Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@00:07:56 GMT

آتش در آمریکا؛ هاوایی هم در معرض خطر قرار گرفت

تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۰۹۳۳۴

آتش در آمریکا؛ هاوایی هم در معرض خطر قرار گرفت

به گزارش روز سه شنبه ایرنا، نشریه آمریکایی یو.اس.ای تودی با انتشار این خبر نوشت: شدت آتش سوزی های غرب آمریکا باعث کیفیت نامطلوب شرایط آب و هوایی در سراسر این کشور شده و تاثیرات این آتش سوزی ها شرایط آب و هوایی خشک در ایالت هاوایی را پدید آورده است.

یو.اس.ای تودی نوشت: تاکنون دو کانون بزرگ آتش سوزی  «باتلگ» در ایالت اورگان و «دیکسی» در ایالت کالیفرنیا درمجموع  حدود یکهزار و ۴۶ مایل مربع (بیش از دوهزار و ۷۰۰ کیلومتر مربع) را طعمه حریق ساخته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنابراین گزارش شدت حرارتی که این آتش سوزی های مهیب در غرب آمریکا بوجود آورده اند، باعث  پدید آمدن شرایط خشک  شده که به همراه بادهای شدید  ایالت هاوایی را هم اکنون در وضعیت خطر آتش سوزی قرار داده بطوریکه در برخی از جزایر این ایالت همچون «لانایی» و «مایئی» وضعیت هشدار بادهای خشک اعلام شد.

خطر طغیان سیل در مناطق دچار آتش سوزی

یو.اس.ای تودی در ادامه این گزارش نوشت: هرچند خبرهای خوش آیندی از وقوع بارندگی در مناطقی که دچار آتش سوزی های مهیب شده اند در راه است، اما این بارندگی ها بصورت توفان است که مقامات نسبت به طغیان سیل به ساکنان محلی هشدار می دهند.

در ایالت اروگان پرچم قرمز برافراشته شد

در روزهای اخیر شرایط خشک و دمای بالای هوا باعث ادامه آتش سوزی های مهیب در غرب آمریکا شده بطوری که هم اکنون در ایالت اروگان با وخامت آتش سوزی، پرچم قرمز به نشانه وضعیت هشدار برافراشته شده است.

به گفته اداره «خدمات ملی آب و هوایی» ایالت اورگان،  وقوع توفان دراین ایالت که همراه با آذرخش خواهد بود در بوجود آوردن کانون های جدید آتش در این ایالت از آمریکا تاثیر مضاعفی خواهد داشت.

ایالت اروگان کانون بزرگترین آتش سوزی

بنابر گزارش رسانه های آمریکایی در روزهای اخیر: ایالت اروگان هم اکنون شاهد بزرگترین کانون آتش سوزی دراین بخش از آمریکا بوده و آتش سوزی به نام «بوتلگ فایر» در مناطق جنگلی «وینما» که یک پارک ملی حفاظت شده محسوب می شود ، بیش از ۶۴۵ مایل مربع(۱۶۷۰ کیلومتر مربع) را طعمه حریق ساخته است.

ایالت آیوا در وضعیت نامطلوب تنفسی

دود ناشی از آتش سوزی های مهیب در غرب آمریکا و همچنین در کانادا که هم اکنون به سمت  نواحی شرقی و جنوبی آمریکا در حال پیش روی است، کیفیت هوا را برای سالمندان، کودکان و افرادی که دارای مشکلات تنفسی و عارضه قلبی هستند نامناسب کرده است.

دودهای متصاعد شده از آتش سوزی های گسترده در ایالت های غربی آمریکا و  جنوب غرب کانادا وارد آسمان ایالت آیوا شده است.

آمریکا نزدیک به ۳۴هزار مورد آتش سوزی

سی ان ان در تیرماه گذشته گزارش داد: تا به امروز ۳۳هزار و ۹۵۳ مورد آتش سوزی در نواحی و ایالت های غربی آمریکا رخ داده که درمجموع  بیش از ۸۳۴ هزار هکتار از اراضی را طعمه حریق قرار داده است.

دود آتش سوزی ها در مناطق وسیعی از آمریکا

سی ان ان همچنین گزارش داد: تصاویر ماهواره ای نشان می دهد که دود برخاسته از آتش سوزی های مهیب در غرب آمریکا هم اکنون بخش وسیعی از این کشور را فرا گرفته و به سمت ایالت های مرکزی و شرقی کشیده شده است.

۱۳۰۲**

برچسب‌ها آتش سوزی ایالات متحده آمریکا کالیفرنیا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آتش سوزی ایالات متحده آمریکا کالیفرنیا آتش سوزی ایالات متحده آمریکا کالیفرنیا آتش سوزی های مهیب در غرب آمریکا آتش سوزی ها هم اکنون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۰۹۳۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسلمانان روهینگیا همچنان با پاکسازی قومی مواجه هستند

به گزارش حوزه بین‌الملل خبرگزاری تقریب، حدود یک میلیون آواره روهینگیا از سال 2017 پس از سرکوب دولت میانمار در بنگلادش زندگی می‌کنند. با این حال صدها هزار نفر دیگر در میانمار باقی مانده‌ و از سوی سازمان ملل متحد به عنوان بی‌تابعیت معرفی شده‌اند.
 
طبق گزارشی که ایالات متحده منتشر کرد، مسلمانان روهینگیا در ایالت راخین میانمار در سال 2023 توسط نیروهای امنیتی مورد پاکسازی قومی قرار گرفتند.
 
بر اساس گزارش‌های منتشر شده روهینگیاهای باقیمانده در میانمار همچنان با تبعیض شدید بر اساس قومیت خود روبه‌رو هستند.
 
طبق گزارشی که ایالات متحده منتشر کرد، مسلمانان روهینگیا در ایالت راخین میانمار در سال 2023 توسط نیروهای امنیتی مورد پاکسازی قومی قرار گرفتند.
 
در بسیاری از موارد غیرنظامیان روهینگیا حتی به عنوان اهدافی برای عملیات نظامی در بحبوحه جنگ داخلی این کشور تلقی می‌شوند.
 
در 25 اوت ارتش نجات روهینگیا مسئولیت حملات به چند پاسگاه‌ امنیتی در شمال ایالت راخین را بر عهده گرفت که منجر به کشته شدن 12 پرسنل امنیتی شد.
 

دیگر خبرها

  • صدور مجوز حمل سلاح برای معلمان مدارس در تنسی آمریکا
  • ایالت تِنسی لایحه حمل سلاح برای آموزگاران را تصویب کرد!
  • یک سال پس از تیراندازی مرگبار در مدرسه نشویل آمریکا
  • بیانیه هشدار آمیز خواهر رهبر کره شمالی؛ خود را در معرض خطر قرار ندهید
  • ادامه تظاهرات دانشجویان حامی فلسطین در آمریکا
  • 5 تا از بهترین ایالت‌های آمریکا
  • مسلمانان روهینگیا همچنان با پاکسازی قومی مواجه هستند
  • آتش‌سوزی شدید در پایتخت هند+فیلم
  • تصاویر عجیب از بارش شدید تگرگ در آمریکا + ویدئو | اندازه هر دانه تگرگ را ببینید
  • آتش‌سوزی شدید در پایتخت هند