Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-03-19@07:27:42 GMT

مدیریت شهری پنجم ۶۶ هزار میلیارد تومان بدهی داشت

تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۰۹۱۴۸

مدیریت شهری پنجم ۶۶ هزار میلیارد تومان بدهی داشت

به گزارش خبرگزاری مهر، پیروز حناچی شهردار تهران در آخرین جلسه رسمی پنجمین دوره شورای اسلامی شهر تهران گزارشی به مناسبت پایان دوره پنجمین مدیریت شهری تهران ارائه داد.

وی در ابتدای این جلسه بیان کرد: بنده و همکارانم از جمله افرادی بودیم که از سال ۱۳۷۶ نسبت به شیوه اداره امور شهرهای کشور نقد داشتیم. از همان زمان اعتقاد داشتیم که در چرخه‌ای گرفتار شده‌ایم که نتیجه آن کاهش کیفیت زندگی در محیط شهری خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهردار تهران گفت: اما تصور نمی‌کردیم که روزی حل این موضوع بر گردن خودمان باشد شاید اگر آن زمان پیش بینی امروز را داشتیم وضعیت بگونه‌ای دیگر تغییر می‌کرد.

حناچی ضمن اشاره به بیشترین میزان مشارکت مردم در دوره پنجم شورای اسلامی شهر تهران پس از انقلاب، گفت: همچنین در انتخابات دوره ششم شوراها شاهد پایین‌ترین مشارکت مردم هستیم.

وی افزود: تفاوت جدی در این دو انتخابات مشاهده می‌شود و شرایط مقایسه دوره پنجم با دوره‌های پیشین و دوره‌های بعدی فراهم خواهد شد.

شهردار تهران با تأکید بر اینکه مدیریت شهری در دوره پنجم تلاش کرد تا درآمدهای پایدار شهرداری را افزایش دهد، افزود: خوشبختانه این اتفاق رخ داد. همچنین میزان وابستگی بودجه‌های شهرداری تهران به درآمدهای ناپایدار کاهش یافت و تعادلی میان درآمدها و هزینه‌ها ایجاد شد.

حناچی گفت: از همه مهم‌تر انضباط کالبدی در شهر را که موجب مقابله با رانت، فساد و … می‌شود را کنترل کردیم.

وی در ادامه بیان کرد: مدیریت شهری ادعا نمی‌کند که در این سازمان عریض و طویل هیچ تخلفی رخ نداده است اما مطمئناً با هر تخلفی که مشاهده شد برخورد کرد.

حناچی با بیان اینکه اصطلاح فروش تراکم بدون برنامه در این دوره از مدیریت شهری به صفر رسید، توضیح داد: مدیریت شهری پنجم با بلندمرتبه سازی مخالف نبود چرا که یکی از عارضه‌ها در کلانشهرها کمبود زمین است و راه حل آن هم استفاده از ظرفیت بلند مرتبه سازی است.

شهردار تهران گفت: اما مدیریت شهری با بلند مرتبه سازی بی برنامه مخالفت کرد و ضوابط بلند مرتبه سازی را به تصویب رساند و ابلاغ کرد.

وی ضمن اشاره به جلوگیری از تخریب باغات در این دوره از مدیریت شهری، گفت: یکی از معضلات کلانشهرها به ویژه شهر تهران آلودگی هوا و ترافیک است. نمی‌توان جز کنترل آلاینده‌ها و توسعه فضای سبز راه حل دیگری برای حل معضل آلودگی هوا متصور شد.

حناچی ادامه داد: ما تلاش کردیم که میزان فضای سبز در داخل محدوده قانونی شهر را که کار بسیار سخت و پر هزینه‌ای بشمار می‌رود را افزایش دهیم و موفق به انجام این کار هم شدیم. بسیاری از باغاتی که قرار بود در آن برج باغ ساخته شود امروزه به عنوان فضاهای عمومی در اختیار مردم قرار گرفته است.

شهردار تهران درباره اقدامات صورت گرفته در حوزه مترو، گفت: توسعه حمل و نقل عمومی در این دوره در امتداد برنامه‌های پیشین بود. حدود ۴۰ کیلومتر طول مسیر و ۳۹ ایستگاه در این دوره بهره برداری رسید. همچنین حل مشکل پایانه‌های انتهای خط برای حداقل سه خط مهم شهری (۴، ۶ و ۷) به سرانجام رسید.

وی ضمن اشاره به بدهی ۶۶ هزار میلیارد تومانی در دوره مدیریت شهری پنجم، گفت: بخش عمده‌ای از این بدهی‌ها، بدهی‌های بانکی است. در این دوره اگر هیچ کاری نمی‌کردیم و تنها سود و جریمه دیرکرد همین مبلغ را به بانک پرداخت می‌کردیم، کار بزرگی انجام شده بود. علاوه بر این پروژه‌های عمرانی دوره‌های پیشین به اتمام رسانده شد و نسل جدیدی از پروژه‌های عمرانی را تعریف کردیم.

حناچی درباره باغ راه حضرت فاطمه زهرا (س)، توضیح داد: خط راه آهن تهران-تبریز که برای بارگذاری ساختمان چهار طبقه طراحی شده بود تبدیل به جذاب ترین محور پیاده شهری خواهد شد که فاز نخست آن هفته گذشته به افتتاح رسید.

وی در ادامه اضافه کرد: همچنین قرار است که ساختمان بلدیه در میدان امام خمینی (ره) بازسازی شده و تبدیل به میدان تشریفاتی شهر تهران با درج نام حدود ۲۷ هزار شهید تهران به ترتیب شهادت شود؛ جایگاهی برای ادای احترام به شهدا.

شهردار تهران با بیان اینکه دوره پنجم مدیریت شهری سخت‌ترین دوره مدیریت شهری را پشت سر گذاشت، گفت: کرونا و تحریم‌های ظالمانه امان ما را بریده بود اما با تلاش همکاران و پشتیبانی اعضای شورای اسلامی شهر تهران این دوران سخت پشت سر گذاشته شد. ویروس کرونا برای نظام مدیریت شهر تهران دو معنای روشن داشته است؛ کاهش درآمدها و افزایش هزینه‌ها.

حناچی در ادامه گفت: در این دوره تلاش شد تا صدای مظلومیت مردم شریف کشورمان را به جهانیان برسانیم. با بیش از ۱۵ کلانشهر بزرگ جهان (لندن، رم، وین، کابل، استانبول و …) ارتباط برقرار شد و مسائل مشکلات خود را با یکدیگر به تبادل گذاشتیم.

وی ادامه داد: این دوره به یادگار در ذهن شهروندان باقی خواهد ماند. باید برای مردم روشن شود که میزان مشارکت مردمی بالا در شیوه اداره امور شهر چه تأثیری داشته و خواهد داشت. ادعا نمی‌کنیم که ایرادی به کار ما در این دوره وارد نبوده است اما مدیریت شهری به علت زمان کوتاهی که بر سر کار بود نتوانست به تمام موضوعات این کلانشهر عظیم وارد شود.

حناچی گفت: تمام تلاش خود را به کار بستیم تا دوره‌ای متفاوت به واسطه پشتیبانی اعضای شورای اسلامی شهر به نمایش بگذاریم و آن چیزی که آموخته و مطالعه کرده بودیم را اجرا کنیم؛ انشالله که مورد رضایت حق باشد.

کد خبر 5271803

منبع: مهر

کلیدواژه: شهرداری تهران شهر تهران پیروز حناچی شهرداری تهران ویروس کرونا شورای شهر تهران واکسن کرونا وزارت آموزش و پرورش شهادت غلامحسین محسنی اژه ای هلال احمر جمهوری اسلامی ایران پرونده قضایی متروی تهران مراسم تحلیف انتخاب شهردار قوه قضاییه هوای سالم شورای اسلامی شهر شهردار تهران مدیریت شهری مدیریت شهر شهر تهران دوره پنجم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۰۹۱۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از هدایت رواناب‌ ها به شبکه فاضلاب شهری خودداری شود

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمانشاه، داوودی با اشاره به آغاز بارندگی‌ها در استان گفت: شبکه‌های فاضلاب صرفا برای انتقال فاضلاب شهری برای تصفیه طراحی شده‌اند و هدایت رواناب‌ها، آب‌‌های سطحی و آب باران به این شبکه و دریچه‌های آدم‌رو (منهول) فاضلاب موجب خسارت به شبکه و تاسیسات تصفیه فاضلاب و هم‌چنین بروز پس‌زدگی فاضلاب به منازل شهروندان خواهد شد.

داودی افزود: طبعا شرکت آب و فاضلاب در کنار سایر ارگان‌های خدمات‌رسان شهری با تمامی توان و تجهیزات خود آماده کمک به مدیریت شهری برای مقابله با آب‌گرفتگی و مدیریت رواناب‌ها و سیلاب احتمالی خواهد بود.

دیگر خبرها

  • از هدایت رواناب‌ ها به شبکه فاضلاب شهری خودداری شود
  • واگذاری اختیارات دولت به شهرداری ها، آری یا نه؟
  • ساماندهی دستفروشان یزد در آستانه سال جدید
  • بیشترین و کمترین میزان مشارکت در ۱۲ دوره انتخابات مجلس /مجلس پنجم رکورد زد
  • انتخابات غیرجدی روسیه (+ عکس) / اعتراض با ریختن رنگ در صندوق رای / گام پوتین برای دوره پنجم ریاست / 3 کاندیدا کیستند؟
  • مدیرعامل مترو تهرانی رفتنی شد
  • نیازسنجی مشکلات شهر اهواز بر اساس نظرات کارشناسی و مردمی
  • سرانجام مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران رفتنی شد!
  • دانش‌آموزان نسیم شهری بدهی یک زندانی را پرداخت کردند
  • ترافیک امروز دستاورد بی‌توجهی‌های دوره پیشین مدیریت شهری است