Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تایمز اسرائیل، تصمیم اتحادیه اروپا مبنی بر اعزام «انریکه مورا» مقام دیپلماتیک و دبیرکل سرویس اقدام خارجی این اتحادیه برای حضور در مراسم شروع به کار آیت الله رئیسی، رئیس جمهور منتخب ایران به تهران مقامات رژیم صهیونیستی را بهت زده کرده است.

وزارت امور خارجه رژیم صهیونیستی در همین رابطه در بیانیه ای مدعی شد که این تصمیم اتحادیه اروپا را محکوم می کند و آن را نمایشی شرم آور از یک قضاوت ضعیف قلمداد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این وزارتخانه با لفاظی و اتهام زنی علیه ایران، طبق روال همیشه پا را از حد فراتر گذاشت و گفت: حضور نماینده اتحادیه اروپا در مراسم تحلیف (رئیس جمهور منتخب ایران) در پی آن صورت می گیرد که بیش از چند روز از اینکه ایران دو شهروند غیرنظامی کشورهای عضو این اتحادیه را در یک اقدام تروریستی علیه کشتیرانی غیرنظامی کشته است، نمی گذرد.

منابع خبری پیشتر اعلام کردند که اتحادیه اروپا قرار است انریکه مورا مقام دیپلماتیک و دبیرکل سرویس اقدام خارجی این اتحادیه را که در گفتگوهای هسته‌ای با ایران نیز مشارکت داشته، برای حضور در مراسم شروع به کار آیت الله رئیسی، رئیس جمهور منتخب ایران به تهران اعزام کند.

این خبر را «لورنس نورمان»، خبرنگار وال استریت ژورنال اعلام کرد و گفته است حضور این مقام اروپایی با توجه به چند موضوع از جمله حادثه اخیر حمله به یک نفتکش اسرائیلی در دریای عمان و همچنین ادامه تحریم‌های آمریکا علیه ایران و در نهایت در میانه توقف گفتگوهای هسته‌ای دارای اهمیت دو چندان است.

خبرنگار وال استریت ژورنال همچنین به نقل از یک سخنگوی اتحادیه اروپا تاکید کرد که برای بروکسل مهم است که با دولت جدید وارد تعامل دیپلماتیک شود و پیام‌های مستقیم مهمی به تهران ارسال شود.

پیشتر «سعید خطیب‌زاده»، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران تصریح کرده بود که چند ده هیئت در سطح رؤسای جمهور و دولت‌ها، رؤسای مجالس، وزرای خارجه و فرستاده‌های ویژه عازم تهران هستند، که نشان از مقبولیت و مشروعیت کشورمان در عرصه بین‌المللی است.

مراسم تنفیذ سیزدهمین دوره ریاست جمهوری ایران، سه‌شنبه ۱۲ مردادماه با حضور رهبر انقلاب و جمعی از مسئولان و کارگزاران نظام در حسینیه امام خمینی (ره) در حال برگزاری است.

کد خبر 5271756

منبع: مهر

کلیدواژه: رژیم صهیونیستی ایران مراسم تحلیف ایالات متحده امریکا عراق افغانستان رژیم صهیونیستی طالبان ایران روسیه لبنان فلسطین ترکیه طالبان افغانستان جمهوری آذربایجان ویروس کرونا سوریه اتحادیه اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۰۸۸۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقبال رسمی نخست‌وزیر پاکستان از رئیس جمهور ایران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، در مراسم استقبال رسمی نخست‌وزیر پاکستان از رئیس جمهوری اسلامی ایران، پس از نواخته شدن سرود ملی ایران و پاکستان، سران دو کشور از یگان تشریفات، بازدید کردند و آقای رئیسی به رسم دوستی و یادبود، نهالی در محوطه دفتر نخست‌وزیری پاکستان، کاشت.

سپس، رئیس جمهور کشورمان و نخست‌وزیر پاکستان، اعضای هیئت‌های عالی‌رتبه همراه را به یکدیگر معرفی کردند.   آقای رئیسی و شهباز شریف، پس از مراسم استقبال رسمی، دیدار و گفتگوی خصوصی داشتند.

دیگر خبرها

  • حضور رئیس جمهور ایران در مراسم افتتاح طرح بزرگ برق آبی در سریلانکا | ویدئو
  • فیلم/ حضور رئیس جمهور در مراسم افتتاح طرح بزرگ برق آبی اوماتویا
  • اقدام قانونی علیه طرح گازی آلمان در دستورکار کمیسیون اروپا
  • صهیونیستها دست از پا خطا کنند وضعیت متفاوت خواهد بود
  • هشدار جدی امیرعبداللهیان به اتحادیه اروپا
  • درخواست خصمانه بروکسل علیه تهران
  • درخواست خصمانه بروکسل علیه تهران در آستانه اجلاس اتحادیه اروپا
  • اروپا ایران را در پی حمله به اسرائیل تحریم می کند؟ | اقدام اتحادیه اروپا علیه تولید و صادرات پهپادها و موشکی‌های ایرانی
  • این اقدام غیرقانونی و شرم‌آور در تاریخ اتحادیه اروپا ثبت می شود
  • استقبال رسمی نخست‌وزیر پاکستان از رئیس جمهور ایران