Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد حسن فلاحت رتبه ۸ گروه علوم تجربی کنکور ۱۴۰۰ در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری ایسکانیوز در زمینه محل تحصیل و نحوه مطالعه دروس برای آزمون سراسری اظهار کرد: من در مدرسه تیزهوشان شهید بهشتی(سمپاد) اهواز درس خواندم. برای مطالعه دروس از کتابهای متنوعی استفاده می‌کردم، اینگونه نبود که به ۲ یا ۳ انتشارات خاص بسنده کنم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به اعتقاد من نام انتشارات کتاب کنکور از اهمیت چندانی برخوردار نیست؛ حتی اگر یک انتشارات تنها یک جلد کتاب مفید برای آزمون سراسری منتشر کند، باید آن را مطالعه کرد.

وی ادامه داد: منابع درسی که برای آزمون سراسری مطالعه می‌کردم در دروس مختلف با یکدیگر متفاوت بود. سعی می‌کردم بهترین منبع را بر اساس نیاز به خودم پیدا کرده و بر اساس آن درس بخوانم.

رتبه ۸ گروه علوم تجربی کنکور ۱۴۰۰ گفت: مطالعه کتاب‌های درسی به دلیل کم حجم‌تر بودن، ساده‌تر است. من کتاب‌های درسی را هم مطالعه کردم. به عنوان مثال در دروسی مانند زیست‌شناسی و شیمی بسیار مهم است که داوطلبان کتاب درسی را به خوبی مطالعه کنند اما برای دروسی مانند ریاضی به دلیل ماهیت مسئله محور بودن آن بیشتر از کتاب‌های کمک درسی استفاده کردم و تنها برای مرور مفاهیم آموزشی، سراغ کتاب‌های درسی رفتم.

وی درباره رشته و دانشگاهی که می‌خواهد در آن تحصیل کند بیان کرد: من بین رشته دندانپزشکی و پزشکی تردید دارم اما در دانشگاه علوم پزشکی تهران تحصیل خواهم کرد.

فلاحت لطف خداوند و حمایتهای خانواده را مهمترین عوامل موفقیت خود دانست و گفت: پشتکار و آرامشی که می‌کوشیدم در مدت مطالعه برای کنکور داشته باشم از دیگر عوامل موفقیت من در آزمون سراسری بود. به‌طور کلی عوامل روانی در موفقیت داوطلبان کنکور بسیار تاثیرگذار است. کنکوری ها نباید تحت هیچ شرایطی تسلیم شوند. ممکن است برخی دروس کنکور سخت تر باشد یا داوطلب هنگام پاسخگویی به سوالات دچار تردید شود. داوطلبان اگر به خودشان اعتماد داشته باشند، می‌توانند نتیجه مطلوبی را در کنکور بگیرند، چنین عواملی در موفقیت من بیشتر از ساعات مطالعه و تست زدن مکرر بود.

وی بیان کرد: من از سال دهم ۷ ساعت از روزهای تعطیل را به مطالعه برای کنکور اختصاص می‌دادم. میزان این ساعات به مرور زمان افزایش پیدا کرد و در سال دوازدهم به طور میانگین ۱۱ ساعت در روز را درس می‌خواندم. اما هرچه به کنکور نزدیک‌تر شدیم ساعات مطالعه من کاهش پیدا کرد، به طوری که یک ماه مانده به کنکور فقط ۹ ساعت در روز را درس می خواندم.

رتبه ۸ گروه علوم تجربی کنکور ۱۴۰۰ به داوطلبان کنکور سال آینده توصیه کرد به خودشان اطمینان داشته باشند و سعی کنند آرامش خود را در طول زمان مطالعه برای کنکور حفظ کنند. هر فرد به هر آنچه که برایش تلاش کرده باشد می‌رسد، کنکور رقابت یک ماه و دو ماه نیست؛ بلکه رقابت یکسال، سه سال و ۱۲ سال است؛ آنچه که فرد به عنوان ره توشه دردوران تحصیل خود کسب کرده، در کنکور به کار می‌آید. کم نبودند افرادی که چندین سال برای کنکور تلاش کردند اما به دلیل آن که از لحاظ مسائل روحی و روانی نتوانستند خود را مدیریت کنند اعتماد به نفسشان کاهش پیدا کرده بود، نتیجه مطلوبی را در کنکور کسب نکردند. بسیار مهم است که داوطلب در طول دوران مطالعه خود آرامش داشته باشد و بتواند خود را کنترل کند.

انتهای پیام/

نیوشا یعقوبی کد خبر: 1105286 برچسب‌ها کنکور

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: کنکور آزمون سراسری برای کنکور رتبه ۸

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۰۹۳۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلاش مسئولان دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد برای رفع دغدغه‌های پرستاران

  به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد ، دکتر رضوی گفت:مشکلات ومطالبات پرستاران در حوزه استانی، بزودی رسیدگی خواهد شد و برخی مطالبات  در حوزه کشوری هم برای حل آنها هم در حال پیگیری هستیم.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • بهره‌مندی دانشجویان از مزایای بورس/ لزوم پیوند میان رشته‌ای‌ها با رشته‌های موجود 
  • معتمدی: دانشجویان در دوران تحصیل از مزایای بورس بهره‌مند می‌شوند/ لزوم پیوند میان رشته‌ای‌ها با رشته‌های موجود 
  • بیمارستان توتونکاران رشت موقت تعطیل شد
  • امضاء تفاهم نامه همکاری مشترک بین اوقاف با دانشگاه علوم پزشکی، شهرداری تهران و بنیاد تعاون ارتش
  • نام دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در پوستر جهانی
  • تلاش مسئولان دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد برای رفع دغدغه‌های پرستاران
  • درخشش دانشگاه شهید مدنی آذربایجان بر اساس رتبه بندی ISC ۲۰۲۳
  • تجهیز و راه اندازی دو باب خوابگاه دانشجویی در دانشگاه علوم پزشکی سبزوار
  • شمسی پور: راه اندازی سامانه جاذبه‌های تحصیلی/ آیین نامه تدوین کتب درسی امروز ابلاغ شد
  • جزئیات اعطای بورس تحصیلی وزارت بهداشت به دانشجویان