Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-03-19@11:05:42 GMT

خواص شگفت انگیز انگور برای سلامتی

تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۰۹۲۰۰

خواص شگفت انگیز انگور برای سلامتی

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،   بسیاری از تمدن‌های باستانی فواید سلامتی انگور و میوه آن را شناخته اند؛ از پیشگیری از شیوع بیماری‌های قلبی گرفته تا جلوگیری از ابتلا به دیابت نوع ۲، می‌توان به خواص دارویی میوه انگور اشاره کرد.

تقریبا ۱۵۱ گرم انگور که معادل یک فنجان است، صفر درصد چربی و ۲۷ گرم کربوهیدرات و قند دارد ضمن این که ۵ درصد از نیاز روزانه به فیبر و ۲۷ درصد از نیاز روزانه به ویتامین ث را فراهم می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

انگور همچنین حاوی مقادیر زیادی پتاسیم است. نکته مهم در رابطه با این میوه این است که منبع غنی از پلی فنول‌ها و اسید‌های فنولیک محسوب می‌شود. آنتوسیانین یک نوع فرعی از پلی فنول و مسئول رنگ قرمز، آبی، بنفش، سیاه یا سفید انگور است. یکی دیگر از پلی فنول‌های انگور، رسوراترول است که با بهبود سلامت قلب ارتباط دارد.

بیشتربخوانید

خواص شگفت انگیز عسل سیاه برای سلامتی

۱- کمک به کاهش وزن

تحقیقات محققان دانشگاه جورجیا نشان داده که رسوراترول موجود در انگور به طور قابل توجهی به تلاش‌های شما برای کاهش وزن کمک می‌کند. رسوراترول به میزان قابل توجهی توانایی سلول‌ها برای ذخیره چربی را کاهش داده و با سرعت بسیار زیادی سلول‌های چربی را تجزیه می‌کند.

۲- بهبود سلامت قلب

پژوهش‌ها نشان داده که رسوراترول توانایی بهبود انقباض عروق خونی و بهبود جریان خون را دارد ضمن این که دیواره‌های رگ‌های خونی را تمیز کرده، قطر آن‌ها را بزرگتر می‌کند و به این ترتیب فشار خون کاهش می‌یابد. این روند باعث افزایش اکسیژن رسانی به سلول‌های بدن نیز می‌شود. مطالعات دیگر نشان داده که تنها مصرف ۱۰ میلی گرم از مکمل رسوراترول در طول روز باعث کاهش قابل ملاحظه خطر ابتلا به حمله قلبی می‌شود.

۳- بهبود سلامت مغز

مطالعات دانشمندان سوئیسی نیز نشان داده که رسوراترول محافظ سلامت مغز است. رسوراترول پلاکت‌های آسیب دیده مغزی و رادیکال‌های آزاد مرتبط با ابتلا به بیماری آلزایمر را خنثی می‌کند. رسوراترول جریان خون به مغز را نیز افزایش داده و به بهبود پاسخ‌های ذهنی ما کمک می‌کند.

۴- مراقبت از پوست در برابر سرطان

تحقیقات همچنین نشان می‌دهد که رسوراترول در برابر اشعه UVB از پوست محافظت می‌کند و از این رو راهی است برای محافظت در برابر ابتلا به سرطان پوست.

۵- مراقبت از دندان‌ها در برابر پوسیدگی

بر اساس نتایج پژوهشی که در ژورنال تغذیه به چاپ رسید، انگور جلوی رشد و تکثیر باکتری‌های دهان را که باعث پوسیدگی دندان هستند می‌گیرد. این خاصیت ضد باکتریایی انگور به علت وجود اولئانولیک اسید و آلدئید اولئانولیک است که در پوست انگور ذخیره شده است.

۶- کاهش یافتن چربی خون

یکی دیگر از خواص انگور کاهش چربی خون است. خوردن انگور به ویژه انگور‌های دانه دار و جویدن دانه‌ها، تاثیر خوبی در کاهش چربی خون دارد. انگور سرشار از فیبر‌های محلول در آب است و همان طور که می‌دانید فیبر‌های غذایی با کلسترول بد خون مقابله می‌کنند. از این گذشته انگور حاوی پولی فنول‌های آنتی اکسیدانی نیز هست که باعث کاهش جذب کلسترول می‌شود.

۷-پیشگیری از بروز آب مروارید

انگور و عصاره انگور سرشار از مواد آنتی اکسیدان، بتاکاروتن، لوتئین و زآگزانتین است و همه این مواد در تقویت بینایی و سلامت چشم انسان و فرآیند بینایی نقش مهمی ایفا می‌کنند. وجود این ترکیبات در انگور سبب می‌شود که مصرف منظم انگور از بیماری‌های چشمی همچون آب مروارید و کاهش بینایی بر اثر افزایش سن جلوگیری نماید.

۸- پیشگیری از ایجاد پوکی استخوان

انگور منبع ریزمغذی‌هایی نظیر مس، آهن و منگنز است که همگی در تشکیل و قدرت استخوان‌ها نقش مهمی دارند. انگور سبز یا زرد دارای کاتچین است که در پیشگیری از پوکی استخوان نقش دارد.

منبع: آنا

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تغذیه سالم تغذیه مناسب نشان داده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۰۹۲۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمرینات سخت و آمادگی جسمانی شگفت‌انگیز مایک تایسون در ۵۸ سالگی (فیلم)

 

 

 

منبع : خبرآنلاین

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: آمادگی جسمانی بی‌نظیر زلاتان در ۴۳ سالگی در باشگاه (فیلم) آمادگی جسمانی ستاره های فوتبال جهان در سنین بالا (فیلم) آمادگی جسمانی بالای داور اتحادیه جهانی کشتی (فیلم)

دیگر خبرها

  • خواص شگفت انگیز خوردن آب داغ که نمی‌دانستید
  • ببینید | نمای شگفت انگیز دانه‌ خوردن پرنده از نزدیک!
  • (ویدئو) قدرت شگفت انگیز پلنگ در شکار از نمای نزدیک
  • پایان رکورد شگفت‌انگیز آنتوان گریزمان در تیم ملی فرانسه
  • قدرت شگفت انگیز پلنگ در شکار از نمای نزدیک (فیلم)
  • آمار شگفت‌انگیز حسینی: دوبله سوبله!
  • تمرینات سخت و آمادگی جسمانی شگفت‌انگیز مایک تایسون در ۵۸ سالگی (فیلم)
  • (ویدئو) آمادگی جسمانی شگفت‌انگیز مایک تایسون در ۵۸ سالگی!
  • ببینید | تمرینات سخت و آمادگی جسمانی شگفت‌انگیز مایک تایسون در ۵۸ سالگی!
  • ۴ تنگه شگفت‌انگیز در ایران که نباید از دست داد