Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش «نماینده» عبدالرضا رحمانی وزیر کشور صبح امروز در مراسم تنفیذ ریاست جمهوری در مورد روند برگزاری انتخابات ریاست جمهوری گفت: بدون تردید، مردم سالاریِ دینی، شاخصه و ویژگی مهم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است که در آن، همه مسئولین و تمامی دست‌اندرکاران امر اداره کشور، بدون واسطه و یا با واسطه، با رأی مردم انتخاب می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در همین راستا، جمهوری اسلامی ایران از ابتدای حیات مبارک خود، مفتخر به برگزاری ۴۰ مرحله انتخابات سراسری در کشور گردیده که ۱۱ مورد از انتخابات سراسری و میاندوره‌ای ظرف ۸ سال اخیر و در کمال صحت و دقت و نهایت امنیت برگزار شده است.

وی ادامه داد:  آنچه انتخابات دوره سیزدهم ریاست جمهوری را از دوره های گذشته انتخابات متمایز می‌نماید، اِعمال شدیدترین تحریم‌های ظالمانه و غیرقانونی و به تبعِ آن، ایجاد مشکلات و تنگناهای اقتصادی و معیشتی برای مردم، تداوم همه‌گیری بیماری کرونا و مشکلات عدیده ناشی از آن، تبلیغات سوء و هجمه رسانه‌ای کم سابقه معاندین، و همچنین همزمانیِ برگزاری ۴ انتخابات؛ سیزدهمین دوره ریاست جمهوری، ششمین دوره شوراهای اسلامی، میاندوره ای مجلسین خبرگان رهبری و شورای اسلامی با قوانین کاملاً مجزا می باشد.

وزیر کشور تصریح کرد: وزارت کشور به عنوان متولی امر برگزاری انتخابات، از حدود یک سال قبل، با تشکیل ستاد انتخابات کشور و با فراهم‌سازی تمهیدات لازم و با سرلوحه قرار دادن رهنمودهای داهیانه مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و در هماهنگی با شورای نگهبان و با تکیه بر اصول اساسی قانونمداری، امانتداری، بی‌طرفی، امنیت کامل، رقابت سالم، مشارکت حداکثری و حفظ سلامت مجریان، داوطلبان و رای‌دهندگان، کوشید تا ضمن ارتقای شور و نشاط سیاسی کشور، امکان حضور و مشارکت هرچه بیشتر مردم را فراهم نماید.

رحمانی فضلی بیان داشت: این مهم با مجاهدت‌ها و تلاش‌های خستگی‌ناپذیر همکارانم در ستاد انتخابات کشور، استانداری‌ها، فرمانداری‌ها، بخشداری‌ها و همچنین همکاری نزدیک شورای نگهبان، دستگاه‌های انتظامی، نظامی، اطلاعاتی و قضائی، همدلی آحاد مردم، همراهی رسانه¬ها بویژه صدا و سیما، مشارکت سازنده احزاب و گروه¬های سیاسی، و وحدت و انسجام مثال زدنی کلیه اقوام و مذاهب، محقق گردید.

متن کامل این گزارش، بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم
إِنَّ اللّهَ یَأْمُرُکُمْ أَنْ تُؤَدُّوا الْأَماناتِ إِلی أَهْلِها وَ إِذا حَکَمْتُمْ بَیْنَ النّاسِ أَنْ تَحْکُمُوا بِالْعَدْلِ (نسا، 58)
با درود بی کران به روح پر فتوح شهدای انقلاب اسلامی، امام شهدا و مردم شریف و ولایت مدار ایران و با عرض سلام و تقدیم احترام به محضر مقام معظم رهبری و حضار محترم و گرامی
 خداوند منان را شاکر؛ و بسیار خرسندم که این فرصت حاصل شد تا گزارش مختصری از روند برگزاری انتخابات دوره سیزدهم ریاست جمهوری را به محضر حضرتعالی، سروران ارجمند و ملت رشید و سربلند ایران برسانم.

بدون تردید، مردم سالاریِ دینی، شاخصه و ویژگی مهم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است که در آن، همه مسئولین و تمامی دست‌اندرکاران امر اداره کشور، بدون واسطه و یا با واسطه، با رأی مردم انتخاب می‌شوند. در همین راستا، جمهوری اسلامی ایران از ابتدای حیات مبارک خود، مفتخر به برگزاری ۴۰ مرحله انتخابات سراسری در کشور گردیده که ۱۱ مورد از انتخابات سراسری و میاندوره‌ای ظرف ۸ سال اخیر و در کمال صحت و دقت و نهایت امنیت برگزار شده است.

 آنچه انتخابات دوره سیزدهم ریاست جمهوری را از دوره های گذشته انتخابات¬ متمایز می¬نماید، اِعمال شدیدترین تحریم¬های ظالمانه و غیرقانونی و به تبعِ آن، ایجاد مشکلات و تنگناهای اقتصادی و معیشتی برای مردم، تداوم همه¬گیری بیماری کرونا و مشکلات عدیده ناشی از آن، تبلیغات سوء و هجمه رسانه¬ای کم سابقه معاندین، و همچنین همزمانیِ برگزاری ۴ انتخابات؛ سیزدهمین دوره ریاست جمهوری، ششمین دوره شوراهای اسلامی، میاندوره ای مجلسین خبرگان رهبری و شورای اسلامی با قوانین کاملاً مجزا می باشد.

در جهت برگزاری هرچه باشکوهتر و شایسته تر انتخابات ریاست جمهوری، برنامه ها و فعالیت های گسترده ای پیش بینی و به مرحله اجرا گذارده شدکه به اختصار تقدیم می شود: 
۱. وزارت کشور به عنوان متولی امر برگزاری انتخابات، از حدود یک سال قبل، با تشکیل ستاد انتخابات کشور و با فراهم‌سازی تمهیدات لازم و با سرلوحه قرار دادن رهنمودهای داهیانه مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و در هماهنگی با شورای نگهبان و با تکیه بر اصول اساسی قانونمداری، امانتداری، بی¬طرفی، امنیت کامل، رقابت سالم، مشارکت حداکثری و حفظ سلامت مجریان، داوطلبان و رای¬دهندگان، کوشید تا ضمن ارتقای شور و نشاط سیاسی کشور، امکان حضور و مشارکت هرچه بیشتر مردم را فراهم نماید که بحمدا... این مهم با مجاهدت‌ها و تلاش‌های خستگی‌ناپذیر همکارانم در ستاد انتخابات کشور، استانداری‌ها، فرمانداری‌ها، بخشداری‌ها و همچنین همکاری نزدیک شورای نگهبان، دستگاه‌های انتظامی، نظامی، اطلاعاتی و قضائی، همدلی آحاد مردم، همراهی رسانه‌ها بویژه صدا و سیما، مشارکت سازنده احزاب و گروه¬های سیاسی، و وحدت و انسجام مثال زدنی کلیه اقوام و مذاهب، محقق گردید.

۲. استمرار همه‌گیری کرونا در کشور، موجب گردید که در این دوره از انتخابات و برای اولین بار با شرایط جدید و تجربه نشده‌ای در مقوله سلامت و امنیت انتخابات مواجه شویم، در همین راستا با مرور تجربه سایر کشورها و بر اساس قوانین و مقررات حقوقی موجود، اقدامات متعددی  در جهت سلامت و امنیت جسمی رأی دهندگان و عوامل اجرایی، از جمله؛ افزایش شعب و ساعات اخذ رأی، تدوین و ابلاغ پروتکل های بهداشتی و حذف اخذ اثر انگشت رأی دهندگان طراحی و عملیاتی گردید.

۳. نظر به ضرورت آشنائی و تسلط مجریان برگزاری انتخابات با فرآیند کار، تعداد ۹ دوره آموزشی عمومی و تخصصی، ۱۰ همایش آموزشی منطقه‌ای و همچنین ۱۲ جلسه توجیهی استانی به صورت حضوری و غیرحضوری، برای یک میلیون و۱۵۰ هزار نفر از دست‌اندرکاران، از جمله معاونین سیاسی استانداری‌ها، اعضای ستاد انتخابات استان¬ها، فرمانداران، بخشداران و کلیه کارشناسان مرتبط با حوزه برگزاری انتخابات در استانداری‌ها و فرمانداری‌ها و نیز اعضای شعب اخذ رای در سراسرکشور طراحی و برگزار گردید.

۴.برای این دوره از انتخابات و با احتساب تعرفه‌های پیش‌بینی شده برای مرحله دوم، بیش از ۲۴۰ میلیون تعرفه اخذ رای برای ۴ انتخابات، طراحی و چاپ گردید، و در راستای صیانت از آرای مردم، در تمامی تعرفه¬های مذکور، بیش از ۱۰ شاخص امنیتی و حفاظتی بی نظیر، لحاظ شد ضمن آنکه با توجه به تمهیدات اتخاذ شده در این دوره از انتخابات، هیچ استان و یا شهرستانی در کشور، با کمبود تعرفه مواجه نگردید.

۵. در اجرای ماده ۳۱ قانون انتخابات ریاست جمهوری، هیأت اجرایی مرکزی در وزارت کشور و با عضویت وزیر اطلاعات، دادستان کل کشور، عضو هیات رییسه مجلس و ۷ نفر از معتمدین مردمی، تشکیل و با برگزاری (۵) جلسه، تصمیمات مناسب و مؤثری در راستای تسهیل روند برگزاری انتخابات اتخاذ نمود. مضافاً اینکه تعداد ۱۱۲۹ هیات اجرایی در شهرستان¬ها و بخش-های سراسرکشور، برای اجرای انتخابات ریاست جمهوری تشکیل گردید.

ادامه دارد...

منبع: نماینده

کلیدواژه: تنفیذ سید ابراهیم رئیسی عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور انتخابات ریاست جمهوری جمهوری اسلامی ایران ستاد انتخابات کشور برگزاری انتخابات انتخابات سراسری شورای نگهبان استانداری ها میاندوره ای برگزاری ۴

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت namayande.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «نماینده» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۰۸۴۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری این سفر در مقطع فعلی پیام مهمی برای دشمنان و دوستان جمهوری اسلامی داشت

رئیس جمهور با اشاره به اینکه سفر به پاکستان و سریلانکا از قبل برنامه‌ریزی شده بود، اظهار داشت: اما برگزاری سفر در این مقطع این پیام را به منطقه و جهان داد که جمهوری اسلامی ایران کشور قدرتمندی است که هم می‌تواند از جایگاه اقتدار و عزت سخن خود را با دشمنان بیان کند و هم ارتباط خود را با دوستان تداوم و تحکیم بخشد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، سید ابراهیم رئیسی بامداد پنجشنبه پس از بازگشت از سفر رسمی به دو کشور پاکستان و سریلانکا، در گفت‌وگویی درباره نتایج و دستاوردهای این سفر اظهار کرد: بخش اول سفر ما به پاکستان بود که مردم آن علاقه بسیاری به انقلاب اسلامی، امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی دارند.

رئیس جمهور با بیان اینکه شور و شوق و نشاط مردم پاکستان نسبت به مردم ایران بالاست، افزود: علیرغم برخی محدودیت‌های امنیتی برای حضور در اجتماعات، اما در آن بخش از اجتماعات نخبگان علمی و فرهنگی که حضور یافتیم، با استقبال و شور و نشاط بالای مردم پاکستان مواجه شدیم که این مقدار ابراز علاقه به امام راحل، رهبری معظم انقلاب، انقلاب شکوهمند اسلامی و مواضع جمهوری اسلامی طبیعی بود.

آیت‌الله رئیسی دیدارهای صورت گرفته با مسئولان عالی پاکستان را هم عمدتاً ناظر به کارها، همکاری‌ها و مسائلی دانست که در گذشته با پاکستانی‌ها دنبال می‌شد و به هر دلیلی دچار وقفه شده بود و اظهار داشت: از جمله درباره همکاری‌ها در حوزه انرژی تصمیماتی اتخاذ و مقرر شد این همکاری‌ها با قوت ادامه پیدا کند. همچنین در حوزه همکاری‌های تجاری و اقتصادی، با موافقت دو کشور رسیدن حجم مبادلات به ۱۰ میلیارد دلار در گام اول هدف‌گذاری شد.

رئیس جمهور با بیان اینکه در دیدارهایی که با فعالان اقتصادی پاکستانی داشتیم آنها مصمم بودند کار را به نحوی دنبال کنند که در زمان کوتاهی به حجم تجارت ۱۰ میلیارد دلاری برسیم، تصریح کرد: در حوزه کار فرهنگی نیز به دلیل قرابت‌های فرهنگی و ارتباطات همسایگی قلبی و قبلی تصمیمات خوبی اتخاذ شد و در مجموع آنچه ضرورت داشت میان دو کشور در جلوه اسناد همکاری متجلی شود، انجام شد. همچنین در مذاکرات صورت گرفته با مسئولان عالی دو ایالت پنجاب و سند نیز که همکاری‌های فرهنگی و اقتصادی زیادی با ایران دارند، توافق شد موانع گسترش همکاری‌ها رفع و کار با قوت دنبال شود.

آیت‌الله رئیسی با اشاره به بخش دوم سفرش به سریلانکا، خاطرنشان کرد: اولین موضوع سفر به سریلانکا که ارتباطات خوبی با ما دارد، افتتاح طرح بزرگ و چند منظوره برق‌آبی در این کشور بود که از سوی شرکت ایرانی فرآب با تکنولوژی کاملاً به‌روز و سطح بالا و پیچیده و کار علمی قابل توجه اجرا شده بود. بهره‌برداری از این سد خبر خوبی برای مردم سریلانکا بود و قرار شد نسبت به صدور خدمات فنی و مهندسی از ایران به سریلانکا کار با قوت دنبال شود.

رئیس جمهور با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران ظرفیت‌های خوبی در عرصه‌های مختلف از جمله صدور خدمات فنی-مهندسی دارد که می‌توانیم بر اساس آنها همکاری‌های خوبی با کشورهای همسو، همسایه و آسیایی داشته باشیم، گفت: موضوع دوم سفر به سریلانکا گسترش تجارت و همکاری اقتصادی با این کشور بود که تصمیمات خوبی درباره آنها اتخاذ شد.

آیت‌الله رئیسی با اظهار امیدواری نسبت به اینکه ارتباط با کشورهای آسیایی به ویژه پاکستان و سریلانکا در حوزه همکاری‌های دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی بیش از پیش گسترش یابد، افزود: این سفر در مقطع فعلی می‌تواند گام مثبتی در جهت توسعه روابط سیاسی، فرهنگی، اقتصادی، تجاری، علمی و فناوری با همسایگان و کشورهای همسو و مستقل باشد.

رئیس جمهور همچنین در پاسخ به این سوال که با توجه به شرایط منطقه، تحولات اخیر و نیز مسئله غزه نَفس برگزاری این سفر چه دستاوردهایی داشت؟ گفت: این سفر از قبل برنامه‌ریزی شده بود، اما انجام آن در این مقطع نشان دهنده اقتدار، عزت و عزم جمهوری اسلامی برای توسعه روابط با همسایگان و کشورهای همسو و مستقل بود. منطقه و جهان این پیام را از این سفر دریافت کردند که جمهوری اسلامی ایران کشور قدرتمندی است که هم می‌تواند از جایگاه اقتدار و عزت سخن خود را با دشمنان بیان کند و هم ارتباط خود را با دوستان تداوم و تحکیم بخشد.

کد خبر 747730

دیگر خبرها

  • نگرانی مردم آمریکا از بایدن در دوره دوم ریاست‌جمهوری / او احتمالا می میرد!
  • آمادگی کشور برای برگزاری دور دوم انتخابات مجلس
  • کشور مهیای برگزاری دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس است
  • کشور محیای برگزاری دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس است
  • عملیات وعده صادق موجب شادی عدالت‌خواهان جهان شد
  • تلاش های اصحاب رسانه در برگزاری انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره خبرگان رهبری قابل تقدیر است
  • تبیین دستاوردهای نظام مقدس اسلامی؛ماموریت‌ مهم شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور
  • برگزاری این سفر در مقطع فعلی پیام مهمی برای دشمنان و دوستان جمهوری اسلامی داشت
  • برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی ۲۱ اردیبهشت‌ ۱۴۰۳
  • رهبر انقلاب: با جهش تولید، جیب و دست کارگر پر می‌شود /هدف از تحریم در تنگنا گذاشتن نظام جمهوری اسلامی است