Web Analytics Made Easy - Statcounter

قدرت‌الله مهدیخانی، مدیرکل مدیریت بحران استانداری قزوین در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس در قزوین گفت: سیلاب در روز گذشته در شهرستان آوج و در بخش الموت‌شرقی خسارات جانی و مالی بر جای گذاشته است.

وی افزود: وقوع سیلاب در شهرستان آوج موجب فوت 3 تن و مفقود شدن ۲ نفر از هم‌وطنان عزیز شد و در الموت‌شرقی نیز 2 تن از هم‌وطنان در اثر سیلاب فوت شده‌اند که جسد یکی از این فوتی‌ها هنوز پیدا نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مهدیخانی ادامه داد: در بخش الموت‌شرقی در روستاهای آتان‌رود، یالرود و کوشک‌دشت سیلاب رخ داد که موجب خسارت به زیرساخت‌های راهداری و کشاورزی شد، هم‌چنین تأسیسات آب و برق و گاز نیز در این روستاها دچار آسیب شد.

این مسؤول خاطرنشان کرد: مردم در این بخش نیاز به اسکان یا کمک‌های غذایی ندارند و شرایط از این منظر تحت کنترل است، اما تیم‌های ارزیاب بنیاد مسکن و کمیته امداد برای ارزیابی میزان خسارات وارده در منطقه حضور دارند و هم‌چنین تیم‌های اداره‌برق، اداره‌گاز، هلال‌احمر و راهداری نیز در منطقه حضور دارند و در حال برطرف کردن مشکلات در حوزه‌های مربوطه هستند.

وی عنوان کرد: برق 20 روستا در الموت‌شرقی در اثر سیلاب قطع شده بود که اکنون برق 18 روستا وصل شده است و در 2 روستا نیز به‌دلیل مشکلات ترانس و سقوط تیرهای برق، هنوز برق وصل نشده است که اداره‌برق در حال رفع این مشکل است.

مهدیخانی بیان کرد: امروز و فردا نیز در استان بارندگی خواهیم داشت و از شهروندان تقاضا داریم در این 2 روز به هیچ عنوان در مسیل‌های رودخانه‌ها و ارتفاعات تردد نداشته باشند.

وی ادامه داد: یکی از درخواست‌های دیگری که از شهروندان داریم این است که وقتی تندباد یا بارش شدید باران داریم حتی‌الامکان از آسانسور استفاده نکنند، زیرا همزمانی بارش شدید باران و تندباد موجب قطعی برق و محبوس شدن افراد در داخل آسانسور می‌شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری قزوین در رابطه با وضعیت راه‌ها در بخش الموت‌شرقی تأکید کرد: مسیر مسدودی در بخش الموت‌شرقی نداریم، فقط برخی از مسیرها گل‌ولای دارند که اداره‌راه در حال پاک‌سازی و لایروبی است.

این مسؤول یادآور شد: دستگاه‌های امدادی در استان و علی‌الخصوص در مناطق حادثه‌خیز نظیر الموت و آوج تا اطلاع ثانوی و بازگشت شرایط به حالت عادی در حالت آماده‌باش کامل هستند و در نقاطی که احتمال خطر وجود دارد ماشین‌آلات راهداری مستقر شده‌اند.

مهدیخانی تصریح کرد: مهدیخانی در رابطه با آسیب به وسایل‌نقلیه در بخش الموت‌شرقی تصریح کرد: بیش از 15 دستگاه خودرو و موتورسیکلت در منطقهٔ الموت‌شرقی دچار آسیب شده‌اند، شب گذشته یک دستگاه مینی‌بوس، یک دستگاه نیسان و یک دستگاه پژو آردی در مسیر سیل بوده‌اند که مینی‌بوس کاملاً مچاله شده و آردی نیز هنوز پیدا نشده است و چندین خودرو نیز آسیب دیده‌اند.

وی در پایان اظهار کرد: طبیعی است زمانی‌که سیلاب وارد روستا شود منازل مسکونی هم آسیب می‌بینند و در این بخش نیز سیلاب وارد منازل مسکونی شده و به آن‌ها خساراتی وارد کرده است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: استان قزوین مدیرکل مدیریت بحران استانداری قزوین بخش الموت شرقی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۰۹۲۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دعوت والیبالیست های آذربایجان شرقی به اردوی انتخابی تیم ملی

سینا حضرتی، امیرعلی آقازاده و حسین ملکی سه والیبالیست  آذربایجان شرقی به اردوی سه روزه انتخابی تیم ملی زیر ۱۷ سال کشور دعوت شدند.

این سه والیبالیست باید عصر روز پنجشنبه ۳۰ فروردین ماه در محل اردوی تیم ملی زیر ۱۷ سال کشور در مجموعه ورزشی آزادی حضور داشته باشد.

اولین دوره مسابقات والیبال قهرمانی زیر ۱۷ سال پسر جهان از سوم تا دهم شهریور ماه (۲۴ تا ۳۱ آگوست ۲۰۲۴) به میزبانی بلغارستان و با حضور ۱۶ تیم برگزار خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • حضور مردم بخش بند پی شرقی در صف نماز جمعه + تصاویر
  • بازدید استاندار آذربایجان شرقی از مجتمع آبرسانی ستارخان اهر
  • اطلاعیه قطع گاز در قلعه چنان
  • دعوت والیبالیست های آذربایجان شرقی به اردوی انتخابی تیم ملی
  • فیلم|انسداد مرزهای شرقی کشور تا سه سال آینده
  • پیش بینی بارندگی در نیمه شرقی و نیمه جنوبی خراسان جنوبی
  • بازدید رایگان از موزه ها و قلعه الموت در ۳۰ فروردین
  • بازدید رایگان از موزه‌ها و قلعه الموت در ۳۰ فروردین 
  • شنا در سیلاب جان ۲ جوان جاسکی را گرفت
  • آخرین وضعیت دریاچه ارومیه |‌ ویدئو