Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-29@06:04:38 GMT

افتتاح یک موزه زیردریایی در قبرس

تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۰۸۹۲۹

افتتاح یک موزه زیردریایی در قبرس

به گزارش روز سه‌شنبه خبرنگار فرهنگی ایرنا از روزنامه نشنال، دولت قبرس با هدف جذب غواصان گردشگر یک موزه مجسمه زیردریایی در تفرجگاه ساحلی آیاناپا راه‌اندازی کرده است.

آثار به نمایش درآمده در موزه مجسمه‌های زیردریایی آیاناپا (Musan) از مصالح دریایی از جمله سنگ، صخره و صدف ساخته‌ شده‌اند تا با حیات دریایی در هماهنگی باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسئولان موزه می‌گویند با هدف ارتقای تنوع زیستی منطقه، مجسمه‌های موزه به گونه‌ای طراحی شده‌اند که در گذر زمان به صخره‌های مرجانی تبدیل شده و در نهایت یک جنگل زیردریایی تشکیل دهند.

از همین رو، بیش از ۹۰ اثر نصب شده در این موزه کار جیسون دکاره تیلور مجسمه ساز سرشناس انگلیسی است. این هنرمند معروف در ساخت مجسمه‌های منحصربه‌فرد خود از نوعی سیمان استفاده می‌کند که قابلیت رشد مرجانی و تبدیل به زیستگاه مصنوعی برای موجودات دریایی را دارد.

موزه زیردریایی قبرس در یک منطقه حفاظت شده در شهر پرنرا واقع در ساحل جنوب شرقی این کشور ساخته شده است تا بر حفاظت شده بودن آن تاکید شود. مجسمه‌های این موزه در عمق حدود ۱۰ متری و در مساحت بیش از ۱۶۷ متر از بستر دریا نصب شده‌اند.  

افزون بر ارتقای تنوع زیستی، جذب گردشگر دیگر دلیل حمایت دولت قبرس از افتتاح این موزه بود. شورای شهر آیاناپا در سال ۲۰۱۴ میلادی ایده ساخت چنین موزه‌ای را مطرح کرد و طرح راه‌اندازی موزه Musan سه سال بعد کلید خورد. به گزارش روزنامه سایپرس مِیل، افتتاح این موزه یک میلیون یورو هزینه داشته است اما گردشگران به شرط رزرو وقت می‌توانند به صورت رایگان از آن بازدید کنند.

براساس پیش‌بینی‌های دولت محلی، موزه مجسمه‌های زیردریایی آیاناپا ظرفیت جذب سالانه ۵۰ هزار گردشگر را دارد.

برچسب‌ها قبرس مجسمه سازی موزه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: قبرس مجسمه سازی موزه قبرس مجسمه سازی موزه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۰۸۹۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح پل تقاطع غیر همسطح در بزرگراه شهید باقری تا خردادماه

­به گزارش خبرگزاری صدا وسیما، فاطمه تنهایی با اشاره به اینکه این طرح حدود یکسال پیش آغاز شده است و تا خرداد ماه افتتاح می‌شود، گفت: تا پایان تعطیلات نوروزی عرشه پل نصب و محدودیت تردد برداشته می‌شود.

وی افزود: در حال حاضر قبل از پل خاقانی تا گلبرگ در بزگراه باقری مسدود شده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • برزیلی ها به دنبال تنبیه دنی آلوز؛ مجسمه اش را جمع کنید!
  • برزیل علیه دنی آلوز: مجسمه‌اش را جمع کنید!‏
  • این ربات از زیر دریا خبر می‌دهد
  • پیشنهاد کمک فرانسه به برزیل برای ساخت زیردریایی اتمی
  • افتتاح پل تقاطع غیر همسطح در بزرگراه شهید باقری تا خردادماه
  • نمایشگاه عفاف‌و حجاب در موزه زاهدان افتتاح شد
  • دوسالانه‌های تجسمی با چه چالش‌هایی دست و پنجه نرم می‌کنند؟
  • افتتاح نمایشگاه «ماه نگاره‌های آسمانی» در نگارستان امام خمینی(س) اصفهان+تصاویر
  • افتتاح و رونمایی از ۲ طرح شهرداری بافق
  • افتتاح حسینیه خیرساز در شهرستان مهر