Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-28@19:02:17 GMT

کاهش محبوبیت بایدن بر اثر شیوع ویروس کرونا

تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۰۸۴۶۹

کاهش محبوبیت بایدن بر اثر شیوع ویروس کرونا

به گزارش ایرنا، تارنمای هیل نوشت: نظرسنجی هاروارد- هریس که روز دوشنبه منتشر شد نشان می دهد، محبوبیت بایدن با کسب ۵۲ درصد از نظر آمریکایی ها، همچنان از دیگر روسای جمهوری در این دوره از ریاست جمهوری شان بالاتر است و فقط ۴۳ درصد از پاسخ دهندگان می گویند عملکرد بایدن در کاخ سفید را قبول ندارند. با این وجود این میزان محبوبیت نسبت به نظرسنجی ماه ژوئن ۱۰ درصد کاهش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

میزان محبوبیت بایدن در نظرسنجی ماه ژوئن ۶۲ درصد بود.

این نظرسنجی همچنین نشان داد محبوبیت کنگره نزد رای دهندگان آمریکایی در وضعیت بهتری قرار ندارد. ۴۳ درصد از رای دهندگان آمریکایی می گویند نحوه عملکرد قانونگذاران کنگره را قبول ندارند که نسبت به نظرسنجی ماه ژوئن ۹ درصد کاهش نشان می دهد. در عین حال میزان عدم مقبولیت کنگره از ۴۶ درصد در ماه ژوئن به ۵۵ درصد در ماه ژوئیه (مرداد) رسید.

این نظرسنجی نشان داد حزب جمهوریخواه و دموکرات آمریکا هر یک به میزان ۵۲ درصد در مقابل ۴۸ درصد محبوبیت خود را از دست داده اند.

این کاهش در بحبوحه نگرانی ها درباره افزایش مبتلایان به کووید-۱۹ در هفته های اخیر و شیوع نوع جهش یافته ویروس دلتای کرونا که سرایت بیشتری دارد و بیشترین مبتلایان به کرونا در آمریکا را تشکیل می دهند بروز کرده است.

بر اساس این نظرسنجی، افزایش شیوع ویروس همچنین همه گیری را در اولویت فهرست نگرانی های رای دهندگان قرار داده است. ۳۶ درصد از رای دهندگان می گویند کووید-۱۹ مهم ترین مساله ای است که کشور با آن مواجه است که این نگرانی ۶ درصد نسبت به نظرسنجی  ماه ژوئن افزایش یافته است و اقتصاد در صدر نگرانی هایی آنها است.

بر اساس نظرسنجی هاروارد-هریس درصد پاسخ دهندگانی که می گویند کشور در مسیر درستی حرکت می کند در ماه گذشته به ۴۶ کاهش یافت و در ماه ژوئن با کسب ۵۳ درصد به بالاترین حد رسید.

خوشبینی درباره اقتصاد آمریکا همچنین در بدترین وضعیت قرار داشت و ۴۳ درصد گفتند کشورشان در مسیر درستی حرکت می کند که نسبت به ۴۹ درصد ماه ژوئن کاهش نشان می داد. این در حالی است که ۴۹ درصد از رای دهندگان می گویند اقتصاد کشورشان در مسیر نادرستی قرار دارد. در نظرسنجی ماه ژوئن فقط ۴۲ درصد رای دهندگان این نظر را داشتند.

۵۳ درصد رای دهندگان بر این باورند که اقتصاد آمریکا همچنان قوی است اما ۴۷ درصد اقتصاد کشورشان را ضعیف می دانند.

این نظرسنجی نشان داد هر چند میزان محبوبیت بایدن روند نزولی را در ماه ژوئیه در پیش گرفته ولی همچنان نسبت به دونالد ترامپ رئیس جمهور ی پیشین آمریکا بالاتر است. محبوبیت ترامپ هرگز در نظرسنجی های هاروارد هریس از مرز ۵۰  درصد نگذشت.

نظرسنجی اخیر از بین ۱۷۸۸ نفر از رای دهندگان ثبت نام شده در روزهای ۲۸ و ۲۹ ژوئیه (۷-۶ مرداد) با همکاری مرکز مطالعات سیاسی دانشگاه هاروارد و موسسه نظرسنجی هریس انجام شده است.

برچسب‌ها حزب دموکرات آمریکا کنگره آمریکا ویروس کرونا حزب جمهوری خواه آمریکا جو بایدن نظرسنجی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: حزب دموکرات آمریکا کنگره آمریکا ویروس کرونا حزب دموکرات آمریکا کنگره آمریکا ویروس کرونا حزب جمهوری خواه آمریکا جو بایدن نظرسنجی نظرسنجی ماه ژوئن رای دهندگان محبوبیت بایدن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۰۸۴۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش تمایل آمریکایی‌ها برای مهاجرت

مجله نیوزویک نوشت: نتایج این نظرسنجی که با شرکت ۹۰۲ بزرگسال آمریکایی توسط موسسه نظرسنجی دانشگاه مونموث انجام شده، نشان داد که ۳۴ درصد آمریکایی‌ها علاقه‌مند به زندگی در کشور دیگری هستند.

این در حالی است که نتایج یک نظرسنجی مشابه توسط موسسه گالوپ در سال ۱۹۷۴ از آمریکایی ها، حکایت از علاقه مندی ۲۴ درصدی آنها برای مهاجرت از این کشور داشت.

این نظرسنجی که نتایج آن روز ۲۶ مارس (هفتم فرردین) منتشر شد و در بازه زمانی بین هشتم تا دوازدهم فوریه (۲۳-۱۹ بهمن) انجام شده است حکایت از آن دارد که ۴۱ درصد از افراد مستقل سیاسی، خواستار اسکان در کشور دیگری هستند. در بین دموکرات‌ها ۳۵ درصد و در بین جمهوری‌خواهان ۲۲ درصد چنین خواسته‌ای را مطرح کردند.

این در حالی است که ۵۰ سال پیش تنها ۱۳ درصد از افراد مستقل، ۱۰ درصد از دموکرات‌ها و ۹ درصد از جمهوری‌خواهان تمایل داشتند در کشور دیگری اسکان کنند.

بیش از نیمی از کسانی که مایل به ترک کشور بودند زیر ۳۵ سال سن داشتند، در حالی که ۱۷ درصد از افراد ۵۵ ساله یا بیشتر علاقه مندی مشابهی را مطرح کردند.

نظرسنجی مرکز تحقیقات پیو از ۸ هزار و ۴۸۰ بزرگسال، که بین ۱۰ تا ۱۶ ژوئیه (۲۶-۲۰ تیر) انجام شد، از افزایش دو قطبی شدن جامعه آمریکا حکایت داشت به طوری که ۶۵ درصد از پاسخ‌دهندگان گفتند که از سیاست آمریکا خسته شده اند و ۵۵ درصد گفتند که نسبت به این سیاست‌ها عصبانی هستند.

نظرسنجی دیگری که پیشتر به سفارش نیوزویک انجام شد، نشان داد که بیشتر آمریکایی‌ها نگران ظهور دوباره خشونت سیاسی در آمریکا به دنبال حمله ۶ ژانویه ۲۰۲۱ به کنگره هستند. به گفته دانشمندان سیاسی رقابت دوباره جو بایدن رئیس جموری کنونی آمریکا و دونالد ترامپ نامزد جمهوری خواهان در انتخابات نوامبر (آبان) نگرانی از آشوب احتمالی را بار دیگر تشدید کرده است.

در نظرسنجی‌های متوالی از شرکت کنندگان این سوال پرسیده نشد که دوست دارند به کدام کشور‌ها نقل مکان کنند، اما از آنها خواسته شد عنوان کنند که بازدید از کدام کشور‌ها را ترجیح می‌دهند.

در نظرسنجی سال ۱۹۷۴ انگلیس و آلمان محبوب‌ترین مقاصد شهروندان آمریکایی بود و استرالیا، ایتالیا، فرانسه وسوئیس در جایگاه‌های بعدی قرار داشتند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • افزایش تمایل آمریکایی‌ها برای مهاجرت
  • جنگ اوکراین اولویت های اروپایی ها را تغییر داده است
  • «بازگرداندن آمریکا» به سبک بایدن
  • بایدن ضعیف‌ترین فرمانده کل قوا در آمریکا
  • ۵۵ درصد آمریکایی‌ها مخالف جنگ رژیم اسرائیل هستند
  • تل‌آویو حامیان آمریکایی‌ را هم از دست داد
  • بایدن ضعیف ترین فرمانده کل قوا در آمریکا
  • نظرسنجی جدید: افزایش اندک میزان محبوبیت جو بایدن
  • (تصاویر) تکرار تاریخ؛ شباهت همه گیری آنفلوآنزای اسپانیایی و کرونا
  • نظرسنجی ها: رقابت ترامپ و بایدن تنگاتنگ است