Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسن افتخاری روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در پی افزایش دما و به تبع آن رشد مصرف برق در بخش خانگی، مصرف گاز در بخش نیروگاهی استان هم به بالاترین سطح خود رسیده است.

وی ادامه داد: در روزهای پایانی تیرماه و روزهای ابتدایی مردادماه امسال، روزانه بیش از ۲۶ میلیون مترمکعب گاز طبیعی در نیروگاه‌های منطقه خراسان مصرف شد که این میزان به تنهایی بیشتر از تولید یک فاز پارس جنوبی و رکوردی بی سابقه در تاریخ مصرف گاز بخش نیروگاهی منطقه خراسان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی، مجموع گاز مصرفی استان در مدت چهار ماهه اول امسال را سه میلیارد و ۸۳۸ میلیون مترمکعب عنوان کرد و گفت: از این آمار یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون مترمکعب در بخش نیروگاهی، یک میلیارد و ۴۰۴ میلیون مترمکعب در بخش خانگی، تجاری و صنایع جزء و ۷۴۱ میلیون مترمکعب هم در صنایع فولاد، سیمان و حمل و نقل استان به مصرف رسید.

افتخاری تاکید کرد: کارکنان واحدهای تابعه شرکت ملی نفت و شرکت ملی گاز در خراسان رضوی در شرکت های بهره برداری نفت و گاز شرق، پالایشگاه گاز شهید هاشمی نژاد، منطقه چهار عملیات انتقال گاز و شرکت گاز استان باوجود همه گیری و شیوع گسترده ویروس کرونا، با مجاهدت، تلاش شبانه روزی و بدون وقفه حتی در ایام قرمز کرونا و در سالی که از سوی مقام معظم رهبری به سال حمایت و پشتیبانی از تولید نام‌گذاری شده است در کنار تامین پایدار گاز طبیعی بخش های خانگی، تولیدی، صنعتی و حمل و نقل (CNG)، در زمینه تامین حداکثری گاز مصرفی نیروگاه های تولید برق منطقه خراسان نیز اقدام کردند.

وی با اشاره به محدودیت منابع خدادادی گاز و این نکته که گاز امانتی از آیندگان نزد ما است، از مصرف کنندگان عمده و شهروندان درخواست کرد با مدیریت درست مصرف، رعایت الگوها و روش های بهینه سازی گاز طبیعی و انرژی، زمینه خدمت رسانی بهتر و مستمر در بخش های مختلف را فراهم آورند.

هم اکنون حدود ۲.۵ میلیون مشترک شهری و روستایی زیر پوشش خدمات گازرسانی خراسان رضوی هستند.

برچسب‌ها مشهد انرژی برق گاز رسانی شرکت مدیریت پروژه های نیروگاهی ایران گاز شرکت گاز استان خراسان رضوی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مشهد انرژی برق گاز رسانی مشهد انرژی برق گاز رسانی گاز شرکت گاز استان خراسان رضوی میلیون مترمکعب خراسان رضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۰۹۱۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توقیف ۱۴۲ شرکت فاقد اعتبار مالیاتی در خراسان رضوی

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،  مدیرکل امور مالیاتی خراسان رضوی گفت: ۶۴ هزار شرکت فعال در خراسان رضوی طی سال جاری شناسایی شده‌اند، به این ترتیب حدود ۲۲ دهم درصد شرکتهای شناسایی شده در استان را شرکتهای فاقد اعتباری مالیاتی یا کاغذی تشکیل می‌دهند.

شاکررضا مریدی افزود : در سال ۱۴۰۲ بیش از ۱۰۰ هزار میلیارد ریال معاملات صوری توسط شرکت‌های فاقد اعتبار مالیاتی (کاغذی) در استان شناسایی شده است.

وی، یکی از مهم‌ترین چالش‌های نظام مالیاتی کشور شکل‌گیری شرکت‌های فاقد اعتبار است که زیان‌های مالی فراوانی را به همراه دارند، افزود: شرکت‌های فاقد اعتبار روی کاغذ بوده و هیچ فعالیت اقتصادی واقعی ندارند، اخلال در نظم اقتصادی جامعه ایجاد می‌کنند و مانع از شفاف شدن وضعیت اقتصادی می‌شوند، و با فروش فاکتورهای فاقد اعتبار، اجرای نظام مالیات را با اختلال و فعالان اقتصادی را با چالش سرمایه در گردش روبه‌رو می‌کنند.

مریدی گفت: شرکت‌های فاقد اعتبار پس از ثبت‌نام در نظام مالیاتی و دریافت کد اقتصادی اقدام به فعالیت کرده و به انجام فعالیت‌های غیرقانونی و زیرزمینی در اقتصاد دامن می‌زنند، در این راستا بسیاری از شرکت‌ها که تمایل به پنهان کردن فعالیت خرید یا فروش خود دارند، به این شرکت‌های فاقد اعتبار مراجعه و اقدام به تهیه فاکتور فاقد اعتبار می‌کنند.

مدیرکل امور مالیاتی خراسان رضوی گفت: اهمیت پدیده شرکت‌های صوری و فاقد اعتبار به گونه‌ای است که به استناد بند پنج ماده ۲۷۴ قانون مالیاتهای مستقیم، جرم انگاری شده و از طرفی فعالیت‌های آن ها بر اساس دستورالعمل صادره سازمان امور مالیاتی کشور، به عنوان یکی از مصادیق فعالیت‌های مشکوک به پولشویی تلقی شده است.

 
 

دیگر خبرها

  • افزایش دمای هوا در خراسان رضوی تا دوشنبه
  • شهروندان مصرف آب را مدیریت کنند
  • بیش از ۱۲ میلیون مسافر به خراسان رضوی سفر کردند
  • مشهد تابستان سختی را پیش رو دارد، کمبود ۶ هزار لیتر بر ثانیه آب
  • هوشمندسازی بیش از ۴۴ هزار کنتور برق در خراسان رضوی
  • بیش از ۴۴ هزار کنتور برق در خراسان رضوی هوشمند شد
  • نصب ۱۳ هزار کنتور هوشمند برق در خراسان رضوی
  • افزایش تولید برق کشور با یاری شرکت انتقال گاز
  • توقیف ۱۴۲ شرکت فاقد اعتبار مالیاتی در خراسان رضوی
  • افزایش ۷.۶ درصدی تولید تخم مرغ در خراسان رضوی