Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، یکی از بزرگ‌ترین نوآوری‌ها در اندروید ۱۰، طراحی «حالت تاریک» (DARK MODE) بود و به دنبال آن دیگر اپلیکیشن‌ها نیز این حالت را ایجاد کردند.

ازجمله مزایای آن می‌توان به راحتی کار با گوشی هوشمند در عصر و شب به‌خصوص در دستگاه‌های مجهز به صفحه‌نمایش OLED، و نیز مصرف باتری کمتر اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما محققان دانشگاه پردو آمریکا به این نتیجه رسیدند که صحبت در مورد افزایش مدت‌زمان کار گوشی بسیار اغراق‌آمیز است.

بیشتربخوانید

چگونه باتری گوشی خود را برای مدت طولانی‌تری حفظ کنیم؟

 

تأثیر کم «حالت تاریک» روی ذخیره باتری گوشی

تحقیق انجام‌شده محققان نشان داد با توجه به اینکه کاربران اندروید معمولاً روشنایی گوشی خود را روی ۳۰ الی ۵۰ درصد تنظیم می‌کنند، در این هنگام حالت تاریک تنها ۳ الی ۹ درصد زمان آماده‌به‌کار گوشی را افزایش می‌دهد. ازاین‌رو اکثر کاربران تأثیر مثبتی را احساس نخواهند کرد.

محققان به این نتیجه رسیده‌اند که بازاریابان همچنان بسیار زیرک هستند و در تبلیغ تأثیر استفاده از حالت تاریک، بسیار اغراق می‌کنند.

منبع: آنا

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: باتری گوشی گوشی های هوشمند حالت تاریک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۰۹۲۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یافته‌های پژوهش‌های اخیر وجود مادۀ تاریک را رد می‌کند

به گزارش گروه پژوهش و دانش خبرگزاری علم و فناوری آنا، مطالعه ای که اخیراً در مجله استروفیزیکال (Astrophysical) منتشر شد، مدل فعلی برای جهان را به چالش می‌کشد و نشان می‌دهد که جهان ما در واقع جایی برای ماده تاریک ندارد.

در کیهان‌شناسی، اصطلاح «ماده تاریک» به همه چیزهایی که به نظر می‌رسد با نور یا میدان الکترومغناطیسی برهم‌کنش ندارند، یا تنها از طریق نیروی گرانشی قابل توضیح هستند، توصیف می‌کند. ما نمی‌توانیم این ماده را ببینیم و نمی‌دانیم از چه چیزی ساخته شده است، اما با کمک نظری از این ماده می‌توانیم بفهمیم کهکشان‌ها، سیارات و ستارگان چگونه رفتار می‌کنند.

راجندرا گوپتا (Rajendra Gupta)، استاد فیزیک در دانشکده علوم، برای رسیدن به این نتیجه از ترکیبی از ثابت‌های جفت کوواریینگ (covarying coupling constants) و نظریه‌های «نور خسته» (tired light) – یعنی الگوی CCC+TL – استفاده کرده است.

این مدل دو ایده را با هم ترکیب می‌کند: نخست اینکه چگونه نیروهای طبیعت در طول زمان کیهانی کاهش می‌یابند؛ و دوم اینکه کاهش انرژی نور هنگام طی مسافت طولانی چگونه است. آزمایش‌های انجام شده با چندین رصد تطابق دارد، به گونه‌ای که نحوه گسترش کهکشان‌ها و چگونگی تکامل نور از جهان اولیه، مطابقت دارد.

این کشف درک کنونی ما نسبت به جهان را به چالش می‌کشد؛ مطابق درک کنونی ما، تقریباً 27٪ از جهان از مادۀ تاریک تشکیل شده و کمتر از 5٪ از ماده معمولی است و باقی‌مانده نیز انرژی تاریک است.

آیا اصلاً نیازی به مادۀ تاریک داریم؟

گوپتا در گفتگو با مجلۀ فیزیک توضیح می‌دهد: «یافته‌های این مطالعه تأیید می‌کند که کار‌های پیشین ما («مشاهدات اولیه جهان از سوی تلسکوپ جیمز وب و کیهان‌شناسی لامبدا سی‌دی‌ام (ΛCDM)») در مورد سن جهان که به 26.7 میلیارد سال پیش باز می‌گردد، به ما این امکان را داده که کشف کنیم جهان نیازی به وجود ماده تاریک ندارد.

در کیهان‌شناسی استاندارد، گفته می‌شود که انبساط سریع جهان ناشی از انرژی تاریک است، اما در واقع دلیل این امر تضعیف نیروهای طبیعت در حین انبساط است، نه انرژی تاریک.

گوپتا می‌گوید: «مقالات متعددی وجود دارد که وجود ماده تاریک را زیر سؤال می‌برند، اما تا آنجا که می‌دانم، مقالۀ من اولین مقاله‌ای است که وجود کیهانی آن را کنار می‌گذارد و در عین حال با مشاهدات کیهانی کلیدی که ما برای تأیید در آن زمان داشته‌ایم، سازگار است.»

این مطالعه با به چالش کشیدن نیاز به ماده تاریک در جهان و ارائه شواهدی برای یک مدل کیهان‌شناسی جدید، راه‌های جدیدی را برای کاوش ویژگی‌های اساسی جهان باز می‌کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نکات مهمی که باید پیش از خرید شیائومی ردمی نوت 13 4G بدانید (+عکس)
  • اندروید ۱۵ با قابلیت اینترنت ماهواره‌ای می‌آید!
  • اندروید 15 با قابلیت اینترنت ماهواره ای می‌آید!
  • یافته‌های پژوهش‌های اخیر وجود مادۀ تاریک را رد می‌کند
  • قابلیت جالب اندروید ۱۵ برای پیدا کردن گوشی‌های خاموش
  • قابلیت جدید گوگل برای یافتن موبایل‌های اندروید خاموش
  • تاثیر ترکیب گیاهی زرشک در مقابله با سرطان ریه
  • انتشار بزرگ‌ترین تصویر ثبت شده توسط دوربین انرژی تاریک
  • قیمت آیفون ۱۳ پرو مکس امروز (۲۶ اسفند) + مشخصات و دوربین iPhone 13 pro max
  • جهان ما ماده تاریک ندارد!