Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر خارجه آمریکا اعلام کرد که اگر طالبان برای تصرف افغانستان از طریق زور تلاش کند، خواسته‌های این گروه برای به رسمیت شناخته شدن بین‌المللی و برداشتن تحریم‌ها پذیرفته نخواهد شد. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا در یک نشست خبری با اشاره به وضعیت امنیتی افغانستان گفت: «ما گزارش‌هایی از ارتکاب جرایم طالبان در مکان‌های مختلفی که آن‌ها در حال حمله هستند، مشاهده کرده‌ایم؛ این گزارش‌ها عمیقاً نگران کننده و کاملاً غیرقابل پذیرش است».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطرنشان کرد: «طالبان بارها گفته است که این گروه خواستار به رسمیت شناخته شدن در سطح بین‌الملل و حمایت بین‌المللی است و می‌خواهد سران این کشور آزادانه قادر به سفر به سراسر جهان باشند و تحریم‌ها علیه آنها برداشته شود».

بلینکن تصریح کرد: اگر طالبان در پی تصرف افغانستان از طریق زور باشد و مرتکب جنایاتی شود که گزارش شده است، هیچ یک از این خواسته‌هایش عملی نخواهد شد.

وزیر خارجه آمریکا در پاسخ به این که اگر طالبان بر آینده افغانستان حاکم شوند نیز تاکید کرد: «همانطور که پیش از این نیز گفته‌ام، افغانستانی که به حقوق ابتدایی مردمش احترام نگذارد، دولتی فراگیر نداشته باشد که از مردم این کشور نمایندگی کند و به دستاوردهای عمده 20 سال گذشته پایبند نباشد، برای آمریکا و جامعه جهانی دولتی مطرود خواهد بود».

نماینده پارلمان افغانستان: آمریکا در افغانستان رفتاری دوگانه داردگفت‌وگوی اختصاصی| معاون سیاسی طالبان: توافق مخفی میان طالبان و آمریکا وجود ندارد/ اگر نیروهای خارجی نروند تصمیم‌های لازم را خواهیم گرفتبلینکن: طالبان قدرت را با زور تصاحب کند افغانستان کشوری منزوی خواهد شدگفتگوی تلفنی بلینکن یا اشرف غنی درباره تحولات اخیر افغانستانبلینکن: خروج نظامی آمریکا به معنی خروج کامل از افغانستان نیست

«آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا چند روز قبل نیز کنفرانس مشترک خبری با همتای هندی خود خطاب به طالبان گفته بود که تنها راه‌حل بحران افغانستان از طریق مذاکره است.

وی تاکید کرده بود که در صورت تسلط طالبان از طریق نظامی، افغانستان به شدت در سطح بین‌المللی منزوی شده و به یک کشور «طرد شده» تبدیل می‌شود.

بلینکن تاکید کرده بود که پذیرفته شدن طالبان در عرصه بین‌المللی در گرو تغییر این گروه است.

به گزارش «دویچه‌وله»، وزیر خارجه آمریکا تصریح کرد: تنها یک راه وجود دارد و آن میز مذاکره برای حل صلح‌آمیز درگیری و ایجاد افغانستانی است که به طور واقعی بطور فراگیر اداره می‌شود و از همه مردم این کشور نمایندگی می‌کند.

انتهای پیام/.

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: طالبان اخبار آمریکا اخبار افغانستان طالبان اخبار آمریکا اخبار افغانستان وزیر خارجه آمریکا بین المللی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۰۹۲۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری سومین نشست سازوکار تعامل افغانستان و چین در پکن

وزارت خارجه حکومت طالبان اعلام کرد سومین نشست سازوکار تعامل با چین با تاکید بر کمک‌های بشردوستانه و بازسازی افغانستان در پکن برگزار شد. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، وزارت خارجه حکومت طالبان اظهار داشت در سومین نشست افغانستان و چین، مقامات پکن متعهد شدند تا در زمینه‌های درمانی، استخراج معادن، اسکان مجدد مهاجرین و گسترش روابط تجاری همچنین ارتقای ظرفیت ادارات حکومت کابل همکاری کنند.

بر اساس بیانیه وزارت خارجه طالبان که در شبکه ایکس منتشر شده است، سومین نشست سازوکار تعامل افغانستان و چین برای کمک‌های بشردوستانه و بازسازی تاکید دارد.

در این نشست همچنین درباره افزایش تجارت، استخراج معادن از جمله معدن مس عینک، ارتقای ظرفیت کارمندان ادارات حکومت طالبان گفتگو شده است.

نگرانی آمریکا از گسترش نفوذ چین در افغانستانچین در افغانستان شهرک‌های صنعتی می‌سازدنخستین دیدار رسمی طالبان و نمایندگان چین در افغانستان

«یوشیائو یونگ» نماینده ویژه چین برای افغانستان نیز در بیانیه‌ای به نقل از مقامات کشورش آورده است «چین از سال 2021 مفهوم دیپلماتیک دوستی، صمیمیت، منفعت متقابل  و فراگیری را اجرا کرده است».

در بخشی  از این بیانیه تاکید شده است تحریم‌های یکجانبه و مسدود کردن دارایی‌های افغانستان رنج مردم این کشور‌ را تشدید کرده است بنابراین کشورهایی که مسئول وضعیت کنونی افغانستان هستند باید با جدیت کار خود را انجام دهند.

بر اساس این بیانیه، در این نشست طرفین بر ساخت طرح کمربند و جاده نیز تاکید کردند.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • برگزاری سومین نشست سازوکار تعامل افغانستان و چین در پکن
  • بی‌توجهی بلینکن به سخنان کارکنان وزارت خارجه آمریکا مبنی بر مجازات سربازان صهیونیستی ناقض حقوق بشر
  • روزنامه آمریکایی: وزیر خارجه آمریکا به چین می‌رود
  • روزنامه آمریکایی: وزیر دفاع آمریکا به چین می‌رود
  • پولیتیکو: وزیر خارجه آمریکا به چین می‌رود
  • پولیتیکو: وزیر دفاع آمریکا به چین می‌رود
  • بلینکن: تنش بیشتر با ایران به نفع آمریکا و اسرائیل نیست
  • اکسیوس : وزیر خارجه آمریکا تشدید تنش با تهران را به ضرر واشنگتن و تل آویو می داند/ بلینکن: همراهی اردن و عربستان با ما در دفاع از اسرائیل نشانه خوبی برای آینده است
  • پیام بلینکن به ترکیه پیش از حمله ایران به اسرائیل
  • کابل: افغان‌های مقیم خارج در بازسازی افغانستان سهم بگیرند