Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-24@21:57:22 GMT

کتابی که مداحان و نوحه‌سرایان باید برای محرم بخوانند

تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۰۸۵۴۵

کتابی که مداحان و نوحه‌سرایان باید برای محرم بخوانند

معاون فرهنگی هیأت رزمندگان اسلام گفت: در آستانه ماه محرم، هیأت رزمندگان اسلام کتاب «قیام و قلم» را ویژه مداحان و نوحه‌سرایان منتشر کرد.

به گزارش مشرق، حجت‌الاسلام عبدالرحمن سفیدی امین، معاون فرهنگی هیأت رزمندگان اسلام در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه مسجد و هیأت خبرگزاری فارس اظهار داشت: در آستانه ماه محرم هیأت رزمندگان اسلام کتاب «قیام و قلم» مجموعه نوحه‌های عاشورایی را براساس اشعار و نغمه‌سرایی‌های شعرای ارجمند آقایان یوسف رحیمی، رضا یزدانی، جواد محمدزمانی، محمدصالحی‌پور و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. منتشر کرده است.

وی افزود: این کتاب در اختیار مداحان و نوحه‌سرایان در آستانه ماه محرم قرار خواهد گرفت تا ان‌شاءالله شاهد کیفیت‌بخشی بیش از پیش به نوحه‌های مداحان در این ماه باشیم.

معاون فرهنگی هیأت رزمندگان اسلام با بیان اینکه رسالت نوحه، صرفا بیان مصائب آل الله و تحریک عواطف مستمع در یک مجلس روضه نیست بلکه هدایت فکری جامعه براساس معیارهای نهضت عاشورا و همچنین ایجاد جریان مطالبه احقاق حق امام، از مهم‌ترین اهداف آن است، تصریح کرد: اکنون در آستانه محرم، برپایه اشعار و نوحه‌های عاشورایی، مجموعه‌ای ارزشمند باتوجه به فاخر بودن آثار و عصمت شعر و نغمه از آفات و آسیب‌های شایع امروز، تدوین و در اختیار جامعه هدف قرار گرفته است.سفیدی گفت: نوحه‌سرایی یکی از هنرهایی است که در فرهنگ دینی و عقیدتی ما دارای سوابق طولانی و عمیقی است که در گذر زمان و در قالب مفاهیم و مضامین سیاسی، فرهنگی، عقیدتی، احساس و عقلانیت تجلی یافته است. این هنر که در قالب مداحی بروز و ظهور پیدا کرده و پشتوانه فرمی و محتوایی آن است، ابزاری پیشرو و سازنده است.

علاقه‌مندان برای دریافت فایل PDF این کتاب به همراه فایل صوتی سبک نوحه ها می‌توانند از اینجا اقدام کنند.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا تحولات افغانستان المپیک توکیو نهضت عاشورا هیأت رزمندگان اسلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۰۸۵۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش مساجد فراتر از محلی برای عبادت است

سرپرست فرمانداری شهرستان سرایان گفت: نقش مساجد فراتر از محلی برای عبادت است، بنابراین باید کارکرد فرهنگی، سیاسی و اجتماعی مساجد پررنگ‌تر شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، حسین خیاط ظهر امروز در دیدار با اعضای ستاد نماز جمعه شهر سرایان به نقش مسجد به عنوان اولین پایگاه سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و نظامی اسلام که با درایت پیامبر اکرم(ص) معین شد اشاره کرد و اظهار داشت: نقش مساجد فراتر از محلی برای عبادت است و باید با برنامه‌ریزی رویکرد این پایگاه نسبت به سایر مباحث پررنگ‌تر شده و حکومت اسلامی را به سمت تمدن اسلامی سوق دهد.

سرپرست فرمانداری شهرستان سرایان، نماز جمعه را تبیین‌کننده سیاست‌های نظام اسلامی دانست و گفت: اگر نگاه فرهنگی داشته باشیم، حجم زیادی از آسیب‌های اجتماعی کاهش می‌یابد اما متاسفانه حوزه فرهنگی مظلوم واقع شده و حجم بیشتر اعتبارات به سمت پروژه‌های عمرانی می‌رود.

امام جمعه سرایان نیز در این دیدار، به سالروز شکست آمریکا در صحرای طبس اشاره کرد و از آن به عنوان یکی از مفتضح‌ترین شکست‌های استکبار یاد کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین غلامرضا مرتضایی‌نیا، وضعیت برگزاری نماز جمعه در سه بخش شهرستان را مطلوب ارزیابی کرد و از وضعیت اعتباری ستاد نماز جمعه ابراز نگرانی کرد و از مسئولان خواستار چاره اندیشی در این زمینه شد.

وی ضمن تقدیر از ستاد نماز جمعه سرایان بیان کرد: جلسه ستاد در حوزه برادران و خواهران به صورت مستمر و هفتگی برگزار و برنامه‌ریزی برای امور فرهنگی انجام می‌شود.

سرپرست فرمانداری شهرستان سرایان همچنین در جمع دستگاه‌های فرهنگی شهرستان نیز با اشاره به نامگذاری دهم خرداد ماه به عنوان روز "فرهنگ شهرستان سرایان" گفت: این مناسبت فرصتی مناسب برای بیان ظرفیت و پتانسیل فرهنگ غنی شهرستان در حوزه‌های متخلف از جمله فرهنگی، هنری، گردشگری، کشاورزی، صنایع دستی و هنری است.

خیاط، خواستار اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی با هدف بزرگداشت هر چه بهتر این مناسبت شد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان سرایان نیز در این جلسه گفت: آیین بزرگداشت روز فرهنگ شهرستان سرایان در دهم خرداد ماه برگزار و برنامه‌های متنوع فرهنگی پیش‌بینی و برنامه‌ریزی شده است.

وحید فنودی، از برپایی نمایشگاه متشکل از غرفه‌های فرهنگی، هنری، کتاب، صنایع دستی، کشاورزی، مفاخر و مشاهیر، بازی‌های بومی و موسیقی محلی، شعر خوانی، سخنرانی، تجلیل از خدام مساجد به عنوان بخشی از برنامه‌های بزرگداشت روز فرهنگی در این شهرستان نام برد.

انتهای پیام/ 252

دیگر خبرها

  • نوحه‌خوانی مداح مشهور عرب درباره حمله موشکی ایران به اسرائیل!
  • فعالیت مجامع اجلاسیه بین المللی پیرغلامان حسینی
  • نقش مساجد فراتر از محلی برای عبادت است
  • کتاب‌های کارآفرینان که باید قبل از تأسیس استارت‌آپ بخوانند
  • آغاز نشست هم اندیشی سراسری هیات‌های رزمندگان اسلام در مشهد
  • انتشار کتابی متفاوت درباره آلبرکامو
  • تجلیل از پیشکسوتان ارتش نوعی «جهاد تبیین» برای نسل امروز
  • بحث و گفتگو درباره کتاب «قرآن، هرمنوتیک و باطن در تشیع»
  • هم‌اندیشی مدیران هیأت‌های رزمندگان اسلام در مشهد مقدس
  • رایزنی تلفنی وزرای خارجه ایران و پاکستان در آستانه سفر رئیسی به اسلام آباد