Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-03-19@11:37:06 GMT

مشاوره رایگان انتخاب رشته در دانشگاه اراک

تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۰۹۱۹۸

مشاوره رایگان انتخاب رشته در دانشگاه اراک

 حسین مستعان رئیس حوزه ریاست و روابط عمومی دانشگاه اراک در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،گفت: دانشگاه اراک با به کارگیری کارشناسان برای انتخاب رشته دانشگاه مشاوره رایگان می‌دهد.

مستعان افزود: با استفاده از مشاورین مجرب پژوهشکده سلامت اجتماعی دانشگاه اراک انتخاب رشته تخصصی و اصولی در این دانشگاه به متقاضیان ارائه می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او اضافه کرد: تحلیل کارنامه، بررسی شرایط دوره‌های مختلف تحصیلی، سه جلسه مشاوره، آزمون تمایل یابی و استعداد یابی، معرفی کامل رشته‌ها و دانشگاه‌ها کنترل نهایی و تسهیل اولویت بندی کد رشته‌های انتخابی داوطلبان در پژوهشکده سلامت اجتماعی دانشگاه اراک ارائه می‌شود.

رئیس حوزه ریاست و روابط عمومی دانشگاه اراک بیان کرد: دانشگاه اراک مجرب‌ترین و تخصصی‌ترین مرکز انتخاب رشته در استان مرکزی است.

امسال در آزمون سراسری ورود به دانشگاه‌ها ۲۲ هزار و۲۷۵ از استان مرکزی شرکت کردند که ۱۴ هزارو ۴۱۱ نفر آن‌ها زن و ۷ هزار و ۸۶۴ نفر مرد بودند.

با اعلام سازمان سنجش و آموزش کشور، محمد اسماعیلی و امیرمهدی میقانی دانش آموزان اراکی در کنکور امسال رتبه سوم و پنجم گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی کنکور امسال را کسب کرد.

انتهای پیام / ج

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دانشگاه اراک کنکور سراسری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۰۹۱۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشگاه پیام نور استان همدان ۹۵۰۰ دانشجو دارد

رئیس دانشگاه پیام نور استان همدان با اشاره به آغاز تکمیل ظرفیت رشته کارشناسی دانشگاه پیام نور اظهار داشت: در حال حاضر ۱۰ مرکز واحد با ۹ هزار و ۵۰۰ دانشجو در استان همدان داریم. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، علی‌حسین محمدظاهری پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به آغاز تکمیل ظرفیت رشته کارشناسی دانشگاه پیام نور اظهار داشت: از سوی سازمان سنجش بیش از 50 هزار نفر قبولی برای دانشگاه پیام نور در نظر گرفته شده که سهم استان 1333 نفر است که در مراکز مشغول به تحصیل می‌شوند.

 وی با بیان اینکه ثبت نام از 26 اسفند 1402 تا 14 فروردین 1403 ادامه دارد، افزود: از 15 فروردین تا 28 فروردین نیز دانشجویان می‌توانند با مراجعه حضوری به مراکز برای تکمیل پرونده و انتخاب واحد اقدامات لازم را انجام دهند.

رئیس دانشگاه پیام نور استان همدان با این توضیح که از طریق فضای مجازی و پیامک به داوطلبان اطلاع رسانی شده و آنها می‌توانند با مراجعه به سایت پیام نور مدارک لازم را بارگذاری کنند، گفت: البته آن افرادی که از مهرماه مدارک را بارگذاری کرده‌اند، اما به هر دلیلی موفق به ثبت نام کامل نشدند، نیاز به بارگذاری مجدد مدارک ندارند. 

وی با بیان اینکه همدان با 440 دانشجو در 43 کد رشته محل بیشترین و فامنین با 42 نفر در 4 کد رشته کمترین دانشجو را در حوزه کارشناسی دارند، مطرح کرد: افراد با تحصیل در دانشگاه پیام نور می‌توانند از همان ترم اول درخواست میهمانی کرده و در بحث تغییر رشته نیز با گذراندن یک‌ترم و معدل 12 در رشته‌های مورد علاقه خود تحصیل کنند. 

محمدظاهری با اشاره به اینکه در حال حاضر 10 مرکز واحد با 9 هزار و 500 دانشجو در استان همدان داریم، مطرح کرد: میزان قبولی امسال در دانشگاه پیام نور نسبت به سال گذشته 18 درصد رشد داشته و در این بین بیشترین استقبال از رشته‌های روانشناسی، مدیریت و حقوق است.

 وی با بیان اینکه به طور میانگین 30 درصد پذیرفته‌شدگان کارشناسی به کارشناسی ارشد از دانشجویان دانشگاه پیام نور هستند و این آمار برای آزمون‌های استخدامی هم صدق می‌کند، ادامه داد: در حال حاضر دانشگاه پیام نور در سطح استان 100 عضو هیئت علمی دارد. همچنین در بخش دانشجویان نیز 60 درصد دانشجویان را خانم‌ها و 40 درصد را نیز آقایان تشکیل می‌دهند.

رئیس دانشگاه پیام‌نور همدان با اشاره به اینکه دانشگاه پیام نور در سطح بین‌الملل رتبه 1134 و در بین دانشگاه‌های کشور نیز رتبه 17 تا 19 را دارد، عنوان کرد: این ظرفیت را داریم که اکثر دوره‌های آموزشی مورد نیاز ادارات را برگزار کرده و به آنها مدارک معتبر اعطا کنیم. 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ارائه خدمات رایگان دامپزشکی خراسان شمالی به دامداران مناطق کم برخوردار
  • تجلیل از برترین‌های واترپلو استان اصفهان
  • بازار رنگارنگ میوه شب عید
  • ترجمه استراتژی‌های شخصی به عمل
  • تحصیل بیش از ۹ هزار دانشجو در دانشگاه پیام نور استان همدان
  • دانشگاه پیام نور استان همدان ۹۵۰۰ دانشجو دارد
  • آغاز انتخاب رشته تکمیل ظرفیت دانشگاه پیام نور کهگیلویه و بویراحمد
  • حق الوکاله وکیل در اصفهان چقدر است؟
  • آغاز انتخاب رشته تکمیل ظرفیت دانشگاه پیام نور استان
  • 9 نجات دهنده مالیاتی | در 1403 باید مشاور مالیاتی داشته باشید