Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-03-28@09:12:46 GMT

واکسن می‌خوای؟ برو ته صف!

تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۰۸۶۶۱

واکسن می‌خوای؟ برو ته صف!

همشهری آنلاین_پریسا نوری:  به این بهانه هفته گذشته سری به این مرکز زدیم تا از نزدیک با روند واکسیناسیون و چرایی شلوغی این مرکز مطلع شویم.  

 از ۵ صبح آمده‌ایم 

 ساعت ۹ صبح مسیر شرق به غرب خیابان گلستان حدفاصل بزرگراه شهید باقری تا خیابان کوهستان مملو از خودروهایی است که برای دریافت واکسن انتظار می‌کشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هرازگاهی صف تکانی می‌خورد و خودروها چندمتر به جلو حرکت می‌کنند. مراجعانی که هنوز به تقاطع خیابان کوهستان نرسیده‌اند می‌گویند بیش از یک ساعت است در صف هستند و افرادی که یک کیلومتر جلوتر تقریباً نزدیک ورودی پایگاه واکسن هستند معتقدند زمان انتظارشان برای دریافت واکسن بیش از ۴ ساعت است. با زوج سالمندی که خسته از انتظار طولانی کنار خودرو ایستاده‌اند سر صحبت را باز می‌کنم.

از خیابان پیروزی برای دریافت‌دوز دوم واکسن به این مرکز آمده‌اند و از بی‌نظمی و معطلی چند ساعته در صف شکایت دارند و می‌گویند: «برای ما پیامک آمده که ساعت ۸ به اینجا بیاییم اما با وجودی که ما از ساعت ۵ صبح آمدیم هنوز نوبتمان نشده و به نظر می‌رسد یکی، ۲ ساعت دیگر هم باید در صف بمانیم.» می‌پرسم «اگر نوبتتان ساعت ۸ بوده، چرا انقدر زود آمدید؟» مرد در جواب می‌گوید: «یک ماه پیش که برای تزریق‌دوز اول ساعت ۸ صبح آمدیم، ته صف بودیم و عصر نوبتمان شد؛ از کسانی که نوبت جلو بودند شنیدیم که از نیمه‌شب آمده‌اند ما هم خواستیم این بار زودتر بیاییم تا زودتر واکسن بزنیم.» 

 ورود بدون خودرو و پیامک ممنوع!  

در انتهای خیابان کوهستان درست مقابل پایگاه واکسیناسیون، ۲ نگهبان ایستاده‌اند و مسیر ورودی را با موانع ترافیکی (یا کله قندی‌های زردرنگ) مسدود کرده و فقط یک لاین برای ورود خودرو گذاشته‌اند. آنها پس از کنترل پیامک وزارت بهداشت مراجعان در گوشی همراهشان، اجازه ورود می‌دهند. گرمای هوا و معطلی چند ساعته برخی شهروندان را کلافه و بی‌تاب کرده و کوچک‌ترین مشکل و تأخیری در ورود به مرکز، منجر به مشاجره می‌شود.

زن میانسالی در ورودی پایگاه دستش را از پنجره ماشین بیرون آورده و برگه کاغذی را که رویش چیزی نوشته شده به یکی از نگهبان‌ها نشان داده و می‌گوید: «پیامک از گوشی‌ام پاک شده اما متن پیامک که نشانی و ساعت مراجعه را اعلام کرده روی این کاغذ نوشته شده...» نگهبان مانع ورود خودرو شده و با خونسردی می‌گوید: ‌ «ببخشید نمی‌توانم اجازه ورود بدهم حتماً باید پیامک وزارت بهداشت در گوشی‌تان باشد...» زن اما دوباره حرفش را تکرار می‌کند: «گوشی من قدیمی است و پیامک پاک شده... ه. من که دروغ نمی‌گویم...» نگهبان به خودروهای پشت سر اشاره کرده و خطاب به راننده خودرو می‌گوید: «لطفا ماشین را کنار ببرید و بقیه را معطل نکنید... د.» حرف‌های نگهبان هنوز تمام نشده که خودروی ۲۰۶ خارج از صف از راه می‌رسد.

راننده جوان که پیداست عجله دارد، پیامک گوشی موبایلش را به نگهبان نشان داده و با اشاره به پیرمردی که کنار دستش نشسته می‌گوید: ‌ «آمده‌ام برای پدرم واکسن بزنم اینجا نوشته ساعت ۱۰ بیایید.» اما نگهبان صف طولانی خودروها را به جوان نشان داده و می‌گوید باید به ته صف بروید و منتظر بمانید نوبتتان بشود... اینها همه قبل از شما آمده‌اند...» لحظاتی بعد زن میانسالی قصد دارد با پای پیاده برای تزریق واکسن وارد پایگاه شود نگهبان مانع شده و می‌گوید «ورود بدون ماشین امکان ندارد، خطرناک است...» زن میانسال می‌گوید: «من ساکن همین محله هستم و هر روز در این مسیر تا بوستان بانوان پیاده‌روی می‌کنم. امروز هم که نوبت واکسنم بود بعد از پیاده‌روی آمدم...» 

 مردم صبح زود نیایند

پایگاه واکسیناسیون باغ پرندگان اوایل خرداد با حضور دکتر زالی در پارکینگ این باغ افتتاح و در اختیار مرکز بهداشت شمال تهران قرار گرفت. اما با گذشت ۲ ماه و در اوایل مردادماه با هدف تسریع در روند واکسیناسیون، این پایگاه به وزارت دفاع سپرده شده است. یکی از کارکنان این مرکز درباره شلوغی و صف طولانی خودروها می‌گوید: ‌»دلیل طولانی بودن صف این است که همه اول وقت می‌آیند و می‌خواهند واکسن بزنند برای همین صف طولانی شده و در مرکز ازدحام می‌شود، در صورتی که ما از ساعت ۱۴ تا ۱۶ بیکار هستیم و اینجا کاملاً خلوت است.»

او که نمی‌خواست نامش در گزارش، درج شود در توضیح بیشتر می‌گوید: «لطفا به مردم بگویید در مراجعه به مرکز عجله نکنند چون ما تا ساعت ۷ عصر اینجا هستیم و موظفیم به همه کسانی که نوبت تزریقشان است و پیامک برایشان آمده واکسن بزنیم. مثلاً ما در این پایگاه سهم‌مان روزی ۱۵۰۰‌دوز است وقتی می‌بینیم تا ساعت ۱۴ حدود ۱۲۰۰‌دوز تزریق شده می‌دانیم که ۳۰۰ نفر دیگر هم می‌آیند پس منتظر می‌مانیم تا همه مشمولان واکسن بیایند.» این کارشناس با بیان اینکه زمان انجام واکسیناسیون کمتر از ۲ و نیم دقیقه است، درباره تعداد لاین‌ها و ایستگاه‌های واکسیناسیون پایگاه باغ پرندگان می‌گوید: ‌ «تا هفته پیش اینجا فقط ۵ ایستگاه تزریق واکسن بود اما حالا ۴ لاین ورودی و ۱۶ ایستگاه داریم وسرعت واکسیناسیون افزایش داشته و قرار است تعداد لاین‌ها و ایستگاه‌ها بیشتر شود.» 

 فعالیت ۴ پایگاه واکسیناسیون در منطقه ۴

هفته گذشته و درراستای طرح ضربتی واکسیناسیون کرونا توسط نیروهای اورژانس، به همت مرکز بهداشت شمال تهران و با همکاری شهرداری منطقه ۴، پایگاه تجمیعی بروجردی با حضور دکتر زالی رئیس ستاد مدیریت کرونا و جمعی از مدیران شهری در سوله مدیریت بحران محله پاسداران واقع در خیابان گیلان غربی افتتاح شد. «عرفان ولی» مدیر روابط‌عمومی مرکز بهداشت شمال در این‌باره می‌گوید: ‌ «پایگاه بروجردی با هدف افزایش سرعت واکسیناسیون در شمال شرق تهران افتتاح شد و با راه‌اندازی این مرکز در حال حاضر ۴ پایگاه تجمیعی واکسیناسیون در شمال شرق تهران فعال است.» 

نشانی پایگاه‌های واکسیناسیون منطقه ۴

 پایگاه باغ پرندگان
نشانی: خیابان هنگام، خیابان ۳۵ متری استقلال، خیابان کوهستان (واکسیناسیون خودرویی)  

 پایگاه میراسماعیلی
نشانی: خیابان مجیدیه شمالی، بالاتر از بازار روز، داخل بوستان مجیدیه، باشگاه ورزشی آرش میراسماعیلی 

 پایگاه بروجردی 
نشانی: بزرگراه رسالت، خیابان بنی‌هاشم، خیابان افشاری، تقاطع گیلان 

 پایگاه هلال‌احمر
نشانی: تهرانپارس، ‌خیابان جشنواره، مجتمع هلال‌احمر 

کد خبر 618256 برچسب‌ها منطقه ۴ همشهری محله كرونا در ايران خودرو - تاکسی، اتوبوس و مینی‌بوس واکسن واکسن کرونا

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: منطقه ۴ همشهری محله كرونا در ايران واکسن واکسن کرونا خیابان کوهستان منطقه ۴

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۰۸۶۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حزب‌الله طی یک روز ۵ بار پایگاه‌های رژیم صهیونیستی را هدف قرار داد

حزب الله لبنان در بیانیه‌ای اعلام کرد که مجاهدان ما در حمایت از ملت فلسطین در غزه راس ساعت ۱۰:۰۰ صبح، تجمع نظامیان دشمن صهیونیستی را در محوطه شهرک صهیونیست‌نشین شتولا با حملات راکتی هدف قرار دادند.

حزب الله با انتشار بیانیه دیگری تاکید کرد که «ساعت ۰۱:۴۵ دقیقه بعد از ظهر مجموعه نظامی پیاده دشمن صهیونیستی را در داخل اردوگاهی در پایگاه رامیم با سلاح مناسب هدف قرار دادیم.»

در این بیانیه آمده است که تعدادی از نظامیان صهیونیست در این حمله کشته یا زخمی شدند.

حزب الله همچنین اعلام کرد: راس ساعت ۲:۰۰بعد از ظهر تجهیزات جاسوسی در پایگاه مسکاف را هدف قرار دادیم.

حزب الله لبنان در بیانیه دیگری اعلام کرد که «ساعت ۰۲:۰۵دقیقه بعد از ظهر پایگاه رویسات العلم در سرزمین‌های اشغالی را هدف حملات راکتی قرار دادیم.»

ساعت ۸:۰۰ صبح نیز حزب‌الله لبنان در بیانیه‌ای اعلام کرده بود که در حمایت از مردم فلسطین در غزه و در پاسخ به جنایت دشمن صهیونیستی در منطقه الهباریه، مجاهدان مقاومت صبح امروز شهرک صهیونیست‌نشین کریات شمونه و فرماندهی تیپ۷۶۹ رژیم صهیونیستی را با ده‌ها موشک هدف قرار دادند.

رسانه‌های صهیونیستی گزارش دادند که در این حمله موشکی حزب الله ۲ نفر زخمی و یک نفر کشته شده است.

حزب الله لبنان پیش از این تهدید کرده بود که جنایت رژیم صهیونیستی علیه مرکز پزشکی در الهباریه در جنوب لبنان بی‌پاسخ نمی‌ماند.

از طرفی، جنگنده‌های رژیم صهیونیستی بامداد امروز مرکز جمعیت پزشکی اسلامی لبنان در شهرک الهباریه را هدف قرار دادند که در این حمله دستکم هفت نفر شهید شدند.

 حزب‌الله لبنان در چند ماه گذشته در پی جنایات هولناک رژیم صهیونیستی در نوار غزه و نسل‌کشی فلسطینیان در این منطقه، مواضع نظامی رژیم را در شمال سرزمین‌های اشغالی هدف قرار داده است؛ موضوعی که سبب هراس صهیونیست‌های شهرک‌نشین در این مناطق شده است.

تاکنون ده‌ها هزار صهیونیست از ترس حملات مقاومت از شهرک‌های نزدیک مرز‌های لبنان خارج شده‌اند.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • محدودیت‌های ترافیکی اطراف حرم رضوی در شبهای قدر
  • راه اندازی سردخانه نگهداری واکسن در مرکز بهداشت غرب اهواز
  • حزب‌الله طی یک روز ۵ بار پایگاه‌های رژیم صهیونیستی را هدف قرار داد
  • مراقبت سندرومیک بیش از ۸۲ هزار نفر در پایگاه‌های مرزی خراسان رضوی
  • جزئیات مراسم بزرگداشت زهرا شجاعی اعلام شد
  • واکسیناسیون رایگان بیش از ۴۶۰ هزار راس دام سبک و سنگین در مه ولات
  • فعالیت پایگاه‌های انتقال خون استان قزوین در شب‌های قدر
  • تهرانگردی حوالی خیابانی که شما را به دل تاریخ می‌برد!
  • تزریق ۲۳۶۷ مورد واکسن هاری از ابتدای طرح سلامت نوروزی تاکنون
  • تزریق ۱۲۵۵ مورد واکسن فلج اطفال در مناطق مرزی کشور