Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، حشمت‌اله صیدی صبح امروز در آخرین نشست خبری‌اش با خبرنگاران رسانه‌ها در سنندج اظهار کرد: اگرچه در یک سال اخیر به واسطه تحریم‌های اقتصادی و شیوع کرونا یکی از سخت‌ترین سال‌ها بود اما به عنوان شهردار سنندج با دست پر از مردم خداحافظی می‌کنم.

شهردار سنندج به کمبود درآمدهای پایدار و سختی شرایط شهرداری‌هایی که به واسطه نبود صنایع از کمترین ارزش‌‌افزوده بهره‌مند هستند اشاره کرد و گفت: کم بودن ارزش افزوده از یک سو و نبود درآمدهای پایدار موجب شده که شرایط سختی به لحاظ اجرای برنامه‌ها و تحقق اهداف بر شهرداری‌ها حاکم باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صیدی اضافه کرد: بودجه شهرداری در سال جاری 650 میلیارد تومان و بدهی آن 50 تا 60 میلیارد تومان است.

شهردار سنندج با بیان اینکه شهرداری در شروع عملیات اجرایی هر پروژه به پیمانکاران خود پیش پرداخت داده است، گفت: کارکرد پروژه‌های مهم و کلیدی که در شهر سنندج اجرا و یا در دست اجراست پرداخت شده است.

اعمال ماده 101 در شهرداری سنندج

وی به خلق درآمدهایی برای شهرداری سنندج در سه بخش اشاره کرد و گفت: اعمال ماده 101 شهرداری‌ها از اقدامات بسیار خوبی بود که با گذر از چالش‌های مختلف نهادینه شده است.

شهردار سنندج  اضافه کرد: امروز حتی در حریم شهر نیز ماده 101 اعمال می‌شود و 500 میلیارد تومان از مطالبات شهرداری از دستگاه‌های اجرایی ثبت شده که تاکنون 245 میلیارد تومان آن در قالب‌های مختلف تهاتر و وصول شده است.

وی افزود: 161 میلیارد تومان طلب عوارض شهرداری از دستگاه‌های اداری بود که اگر می‌خواستیم به صورت پولی از دستگاه‌های اجرایی بگیریم توان آن را نداشتند.

شهردار سنندج اضافه کرد: شهرداری سنندج مطالبات انبار شده زیادی نزد راه و شهرسازی داشت که در این دوره توانستیم بخشی از این مطالبات را بازپس بگیریم که 24 قطعه زمین مسکونی نیز مسجل شده است.

صیدی تصریح کرد: برای این مطالبات تلاش زیادی صورت گرفت و خوشبختانه توانستیم 126 قطعه زمین در شهرک بعثت، 176 قطعه در 5 آذر و 15 قطعه در زیباشهر به نفع شهرداری بگیریم.

وی افزود: 6 هزار و 400 متر زمین با کاربری تجاری از راه و شهرسازی گرفتیم که امیدواریم از این زمین به زیباترین شیوه استفاده شود و پروژه‌هایی در شأن مردم اجرا کنیم.

بازپس‌گیری املاک شهرداری سنندج از راه و شهرسازی

شهردار سنندج اظهار کرد: 3 هزار و 200 مترمربع ملک تجاری در شهرک بعثت، 4 هزار مترمربع از فروشگاه رفاه، یک هزار و 100 مترمربع در کنار مسجد قبا، 180 هکتار زمین دولتی با کاربری فضای سبز و غیره از دیگر مطالباتی بود که توانستیم از راه و شهرسازی بازپس بگیریم.

صیدی اذعان کرد: بلوار کردستانی یکی از شریان‌های حرکتی اصلی شهر سنندج است که علاوه بر اتصال جنوب شرقی شهر به شمال غربی در راستای تکمیل رینگ غربی ـ شرقی شهر از مهم‌ترین عوامل موثر در کاهش ترافیک است و دسترسی سریع آسان را به بسیاری از مناطق مرکزی شهر میسر می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: توسعه طولی بلوار کردستان تا پل بیمارستان توحید و اتصال آن به بلوار ساحلی می‌تواند شهرک بهاران، ساحلی، پیام و مسیر منتهی به میدان جهاد محور کرمانشاه ـ سنندج را نیز به بلوار کردستان متصل کند.

شهردار سنندج طول اتصال بلور کردستان به بلوار ساحلی را 2 هزار و 300 متر اعلام کرد که یک هزار و 200 متر آن در سنوات قبل انجام شده بود و یک کیلومتر آن در این دوره انجام شده است.

صیدی عنوان کرد: احداث بلوار 24 متری عباس کمندی در آبیدر با هدف حذف مشکلات و موانع ترافیکی موجود، ارتقای سطح بهره‌وری از پروژه‌های احداث شده تقاطع غیرهمسطح کوسه هجیج تا سه راهی تکیه و چمن و ایجاد گزینه‌های مناسب در کاهش مسیرهای اشباع شده در محدوده کمربندی غربی شهر از اقدامات خوبی بود که در این دوره انجام شد.

احداث تقاطع غیرهمسطح سنجرخان، بلوار 36 متری کامکارها 

وی گفت: احداث تقاطع غیرهمسطح سنجرخان، بلوار 36 متری کامکارها در دگران سنندج، احداث میدان امام رضا(ع) در ورودی ناحیه منفصل شهری ننله و نصب پیکره ایثار و مقاومت مردم کردستان در آبیدر و بلوار 30 متری ناحیه منفصل شهری ننله از دیگر پروژه‌هایی خوب شهرداری بوده است.

شهردار سنندج اظهار کرد: احداث پیاده‌راه فردوسی یکی از کارهای شاخص و برند برای شهر سنندج بود که با قبول ریسک فراوان اجرا شد این پروژه موجب ایجاد شهری سرزنده، پویا و مطلوب با حذف میسر سواره‌ه و پیاده مدار کردن آن محور و تبدیل آ به فضای شهری مطلوبی برای تعالات اجتماعی، فرهنگی شهروندان و عاملی برای جذب گردشگران شود.

صیدی با تاکید بر اینکه قطعا این پروژه نقاط ضعفی هم دارد اما در کل مردم از اجرای آن راضی هستند، عنوان کرد: این پیاده‌راه امکان فعالیت‌ها و احساس شور و تحرک، زندگی و کشف ارزش‌ها و جاذبه‌های نهفته در محیط تاثیرگذار بوده و این ارزش دارای اهمیت اساسی در ادراک هویت فضایی و احساس تعلق به محیط است.

انجام 1.1 میلیون مترمربع آسفالت در معابر 

وی در ادامه عنوان کرد: در این دوره شهرداری یک میلیون و 185 هزار مترمربع آسفالت و بهسازی در معابر و محلات سط شهر سنندج انجام شده و توانستیم رکورد این موضوع را بشکنیم.

وی اظهار کرد: احداث بلوار 36 متری برای اتصال میدان امام رضا(ع) به کمربندی اسلام آباد به طول یک هزار و 350 متر و عرض 36 متر از پروژه‌های ارزشمندی است که نقش مهمی در کاهش و روان‌سازی ترافیک، کاهش خطرات احتمالی ناشی از تصادف و بهبود وضعیت عبور و مرور پس از احداث میدان ورودی ننله و اتصال این میدان به کمربندی اسلام آباد دارد.

‌‌‌احداث کارخانه آسفالت 160 تنی تمام اتوماتیک

شهردار سنندج اضافه کرد: کارخانه تمام اتوماتیک جدید آسفالت شهرداری نیز با ظرفیت 160 تن در ساعت و با قالبلیت استفاده از 20 درصد مصالح بازیافت افتتاح شد، این کارخانه تمام اتوماتیک بوده و بخش اعظمی از آسفالت مورد نیاز معابری شهری و پروژه‌های از این کارخانه تامین خواهد شد نقش مهمی در صرفه‌جویی هزینه‌های عمرانی است.

نوسازی و بهسازی 270 دستگاه تاکسی و اتوبوس شهری

وی گفت: به واسطه شیوع ویروس کرونا و عدم استفاده شهروندان از ناوگان حمل و نقل عمومی بسیاری از خطوط ناوگان اتوبوسرانی و تاکسیرانی با مشکل مواجه شد.

وی افزود: در راستای بهسازی و نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی در این دوره 270 دستگاه  تاکسی و اتوبوس ناوگان حمل و نقل عمومی سنندج نوسازی و بهسازی شد.

احداث پایانه حمل و نقل عمومی در میدان آزادی سنندج

شهردار سنندج همچنین اظهار کرد: در راستای کاهش و روان‌سازی ترافیک در هسته مرکزی سطح شهر و طبق توافق بین اداره کل اوقاف و آموزش و پرورش کردستان پروژه پایانه حمل و نقل عمومی در میدان آزادی سنندج احداث شد.

صیدی به راه‌اندازی مرکز مانیتورینگ پلیس راهور و مرکز پایش تصویری شهرداری سنندج هم اشاره کرد و گفت: راه‌اندازی این مرکز با هدف بهره‌مندی از سیستم هوشمند و دوربین‌های ثبت تخلفات رانندگی در سطح شهر به صورت الکترونیکی در راستای کنترل بار ترافیکی و کاهش آمار تصادفات انجام شد.

به گفته وی، احداث بوستان 20 هکتاری تفریحی و ورزشی و فرهنگی کوچک‌ره‌ش در دگران، پارک مشاهیر کورد در آبیدر، ساماندهی پارک امانیه و امیریه، ساماندهی میدان هفت آسیاب تا میدان حجاب در آبیدر، احداث مجموعه تفریحی ییپ‌لاین و پل معلق در آبیدر، احداث یک هکتار فضای سبز در کمربندی آبیدر و غیره از دیگر پروژه‌های اجرا شده در شهر سنندج در این دوره از فعالیت شورا و شهرداری بوده است.

ارتقای فضای سبز سنندج به 7.7 دهم درصد

شهردار سنندج از آغاز احداث بوستان 14 هکتاری آشتی در فرجه سنندج خبر داد و گفت: سرانه فضای سبز در شهر سنندج با اجرای این طرح‌ها از 5.6 دهم به 7.7 دهم ارتقا پیدا کرده است.

صیدی اضافه کرد: پلاک‌کوبی 22 هزار اصله درخت در سطح معابر شهر سنندج به گونه‌ای که تمام درخت‌ها دارای شناسنامه هستند انجام شده است.

وی افزود: 13 دستگاه انواع ماشین‌آلات سبک و سنگین به ناوگان خودرویی آتش‌نشانی سنندج اضافه شد و الان در این زمینه به روز هستیم و نیروهای آموزش دیده در این سازمان فعالیت دارند.

تدوین دانشنامه سنندج 

وی به اقدامات شهرداری در حوزه فرهنگی، ورزشی و اجتماعی هم گریزی زد و گفت: ثبت سنندج به عنوان شهر خلاق موسیقی، برگزاری جشن‌های نوروزی متفاوت در ورزشگاه 22 گولان، نام‌گذاری ششم اردیبهشت به نام روز سنه، تدوین دانشنامه سنندج و احداث مجتمع فرهنگی ـ هنری در خیابان شهدا و مشارکت در برگزاری رویدادهای مهم، احداث مسیر دوچرخه سواری به طول 7 کیلومتر، احداث زمین ورزشی در ساحلی بهاران، برگزاری لمپیادهای ورزشی سالیانه در محلات سطح شهر و احداث ست ورزشی صبحگاهی در آبیدر سنندج از فعالیت‌های انجام شده در این حوزه بوده است.

شهردار سنندج  تصریح کرد: احداث مجتمع تجاری و بازار بزرگ سنه‌سنتر با مشارکت سرمایه‌گذار خارجی و با سرمایه بالغ بر 350 میلیارد تومان، احداث شهربازی در پارک ملت در زمینه به مساحت 23 هزار مترمربع با مشارکت بخش خصوصی و با سرمایه‌گذاری 130 میلیارد ریال، احداث مجتمع تجاری ـ تجاری میدان مولوی به مساحت 3 هزار و 396 مترمربع با مشارکت بخش خصوصی، احداث شهربازی سرپوشیده فامیلیلند به مساحت 2 هزار و 700 مترمربع و راه‌اندازی سامانه هوشمند مدیریت پارک حاشیه‌ای از اقدامات شهرداری سنندج طی چهار سال گذشته در حوزه سرمایه‌گذاری است.

صیدی اضافه کرد: تا قبل از فعالیت بنده به عنوان شهرداری هیچکدام از املاک شهرداری سنندج از اداره مرکزی تا مابقی سند مالکیت نداشت الان تمام املاک شهرداری سنندج دارای سند است.

وی افزود: در این دوره حتی یک نفر به بدنه شهرداری اضافه نشد و تعداد پرسنل شهرداری سنندج از 2 هزار و 105 نفر در سال 96 به یک‌هزار و 900 نفر در سال‌جاری رسیده است.

شهردار سنندج  اضافه کرد: 235 نفر از پرسنل شهرداری سنندج بازنشسته و بیش از 10 میلیارد تومان به عنوان پاداش و سنوات خدمات و مانده مرخصی به این افراد پرداخت شده است.

صیدی با اشاره به بدهی 120 میلیارد تومانی شهرداری در سال 96 عنوان کرد و گفت: بدهی امروز شهرداری 54 تا 60 میلیارد تومان است.

به گفته وی، در مجموع 55 میلیارد و 200 میلیون تومان تسهیلات از بانک‌های مختلف در این بازه زمانی دریافت کرده‌ایم که تاکنون 44 میلیارد تومان از این میزان تسویه شده است.

انتهای پیام/2330/71

منبع: فارس

کلیدواژه: سنندج شهرداری ارزش افزوده فضای سبز حمل و نقل عمومی شهرداری سنندج میلیارد تومان راه و شهرسازی شهردار سنندج انجام شده شهر سنندج یک هزار فضای سبز انجام شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۰۸۲۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توجه به پیوست فرهنگی در اجرای طرح های عمرانی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد در نشست با مدیران فرهنگی استان و جمعی از هنرمندان این استان به مناسبت هفته هنر انقلاب اسلامی، افزود: در این دولت تلاش زیادی برای تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام شده است، اما باید به حوزه فرهنگی هم بیش از پیش توجه و زیرساخت‌های این بخش نیز تکمیل شود.
حجت‌الاسلام و المسلمین نکونام با تاکید بر شناسایی بزرگان استان به مردم، افزود: همه بزرگان در هر حوزه و نهادی باید پاس داشته و به مردم معرفی شوند.
امام جمعه شهرکرد با تبریک عملیات غرورآفرین کشور در پاسخ به جنایات رژیم صهیونیستی، گفت: هنر وقتی در ظرف تعهد و تخصص زمانی که در ظرف تعهد قرار می‌گیرد نتیجه آن به نمایش گذاشتن عرصه توان نظامی کشور در شامگاه شنبه بود.
حجت‌الاسلام و المسلمین نکونام گفت: اگر بخواهیم برای هنر متعهد مصداق پیدا کنیم در نظام جمهوری اسلامی مصادیق زیادی می‌توان برای آن ارائه داد و راهی که شهید تهرانی‌مقدم گشود را متخصصان متعهد کشور دنبال کردند تا به این درجه از توان نظامی و موشکی در جهان دست پیدا کرده‌ایم.
امام جمعه شهرکرد گفت: عرصه تعهد ایمانی هیچگاه گرفتار حواشی نمی‌شود و راه درست را در پیش می‌گیرد و خداوند به آن برکت و امداد می‌دهد.
امام جمعه شهرکرد با بیان اینکه پاسخ قاطع ایران به جنایات رژیم صهیونیستی جهان را انگشت به دهان گذاشت، گفت: ایران اسلامی به فضل الهی در جایگاه قدری قرار گرفته و برای نخستین بار عملیاتی اجرا کرد که قبل از آن کسی جرات انجامش را نداشت و موفق هم اجرا شد.
حجت‌الاسلام و المسلمین نکونام افزود: پاسخ تنبیهی ایران به جنایات رژیم صهیونیستی سبب شد تا جبهه مقاومت جان تازه‌ای بگیرد و قوت پیدا کند و آنهایی که باید بترسند، از نظام جمهوری اسلامی بترسند.
حجت‌الاسلام و المسلمین نکونام با اشاره به مانع‌تراشی‌های دشمن در مسیر نظام جمهوری اسلامی ایران، افزود: موانع زیادی پیش رو داریم و خوب می‌دانیم که در مسیری که انتخاب کردیم مشکلات زیاد است، اما باید آن را تحمل کرد تا به پیروزی نهایی دست یابیم.
نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری در پاسخ به مطالبات مطرح شده در این نشست از سوی هنرمندان حاضر، گفت: انتظارات و مطالبات دو طرفه‌ای وجود دارد که نمی‌توان آن را نادیده گرفت، اما بهتر است به جای اینکه مطالبات را در رأس قرار دهیم، کار را در راس بگذاریم و با هم‌افزایی و وحدت کار‌ها را پیش ببریم.
حجت‌الاسلام و المسلمین نکونام گفت: رهبر معظم انقلاب روی وحدت تأکید زیادی دارند از همین رو این موضوع باید سرلوحه کار ما قرار گیرد و باید بدانیم هر کجا کار خوب پیش نمی‌رود به سبب این است که مهره‌ها به خوبی در کنار هم قرار نگرفته‌اند.
در ابتدای این نشست مدیران فرهنگی دغدغه و مطالبات خود را بیان کردند همچنین در ادامه مطالبات و دغدغه‌ها در این نشست از سوی هنرمندان مطرح شد.
در ادامه در این نشست از تابلوی آیت‌الله ابوالقاسم دهکردی رونمایی شد.
آیت‌الله سید ابوالقاسم نجفی دهکردی دومین فرزند حجت الاسلام و المسلمین سید محمدباقر بن سید ابراهیم معروف به ملا ابراهیم دهکردی و از علما و مجتهدین استان چهارمحال و بختیاری است که پدرش در بین مردم شهرکرد به فردی با تقوا و با خدا مشهور بود و اجدادش به امام سجاد (ع) منتسب هستند.
از مهمترین آثار آیت‌الله دهکردی (ره) می‌توان به منبرالوسیله، شرح بر شرایع در طهارت و بیع، حاشیه بر مکاسب، حاشیه بر جامع عباسی، حاشیه بر نخبه حاجی کلباسی، رساله در طهارت، رساله در قبض، رساله عملیه هدایه الانام، ینابیع الحکمه، حاشیه بر تفسیر صافی، شرح بر اصول کافی، حاشیه بر وافی، شرح بر من لایحضره الفقیه، الذخیره فی الادعیه و الختومات المجربه، شرح بر حدیث کمیل بن زیاد، جنه الماوی، الاخلاق، السوانح واللوائح و الفوائد اشاره کرد.
این عالم ربانی از مراجع تقلید چهارمحال و بختیاری در اواخر دوران قاجار به شمار می‌رود که خدمات ۷۰ ساله‌اش در علوم دینی و نگارش کتاب‌های فقهی، اصول و تفسیر به ویژه حدیث و مبارزات استبدادی برای منع استفاده از کالا‌های غیر ایرانی از او چهره‌ای ماندگار ساخت.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی دانلود

دیگر خبرها

  • ۴۷کیلومتر راه‌سازی در منطقه ۲۲ | ۹۳ درصد بودجه شهرداری منطقه به طرح‌های عمرانی اختصاص یافت
  • توجه به پیوست فرهنگی در اجرای طرح های عمرانی
  • انتصابات جدید در شهرداری سنندج
  • تغییرات نوآوری و خدمت‌رسانی با ایده‌های جدید را به دنبال دارد
  • لاین دوم بام ایلام احداث می‌شود
  • افزایش ۵۱ درصدی بودجه منطقه ۵ اصفهان در ۱۴۰۳
  • آغاز طرح جهادی عملیات عمرانی و خدماتی شهرداری
  • افزایش ظرفیت مخازن آب روستایی کردستان
  • مکان احداث دومین پارک بانوان اراک مشخص می‌شود
  • افزایش حدود ۱۰۰ درصدی بدهی بانک‌ها به بانک مرکزی/ چرا خالص دارایی‌های خارجی بازارساز کاهش یافت؟