Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-03-19@03:30:30 GMT

جلوگیری از اطاله دادرسی همراه با دقت و اتقان آرا باشد

تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۰۹۲۸۲

جلوگیری از اطاله دادرسی همراه با دقت و اتقان آرا باشد

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام و المسلمین حکمت علی مظفری، رئیس دیوان عدالت اداری در نطق پیش از دستور جلسه هیأت عمومی منصب قضا را خدادادی و شانی از شئون پیامبران دانست و افزود: دستگاه قضائی بنا به فرمایش بزرگان، یک توفیق الهی برای خدمتگزاری به مردم است.

رئیس دیوان عدالت اداری با اشاره به اینکه از فرصت پیش آمده برای خدمتگزاری به مردم باید نهایت بهره کافی برده شود، گفت: به برکت پیروزی انقلاب اسلامی و مجاهدت ملت شریف ایران، توفیق خدمت نصیب ما شده است و باید قدر این جایگاه را بدانیم و برای خدمت به مردم هر آنچه در توان داریم به کار گرفته شود چرا که این فرصت و موقعیت‌ها همیشگی و ماندنی نیست و باید برای احقاق حق و اجرای عدالت استفاده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مظفری به اهمیت جایگاه دیوان عدالت اداری در دستگاه قضائی اشاره کرد و گفت: در نظام اسلامی که تحت امر ولایت فقیه است سازمان و نهادی برای احقاق حقوق مردم از حاکمیت تأسیس شده است که به نیابت از ولایت امر و حاکمیت اسلامی مرجع تظلم خواهی مردم از دستگاه‌های اجرایی و حاکمیتی است و این بسیار ارزشمند می‌باشد و اهمیت ویژه‌تری به دیوان عدالت اداری داده است.

رئیس دیوان عدالت اداری سرعت، دقت و اتقان آرای دیوان عدالت اداری را از نکات مهم در روند بهبود عملکرد دیوان دانست و افزود: با توجه به کمبود نیروی انسانی و حجم زیاد ورودی پرونده‌ها به دیوان عدالت اداری واقعاً کار جهادی در حال انجام است و باید سرعت در رسیدگی و جلوگیری از اطاله دادرسی همراه با دقت و اتقان آرا باشد.

مظفری استفاده از نظر مشورتی قضات پیشکسوت را در بهبود عملکرد دیوان عدالت اداری مؤثر دانست و در پایان از همه همکاران قضائی و اداری خواست تا در برابر حفاظت و صیانت از دستگاه قضائی احساس مسئولیت کرده و موضوع سلامت قضائی را در دستور کار خود قرار دهند.

کد خبر 5271828 مهسا شمس

منبع: مهر

کلیدواژه: دیوان عدالت اداری انقلاب اسلامی ایران دستگاه قضایی شهرداری تهران ویروس کرونا شورای شهر تهران واکسن کرونا وزارت آموزش و پرورش شهادت غلامحسین محسنی اژه ای هلال احمر جمهوری اسلامی ایران پرونده قضایی متروی تهران مراسم تحلیف انتخاب شهردار قوه قضاییه هوای سالم دیوان عدالت اداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۰۹۲۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارتباط با رسانه‌ها موجب بالندگی دولت خواهد شد

رئیس دانشکده حکمرانی اسلامی دانشگاه آزاد اصفهان گفت: ارتباط با رسانه‌ها موجب بالندگی دولت می‌شود و تصمیم گیری‌های دولت واقعی‌تر خواهد شد چون چیزی که در برآیندهای اداری و بوروکراتیک به مقامات تصمیم گیر و سیاست گذاران منتقل می‌شود با آن چیزی که رسانه منتقل می‌کند تفاوت‌های بسیار محسوسی دارد.

علی اصغر عالمیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به دیدار رئیس جمهور با صاحبان رسانه، در خصوص دستاوردهای این نشست صمیمانه برای دولت و رسانه‌ها اظهار کرد: دستاورد این نشست برای دولت این است که می‌تواند با صداقت و امکان بیشتری تلاش‌ها، دستاوردها و اقدامات خود را به اطلاع مردم از طریق رسانه‌ها برساند.

وی افزود: رسانه‌ها هم به عنوان یکی از پایه‌های جمهوریت یا به اصطلاح غربی‌ها رکن چهارم دموکراسی می‌توانند مطالبه‌گری مردم و مشکلات واقعی آنها را بی واسطه به سمع و نظر مقامات اجرایی کشور از جمله رئیس جمهور برسانند.

رئیس دانشکده حکمرانی اسلامی دانشگاه آزاد اصفهان تصریح کرد: ارتباط با رسانه‌ها و خبرگزاری‌ها موجب بالندگی دولت می‌شود و تصمیم سازی‌ها و تصمیم گیری‌های دولت واقعی‌تر خواهد شد چون چیزی که در برآیندهای اداری و بوروکراتیک به مقامات تصمیم گیر و سیاست گذاران منتقل می‌شود با آن چیزی که رسانه منتقل می‌کند تفاوت‌های بسیار محسوسی دارد.

وی در خصوص این تفاوت گفت: چون رسانه در مقایسه با نظارم اداری و بوروکراتیک حاکم، در انتقال واقعیت‌ها و نیازهای واقعی مردم و جامعه بهتر می‌تواند نقش آفرینی کند.

عالمیان خاطرنشان کرد: این نشست‌ها باید هر فصل یک‌بار به صورت صمیمانه تداوم داشته باشد تا هم دولت مورد رصد و سنجش اصحاب رسانه قرار گیرد و هم اینکه دولت بداند میزان رضایتمندی مردم در چه سطحی است و هم انتقال واقعیت‌ها بدون سانسور و هر گونه ملاحظه کاری اداری و سازمانی از این طریق محقق شود.

کد خبر 736718

دیگر خبرها

  • بخشنامه مقابله با فساد در بستر سامانه مدیریت ریسک فساد ابلاغ شد
  • تعیین تکلیف بیش از ۲ هزار پرونده کثیر الشاکی در عدلیه کرمان
  • حکم قضایی برای توقف پخش یک سریال رمضانی در عراق
  • راه اندازی سامانه نوبت دهی دفتر نمایندگی دیوان عدالت اداری در قزوین
  • دیده‌بان حقوق بشر خواستار تحریم اسرائیل شد
  • سارقان زندانی به مرخصی نمی‌روند
  • هاآرتص: اسرائیل در لبه پرتگاه قرار دارد
  • ارتباط با رسانه‌ها موجب بالندگی دولت خواهد شد
  • راهکار حقوقی آسان برای جلوگیری از تشکیل دعاوی طولانی حقوقی / لزوم استفاده از ماده ۴۵۴ قانون آئین دادرسی مدنی در قراردادها
  • اطاله پاسخگویی به مردم در ادارات خراسان شمالی باید کاهش یابد