Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-24@02:50:57 GMT

افزایش بودجه طرح تابستانه کتاب قابل تقدیر است

تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۰۸۷۱۸

افزایش بودجه طرح تابستانه کتاب قابل تقدیر است

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی فیروزان، مدیرعامل موسسه شهر کتاب با اشاره به اهمیت مطالعه و کتابخوانی درباره برگزاری طرح‌های توزیع یارانه کتاب از طریق کتابفروشی‌ها (طرح‌های فصلی فروش کتاب) گفت: من همیشه اعتقاد داشتم وظیفه اصلی برای نظام ما که مدرسه و دانشگاه را در اختیار دارد افزایش کتابخوان است، یعنی فربه کردن تقاضا نه فربه کردن عرضه.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ما باید تابع سنت عرضه و تقاضا باشیم و اجرای طرح‌های فصلی فروش کتاب مثل «تابستانه کتاب» به معنای تقویت تقاضا است و به‌نظرم یکی از درست‌ترین کارهایی است که اجرا می‌شود.

او با بیان اینکه اجرای طرح‌های فصلی فروش کتاب منجر به افزایش خواننده کتاب می‌شود، ادامه داد: در این چارچوب زمانی که بیماری کووید ۱۹ شیوع پیدا کرد طبیعتاً در دسترسی خریدار به کتاب محدودیتی ایجاد شد و روند خریداری و تهیه کتاب برای مردم و خریداران آن با مشکلاتی همراه است.

وی ضمن اشاره به افزایش ۵۰ درصدی بودجه «تابستانه کتاب ۱۴۰۰» و تقدیر از این اقدام، توضیح داد: افزایش سقف خرید مخاطان نیز مشوقی برای همه کسانی است که به کتاب علاقه دارند حتی کسانی که با کتاب انس و الفتی ندارند در سایه این طرح می‌توانند با این یار مهربان انس و الفت بگیرند.

مدیرعامل موسسه شهر کتاب با تاکید بر اینکه طرحی‌های فصلی فروش کتاب از جمله طرح‌های خوبی است که موجب افزایش کتابخوانی در جامعه می‌شود، ادامه داد: کتابخوان‌ها با کمک این طرح تسهیلات و اعتبارات بیشتری پیدا می‌کنند تا بتوانند به کتاب‌های خود راحت‌تر و ارزان‌تر دست پیدا کنند.

مهدی فیروزان در پایان با تقدیر از افزایش بودجه در طرح تابستانه، گفت: طبیعتاً این کار با مشورت و کارشناسی صنف و فعالان این حوزه انجام شده و امیدوارم مزایای این کار در صنعت نشر به خوبی دیده شود.

کد خبر 5271732 محمد آسیابانی

منبع: مهر

کلیدواژه: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مهدی فیروزان طرح تابستانه کتاب کتاب و کتابخوانی محمد سرور رجایی درگذشت چهره ها موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران رایزنی فرهنگی کتاب و کتابخوانی طرح تابستانه کتاب معرفی کتاب افغانستان کتابفروشی انتشارات سروش ترجمه ویروس کرونا مرکز فرهنگی شهر کتاب معرفی نشریات فصلی فروش کتاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۰۸۷۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش قابل توجه تعرفه‌های خدمات پرستاری

به گزارش «تابناک»، محمدتقی جهان‌پور در گفت‌وگو با ایسنا، درباره تعرفه‌های خدمات پرستاری اظهار کرد: سازمان نظام پرستاری جلسات مشترکی را با «معاون پرستاری وزارت بهداشت» و «شورای عالی بیمه سلامت» به منظور تعرفه‌های خدمات پرستاری برگزار کرد. البته اقدامات سازمان نظام پرستاری به منظور افزایش تعرفه‌های خدمات پرستاری به برگزاری جلسات مشترک محدود نمی‌شود بلکه کارگروه تخصصی تعرفه‌های خدمات پرستاری در سازمان نیز تشکیل شد. 

وی با بیان اینکه مبلغ ریالی تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری ۵۰ درصد افزایش یافته است، افزود:  به این ترتیب مبلغ ۲۰هزار و ۱۰۰ تومان در سال گذشته به ۳۰ هزار و ۲۰۰ تومان افزایش یافت. همچنین ارزش نسبی خدمات پرستاری  به میزان ۱۵ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

رئیس‌کل سازمان نظام پرستاری در ارزیابی نرخ تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری سال ۱۴۰۳ خاطرنشان کرد: بررسی نرخ تعرفه‌های خدمات پرستاری ابلاغ شده بیانگر این است که ارزش این خدمات به میزان قابل توجهی رشد کرده است.

جهان‌پور با بیان اینکه تعرفه‌های ترجیحی در مناطق محروم برای نخستین‌بار تصویب شد، اظهار کرد: برای امسال وزارت بهداشت و سازمان نظام پرستاری موضوع تعرفه‌های ترجیحی در مناطق کمتر توسعه‌یافته را در کانون توجه قرار دادند؛ چرا که این مولفه را حائز اهمیت می‌دانند. تعرفه‌های ترجیحی در مناطق محروم برای بیمارستان‌هایی است که ضریب K  کمتری دارند. هدف از تصویب و اجرای تعرفه‌های ترجیحی، ماندگاری پرستاران برای ارائه خدمات در مناطق محروم است. 

رئیس‌کل سازمان نظام درباره اثرگذاری اجرای تعرفه‌های ترجیحی در مناطق محروم گفت: به طور قطع، اجرای تعرفه‌های ترجیحی در مناطق محروم می‌تواند بر ماندگاری پرستاران در این مناطق  و ارائه خدمات پرستاری اثرگذار باشد. بسیاری از کارشناسان مسائل پرستاری با در نظر گرفتن مسائل معیشتی بر اجرای تعرفه‌های ترجیحی در مناطق محروم تاکید داشتند. پیش از تصویب اجرای تعرفه‌های ترجیحی در مناطق محروم، میزان دریافتی پرستاران ناچیز بود. 

دیگر خبرها

  • افزایش نظامی گری دولت انگلیس
  • فراخوان ششمین دوسالانه بین‌المللی «کارتون کتاب» منتشر شد
  • اجرای برنامه های متنوع فرهنگی بنیاد شهید در ایلام قابل تقدیر است
  • قیمت نفت در بودجه چند دلار است؟
  • دستگیری باند سرقت از کتابخانه‌ها!
  • آلرژی و حساسیت فصلی رو به این میوه کوچک و خوشمزه بسپارید
  • دغدغه بی ثباتی قیمت‌ها به ایستگاه سوئیس رسید
  • جنجال حراج کتاب‌های کتابخانه تربیت تبریز در فضای مجازی
  • افزایش قابل توجه تعرفه‌های خدمات پرستاری
  • تغییر ساعات کاری تابستانه فعلا منتفی شد