Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری ایسکانیوز، آیین تنفیذ سیزدهمین دوره‌ ریاست جمهوری اسلامی ایران آغاز شد. در این آیین حجت الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رییسی منتخب ملت ایران توسط ولی فقیه به سمت «ریاست جمهوری» منصوب می‌شود.

بیشتر بخوانید:

۱۲ مرداد؛ مراسم تنفیذ سیزدهمین دوره ریاست‌جمهوری

اعلام آمادگی ۷۳ کشور برای حضور در مراسم تحلیف

این مراسم با رعایت دستورالعمل‌ها و شیوه‌نامه‌های بهداشتی درحال برگزاری و به صورت زنده و مستقیم از شبکه‌های صدا و سیما، سایت و صفحات KHAMENEI.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

IR در شبکه‌های اجتماعی به‌صورت زنده درحال پخش است.

وزیر کشور: مردم‌سالاری دینی شاخصه مهم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است

عبدالرضا رحمانی فضلی روز سه شنبه در آیین تنفیذ رییس جمهور سیزدهم جمهوری اسلامی ایران در معیت رهبر معظم انقلاب اسلامی با ارائه گزارشی از روند برگزاری انتخابات ۱۴۰۰ گفت: بسیار خرسندم گزارشی از روند برگزاری انتخابات سیزدهم ریاست جمهوری را به محضر حضرتعالی، مقامات ارجمند و ملت رشید و سربلند ایران برسانم.

وی اظهار کرد: مردم‌سالاری دینی شاخصه و ویژگی مهم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است که در آن همه مسئولان و دست اندرکاران امر اداره کشور بدون واسطه یا با واسطه با رای مردم انتخاب می شوند.

رحمانی فضلی اضافه کرد: در همین راستا جمهوری اسلامی ایران از ابتدای حیات مبارک خود مفتخر به برگزاری چهل مرحله انتخابات سراسری در کشور شده است که یازده مورد از انتخابات سراسری و میان‌دوره‌ای در ظرف هشت سال اخیر در کمال صحت و دقت و نهایت امنیت برگزار شده است.

وزیر کشور گفت: آنچه انتخابات دوره سیزدهم ریاست جمهوری را از دوره‌های گذشته انتخابات متمایز می‌کند، اعمال شدیدترین تحریم‌های ظالمانه و غیرقانونی و به تبع آن ایجاد مشکلات و تنگناهای اقتصادی و معیشتی برای مردم تداوم همه گیری بیماری کرونا و مشکلات عدیده ای ناشی از آن تبلیغات سوء و کم سابقه رسانه‌های معاندین همراه بود.

وی افزود: همزمانی برگزاری ۴ انتخابات سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، ششمین دوره شورای اسلامی اسلامی، میان دوره خبرگان و میان دوره مجلس، و برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر انتخابات ریاست‌جمهوری برنامه‌ها و فعالیت‌های گسترده‌ای پیش‌بینی و به مرحله اجرا گذاشته شد که به اختصار تقدیم می‌شود.

وزیر کشور تصریح کرد: وزارت کشور به عنوان متولی برگزاری انتخابات از یک سال قبل با برگزاری تشکیل ستاد انتخاباتی با فراهم کردن تمهیدات لازم و رهنمودهای داهیانه رهبر معظم انقلاب و هدایت رییس جمهوری و در هماهنگی با شورای نگهبان و با تکیه بر اصول قانون مداری، امانت‌داری، بی‌طرفی، امنیت کامل، رقابت سالم، مشارکت حداکثری و حفظ سلامت مجریان داوطلبان و رای دهندگان کوشید تا ضمن حفظ شور سیاسی کشور، زمینه برگزاری مشارکت پرشور د انتخابات را فراهم کند که این مهم با مجاهدت خستگی‌ناپذیر همکارانم در ستاد انتخابات کشور، استانداری‌ها و فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها و همچنین همکاری نزدیک شورای نگهبان، دستگاههای انتظامی، نظامی اطلاعاتی، قضایی و همدلی آحاد مردم، همراهی رسانه ها، مشارکت سازنده احزاب و گروه‌های سیاسی و وحدت و انسجام مثال‌زدنی همه اقوام و مذاهب محقق شد.

وی اضافه کرد: کرونا موجب شد در این دوره از انتخابات برای اولین بار با شرایط جدید و تجربه نشده در مقوله سلامت و امنیت انتخابات مواجه شویم. به همین منظور با مرور تجربه سایر کشورها و مقررات و قوانین، اقدامات متعددی برای تامین سلامت جسمی رای دهندگان و عوامل اجرایی از جمله افزایش شعب ساعات اخذ رای و ابلاغ پروتکل های بهداشتی و حذف اثر انگشتان طراحی و عملیاتی شد.

رهبر انقلاب حکم تنفیذ حجت الاسلام رئیسی را اعطا کردند

لوح متن حکم تنفیذ سیزدهمین رییس جمهوری اسلامی ایران توسط رهبر معظم انقلاب به حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رییسی اعطا شد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی، لوح متن حکم تنفیذ ریاست‌جمهوری سیزدهم را به حجت‌الاسلام‌والمسلمین «ابراهیم رییسی» رییس‌جمهوری منتخب مردم اعطا کردند.

بر اساس اصل ۱۱۰ قانون اساسی، «امضای حکم ریاست‌جمهوری پس از انتخاب مردم»، از جمله «وظایف و اختیارات رهبری» است و طبق قانون انتخابات ریاست‌جمهوری «دوره‌ ریاست جمهوری اسلامی ایران چهار سال است و از تاریخ تنفیذِ اعتبارنامه به‌وسیله‌ مقام رهبری آغاز می‌شود».

 پیش از اعطای حکم تنفیذ، وزیر کشور به ارائه گزارشی از روند برگزاری سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری پرداخت.

حجت الاسلام «ابراهیم رییسی» هشتمین رییس جمهوری منتخب جمهوری اسلامی ایران از آغاز انقلاب تاکنون است که پس از مراسم تحلیف در روز پنجشنبه ۱۴ مردادماه در مجلس شورای اسلامی، به صورت رسمی سکان ریاست جمهوری کشور را برای یک دوره چهار ساله در دست خواهد گرفت.

گفتنی است که در این مراسم حجت الاسلام و المسلمین غلامحسین محسنی اژه ای رییس قوه قضاییه، محمدباقر قالیباف رییس قوه مقننه، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رییس جمهور دولت دوازدهم، آیت الله احمد جنتی رییس مجلس خبرگان رهبری و دبیر شورای نگهبان و آیت‌الله صادق آملی‌لاریجانی رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام و جمعی از مسوولان لشکری و کشوری حضور دارند.

در حال تکمیل...

کد خبر: 1105477 برچسب‌ها اخبار روز

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: اخبار روز انتخابات ریاست جمهوری جمهوری اسلامی ایران رهبر معظم انقلاب تنفیذ سیزدهمین سیزدهمین دوره حجت الاسلام رییس جمهوری حکم تنفیذ وزیر کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۰۸۵۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری انتخابات دور دوم مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه کرمانشاه

علی شعبانی رییس ستاد انتخابات استان کرمانشاه با اشاره به رقابت چهار کاندیدا در دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه کرمانشاه گفت : تبلیغات انتخاباتی این کاندیدا‌ها از ساعت صفر بامداد روز ۱۳ اردیبهشت ماه آغاز شده و تا ساعت هشت صبح روز ۲۰ اردیبهشت ماه ادامه می‌یابد.

وی افزود: تمام قوانین تبلیغات انتخاباتی در دور دوم هم برقرار است و هرگونه تخلفات انتخاباتی رصد شده و متناسب با نوع تخلف با آن برخورد خواهد شد.

شعبانی با بیان اینکه این دوره انتخابات در حوزه انتخابیه کرمانشاه بصورت تمام الکترونیکی است، گفت: در دور اول انتخابات تنها بحث احراز هویت و سایر مقدمات کار به صورت الکترونیکی بود و اخذ رای بصورت دستی انجام گرفت، اما در این دوره اخذ رای نیز به صورت الکترونیکی خواهد بود.

وی افزود: تمام مقدمات کار و زیرساخت‌های لازم برای این کار تامین شده و مشکلی در این زمینه نداریم.

رییس ستاد انتخابات استان کرمانشاه از برپایی ۶۵۴ شعبه اخذ رای در این دور انتخابات خبر داد و افزود: بر اساس قانون می‌توانستیم تعداد شعب را ۳۰ درصد کاهش دهیم، اما ترجیح ما این بود برای سهولت مردم، تعداد شعب مانند دور اول انتخابات باشد.

شعبانی در خصوص مدارک لازم برای شرکت در انتخابات گفت: در این دور انتخابات نیز مانند دور اول، افراد با همراه داشتن یکی از پنج مدرک هویتی شامل شناسنامه، کارت ملی، گذرنامه، گواهینامه و یا کارت پایان خدمت می‌توانند در انتخابات شرکت کنند.

وی یادآور شد: در این دور انتخابات تنها افرادی می‌توانند رای بدهند که در دور اول یا اصلا رای نداده اند و یا فقط در حوزه انتخابیه کرمانشاه رای داده باشند.

رییس ستاد انتخابات استان کرمانشاه با بیان اینکه در دور دوم انتخابات کاندیدا‌ها نیازی به کسب حد نصاب آرا ندارند، گفت: در این دوره انتخابات، دو کاندیدایی که بیشترین میزان رای را کسب کنند به مجلس راه می‌یابند .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • تمام «نه»های رهبر انقلاب به سلاح اتمی + عکس
  • (اینفوگرافیک) تمام «نه»‌های رهبر انقلاب به سلاح اتمی
  • استقبال رسمی رئیس جمهور سریلانکا از حجت الاسلام رئیسی
  • استقبال رسمی رئیس جمهور سریلانکا از آیت‌الله رئیسی
  • اخبار سیاسی ۵اردیبهشت؛ تاکید رهبر انقلاب بر حال خوب کارگران/افتتاح «اومااویا» با حضور رئیسی
  • حجت‌الاسلام طهماسبی رییس کل دادگستری استان یزد شد
  • رهبر انقلاب: با جهش تولید، جیب و دست کارگر پر می‌شود /هدف از تحریم در تنگنا گذاشتن نظام جمهوری اسلامی است
  • برگزاری انتخابات دور دوم مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه کرمانشاه
  • مراسم روز ارتش جمهوری اسلامی ایران در ترکیه
  • رئیسی: روابط ایران و پاکستان متکی بر برادری و روابط تاریخی است/ اسحاق‌دار: امت اسلامی به رهبرانی همچون رهبر جمهوری اسلامی ایران نیاز دارد