Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، سرهنگ محمدحسن سلامی، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان صبح امروز در جلسه هیأت مدیره مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان سمنان که با حضور سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان و اعضا در مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان سمنان برگزار شد، با اشاره به جایگاه موزه‌های دفاع مقدس و ویژگی مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان سمنان اظهار کرد: مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان سمنان از مصوبات سفر رهبر معظم انقلاب اسلامی است که وظیفه نشر و ترویج ارزش‌های انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و شهدای والامقام را بر عهده دارد که باید در اولویت و توجه مسؤولان استان قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: با توجه به طولانی شدن مراحل ساخت و تکمیل مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان سمنان، این پروژه نیازمند همکاری و تعامل دستگاه‌های اجرایی و اختصاص منابع استانی به این پروژه عظیم است.

سلامی ضمن قدردانی از تلاش‌های شهرداری سمنان بیان کرد: شهرداری سمنان در موضوع نشر ارزش‌های دفاع مقدس و اقدامات عمرانی در مرکز فرهنگی دفاع مقدس در حد قابل‌قبول تلاش کرده و انتظار داریم شهرداری توجه بیشتری در پیگیری و اجرای توافقات مربوط به مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان سمنان داشته باشد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان با تجلیل از مجاهدت‌های رزمندگان جهاد سازندگی در دوران دفاع مقدس افزود: احداث سنگر جهاد در مرکز فرهنگی دفاع مقدس اقدامی جهادی و ارزشمند است و از همه متصدیان در این زمینه قدردانی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: ایجاد اورژانس جبهه با مشارکت دستگاه‌های نظام سلامت به‌ویژه دانشگاه‌های علوم پزشکی سمنان و شاهرود به‌عنوان نماد تلاش و مجاهدت جامعه پزشکی در دوران دفاع مقدس حائز اهمیت است و انتظار داریم پروژه با روحیه انقلابی در سال جاری اتمام شود و پس از تجهیز مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

سلامی به آخرین وضعیت یادمان شهدای گمنام اشاره و خاطرنشان کرد: استان سمنان میزبان ۱۵۷ شهید گمنام دفاع مقدس است که در ۵۱ یادمان خاک‌سپاری شده‌اند که ساخت و تکمیل یادمان‌ها و انجام فعالیت‌های فرهنگی با محوریت یادمان شهدای گمنام دو دغدغه ما در موضوع یادمان‌ها است و انتظار داریم با مساعدت و همکاری لازم مدیریت برنامه‌ریزی استان سمنان در خصوص هفت یادمان مناطق محروم و نیازمند استان، شاهد اتمام و تکمیل کلیه یادمان‌ها تا پایان سال جاری باشیم.

علیرضا شریفی‌نژاد، سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان هم در این نشست گفت: همه اقشار و جوانان از برکات موزه و مرکز فرهنگی دفاع مقدس بهره‌مند خواهند شد و همه دستگاه‌های مرتبط موظف هستند وظایف و تعهدات خود را نسبت به مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان به‌صورت دقیق انجام دهند.

وی ادامه داد: انتظار داریم در هفته دفاع مقدس ۱۴۰۰ شاهد چهره زیباتر و پیشرفت محسوس‌تری از مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان باشیم.

در پایان این جلسه، مقرر شد: مراحل ساخت‌وساز یادمان شهدای گمنام مناطق محروم استان با حمایت سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی انجام و نیز دستگاه‌های مسؤول ازجمله شهرداری سمنان، اداره راه و شهرسازی، راه‌آهن شمال شرق، دانشگاه علوم پزشکی و دستگاه‌های نظام سلامت نسبت به انجام توافقات و تعهدات خود پیرامون مرکز فرهنگی دفاع مقدس تا هفته دفاع مقدس اقدام کنند

انتهای پیام/۷۴۰۰۱/م/

منبع: فارس

کلیدواژه: دفاع مقدس شهید شهرداری سمنان ارزش های دفاع مقدس مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان سمنان مرکز فرهنگی دفاع مقدس مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان سمنان دفاع مقدس انتظار داریم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۰۸۹۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم استفاده از ظرفیت‌های استانی در ساخت موزه دفاع مقدس

به گزارش خبرگزاری مهر، اسدالله عباسی در جلسه هماهنگی افتتاح مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس گیلان، نقش موزه‌های دفاع مقدس در بازگو کردن فداکاری‌های رزمندگان اسلام برای نسل جدید را بسیار مؤثر دانست و اظهار کرد: برای حفظ آثار و ارزش‌های شهدا، این مجموعه را باید در حوزه مادی و معنوی غنا ببخشیم تا جوانان، نوجوانان، دانش آموزان، دانشجویان و مردم از آن استفاده کنند.

وی با تأکید بر برنامه دشمن برای کمرنگ جلوه دادن فرهنگ ایثار و شهادت در کشور در طرق مختلف از جمله فضای مجازی و جنگ نرم افزود: در قالب برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی باید فرهنگ ایثار و شهادت را در جامعه گسترش و رواج دهیم زیرا تنها راه پیشبرد اهداف انقلاب و سربلندی این نظام توجه به سیره و روش شهدا است.

استاندار گیلان با اشاره به اهتمام مسؤولان برای ساخت موزه دفاع مقدس در گیلان بیان کرد: گیلان مهد شهیدان و سرداران در دوران دفاع مقدس است که هر کدام گنجینه و دانشگاه معرفت هستند ولی افتتاح موزه دفاع مقدس در گیلان به نسبت سایر استان‌ها با تأخیر آغاز شد، لذا باید با جدیت تمام آن را افتتاح کنیم.

عباسی با بیان اینکه تقدیم هشت هزار شهید در گیلان، نشان‌دهنده ولایتمداری مردم این استان در طول ۴۵ سال گذشته است، گفت: در دوران دفاع مقدس مردم گیلان رزمندگان گیلانی، سرداران دلاور جبهه‌های حق علیه باطل بودند که با ایثار خود باعث سربلندی نظام مقدس جمهوری اسلامی و جهان اسلام شدند.

وی با تأکید بر لزوم استفاده از ظرفیت‌های استانی در ساخت موزه دفاع مقدس تصریح کرد: باید در کنار ظرفیت‌های ملی از ظرفیت و متخصصان استانی هم برای ساخت موزه دفاع مقدس در گیلان نهایت بهره را برد زیرا باید فضای ساختاری و محیطی موزه دفاع مقدس متفاوت از دیگر موزه‌های دفاع مقدس کشور باشد.

نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه توجه به زیست بوم گیلان یک اصل برای در احداث موزه دفاع مقدس باشد، گفت: به زیست بوم گیلان در ساخت موزه دفاع مقدس گیلان باید توجه شود از این رو انتظار دارم موزه دفاع مقدس ساخته شده حال و هوای دوران دفاع مقدس را برای ما تداعی کند.

گفتنی است، مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس گیلان در زمینی به مساحت ۱۰ هکتار در مسیر ورودی اصلی به استان گیلان و شهر رشت در حال احداث می‌باشد که فاز اول این پروژه ۲ هزار متر مربع زیربنا و یک هکتار محوطه دارد و در سوم خرداد ماه سال جاری توسط رئیس محترم جمهور به صورت ارتباط تصویری همزمان با پنج استان دیگر افتتاح خواهد شد.

کد خبر 6088001

دیگر خبرها

  • پیدا شدن پیکر مطهر ۷ شهید دوران هشت سال دفاع مقدس در فکه دهلران
  • لزوم استفاده از ظرفیت‌های استانی در ساخت موزه دفاع مقدس
  • ضرورت معرفی جلوه‌های ایثار و شهادت به نسل جدید
  • گردشگری مقاومت یکی از راه‌های معرفی شهدا است
  • گیلان، مهد شهیدان و سرداران دفاع مقدس است
  • گردشگری مقاومت یکی از راه‌های معرفی و نگه‌داشت یاد شهداست
  • بازدید جامعه ورزش کشور از یادمان‌های دفاع مقدس در جنوب غرب خوزستان
  • مأموریت باغ موزه دفاع مقدس فرهنگی است
  • ماموریت باغ موزه دفاع مقدس فرهنگی است نه عمرانی
  • انقلابی ماندن در گرو تداوم فرهنگ دفاع مقدس است