Web Analytics Made Easy - Statcounter



رییس دولت سیزدهم در مراسم تنفیذ خود تاکید کرد:هرجا به رهنمودهای امام و رهبری و سیاستهای نظام توجه شد کارها پیش رفت و امور انجام شد .

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رییسی در مراسم تنفیذ حکم ریاست جمهوری خود توسط رهبری انقلاب در حسینیه امام خمینی با بیان اینکه شرط ادب و احترام در حکم تنفیذ از سوی رهبری انقلاب این بود که دست مبارک ایشان را می‌بوسیدم، گفت: به دلیل رعایت پروتکل‌ها این توفیق از من سلب شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از درگاه خداوند شکر نعمت اعتماد مردم و رهبری انقلاب اسلامی به خود را به جای می‌آورم. خورشید تابناک مردم‌سالاری دینی بیش از ۴۰ سال است در این سرزمین با هدایت امام بزرگوار و با همت والای مردم بزرگ و وظیفه شناس ما طلوع کرده و مدل حکمرانی نوینی به عالم عرضه شده است.

وی افزود: در این مدل، امر دین در برابر دنیا، امر عزت در کنار رفاه به عالم عرضه شد تا بدانند پیوند معنویت با زندگی انسان معاصر را و اینکه دین می‌تواند در متن زندگی انسان معاصر حکومت و تمام شئون زندگی او را اداره کند. در یک کلام جمهوریت در کنار اسلامیت و استقلال در کنار آزادی در هم آمیخت.

رییسی ادامه داد: هرجا به رهنمودهای امام و رهبری و سیاستهای نظام توجه شد کارها پیش رفت و امور انجام شد و آن‌جا که این توجه صورت نگرفت، اشکال و مشکل پیش آمد.

رییس جمهوری با تشکر از همه دست‌اندرکاران نظام جمهوری اسلامی تا امروز، اظهار کرد: مردم با همه مشکلاتی که بود حماسه آفریدند و دشمنان را ناامید و دوستان را امیدوار کرد. در این حماسه همه مردم و اقشار نقش داشتند. پیر و جوان و همه گویش‌ها و اقوام و مذاهب در آن حضور داشتند که از همه به ویژه کسانی که مردم را برای حضور در انتخابات دعوت کردند به ویژه در رأس همه رهبری معظم انقلاب، قدردانی می‌کنم.

رییسی با بیان پیام مردم در ۲۸ خرداد تحول خواهی و عدالت‌خواهی و مبارزه با فقر و تبعیض بود، تصریح کرد: پیام مردم پاسداشت از خون مطهر شهیدان و وصایای ارزشمند آنان و توجه به ارزش‌های نظام اسلامی و رفع مشکلات اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جامعه بود و این پیام مردم در انتخابات بود که با فساد مبارزه شود، عدالت حاکم شود و به روابط ناسالم اداری و هر آنچه که پیوندی با جامعه اسلامی ندارد پایان یابد.

وی افزود: پیام مردم تغییر وضعیت موجود بود. با توجه به رشد نقدینگی ۶۸۰ درصدی و تورم ۴۴ درصدی و افزایش سه برابری بدهی‌های دولت در پنج سال اخیر، وضعیت مردم را وضعیت مناسبی نمی‌بینیم چه به دلیل دشمنی دشمنان و چه به دلیل کاستی‌های داخلی.

رییس جمهوری با تاکید بر اینکه اعتماد مردم هم در کنار آسیب دیدن وضعیت اقتصادی شان، آسیب دیده است، تصریح کرد: از دولت جدید آنچه مردم خواستند یک تحول است و این تحول اجتناب‌ناپذیر است و باید رخ دهد. برنامه دولت تحول است و مستند به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی پیش خواهد رفت. در این سند که رهبری معظم انقلاب اسلامی به خوبی نوشته‌اند هم وضعیت موجود ترسیم شده و هم وضعیت مطلوب و هم راههای رسیدن به آن. برای تحقق آن هم نیاز به حضور همه مردم و متخصصان داریم.

رییسی با بیان اینکه سفره مردم را شرطی نخواهیم کرد، گفت: ما وضعیت سفره مردم را به خارج از کشور گره نخواهیم زد. من به همه دولتمردان دولت دوازدهم خسته نباشید عرض می‌کنم اما کارهای زیادی همچنان پیش پای دولت است و ما یک برنامه تحولی آنی، فوری و کوتاه مدت برای مواجه با مسائل پیش‌رو مشخص کردیم و به سرعت با این موارد مواجه می‌شویم.

وی یادآور شد: امیدواریم که در این برنامه تحولی همه دغدغه‌مندان بدون نگاه به خط و جناح سیاسی و بدون توجه به قومیت و اینکه در کدام دانشگاه هستند، همه متخصصان در کنار هم نقش آفرینی کنند. تا با همکاری همه نخبگان وضع به نفع همه مردم تغییر یابد.

رییس جمهوری در پایان سخنانش تصریح کرد: پروردگارا خوب می‌دانی که حضور من در این عرصه به عنوان یک طلبه خدمتگزار به چه دلیلی انجام شد. اگر نبود خدمتگزاری به مردم و تحقق عدالت و مبارزه با فساد، حضور من در این عرصه از معنا خالی می‌شد.

وی ادامه داد: خدایا تو نیت و انگیزه ما را می‌دانی پس به ما در این عرصه مددرسانی کن. خدایا به برکت روز غدیر و ایام فعلی آنچه امیرالمومنین و پیامبر(ص) به مردم آموختند و صفات حکمرانان را به مردم آموختند، چه در این روز و چه در عهدنامه امام علی به مالک اشتر، در برخورداری از صفاتی که در این روز از سوی پیامبر(ص) و در آن نامه از سوی امام علی(ع) برای همه خدمتگزاران نظام اسلامی اعلام شده است، توفیق بده.

منبع: بیتوته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.beytoote.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بیتوته» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۰۹۱۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استفتاء از رهبری درباره خواندن نماز مغرب قبل از افطار کردن

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از بنابر روایت پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری، رهبر معظم انقلاب در مورد این سوال که،اگر در اول اذان مغرب در ماه مبارک رمضان کسی سر سفره افطار منتظر ما باشد، ولی ما نماز اول وقت بخوانیم و بعد افطار کنیم، مشکلی دارد؟ اینگونه مطرح کرده اند که:

مستحب است روزه‌دار نماز مغرب را پیش از افطار بخواند؛ ولی اگر کسی منتظر اوست یا خودش به قدری گرسنه است که نمی‌تواند نماز را با حضور قلب به جا آورد، بهتر است اوّل افطار کند ولی در صورت امکان نماز را در وقت فضیلت بخواند.

۲۷۲۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1885271

دیگر خبرها

  • مشکل اصلی نظام وجود مدیران بی مدیریت است
  • راه افزایش ایمان و امید مردم توسل و تمسک به آیات قرآن است
  • رئیسی جمهور: از شرکت‌های دانش‌بنیان فعال و فناوری‌های موجود برای ارتقای سلامت تغذیه مردم بهره‌گیری شود
  • استفتاء از رهبری درباره خواندن نماز مغرب قبل از افطار کردن
  • مدیران به دنبال رفع مشکلات مردم باشند
  • ضرورت بازخوانی کتاب «طرحی کلی اندیشه اسلامی» مقام معظم رهبری از نگاه حجت الاسلام قنبریان + صوت سخنرانی
  • ویژگی‌های آیت‌الله ری‌شهری از زبان حجت‌الاسلام والمسلمین مومنی
  • نگاهی به مهمترین فرازهای پیام‌های نوروزی مقام معظم رهبری در ۱۰ سال گذشته
  • تبیین جوانی جمعیت در دانشگاه‌ها
  • سخنرانی نوروزی مقام معظم رهبری در تهران برگزار می شود