزاری جشنواره رود و ریل برای انتخاب روستای بیشه برای ثبت در فهرست جهانی خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، عطا حسن‌پور صبح امروز در جمع خبرنگاران، گفت: جشنواره رود و ریل امروز 30 فروردین‌ماه در روستای بیشه برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه هشت روستای گردشگری ایران برای ثبت در فهرست بهترین روستاهای جهانی ایران انتخاب شده‌ است، اضافه کرد:  بیشه در بخش پاپی خرم‌آباد یکی از این روستاها است.

بازدید مسافران از «فلک‌الافلاک»، بام گردشگری لرستان

مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری لرستان بیان کرد: برگزاری جشنواره رود و ریل یکی از برنامه‌های در نظر گرفته‌ شده برای انتخاب روستای بیشه در فهرست جهانی است.

حسن‌پور خاطرنشان کرد: مشارکت جوامع محلی و معرفی جاذبه‌های خط راه‌آهن سراسری ایران و رودخانه سزار از اهداف برگزاری جشنواره رود و ریل در لرستان است.

وی با اشاره به ثبت خطّ راه‌آهن سراسری ایران در میراث جهانی، یادآور شد: مردم لرستان از دو اثر طبیعی و صنعتی در مجاورت روستای بیشه ارتزاق می‌کنند.

ایران در سال 2024 امکان ارسال هشت پرونده به سازمان گردشگری ملل متحد برای انتخاب روستاهای برگزیده گردشگری در فهرست جهانی را دارد.

روستای ابیانه (اصفهان)، روستای کندلوس (مازندران)، پالنگان (کردستان)، بیشه (لرستان)، میمند (کرمان)، روستای فهرج (یزد)، اصفهک (خراسان جنوبی) و قلعه بالا (سمنان) از روستاهای معرفی‌شدۀ ایران برای ثبت در فهرست جهانی است.

آبشار بیشه چهل‌وهشتمین اثر ملی است که در 27 اسفند 1387 در فهرست میراث طبیعی ایران ثبت شد.

انتهای پیام/ 644/

دیگر خبرها

  • مشکلات آبرسانی در روستاهای بخش گابریگ از زبان اهالی
  • جشنواره طبخ ماهی قزل‌آلا در ماهنشان
  • کاوش و سامان‌دهی قلعه تپه تاریخی ابهر
  • جشنواره «رود و ریل» در روستای بیشه لرستان برگزار شد
  • جشنواره رود و ریل در لرستان/«بیشه» در مسیر ثبت جهانی
  • سیلاب راه ارتباطی ۳۷ روستای ریگان را مسدود کرد
  • ثبت جهانی پالنگان نیازمند همت جمعی است
  • پالنگان کردستان در رویای جهانی شدن
  • قطع‌برق و مسدودشدن راه روستاهای سیستان و بلوچستان
  • مسدودی راه ارتباطی ۷ روستای ریگان/ مدارس شرق استان کرمان تعطیل شد