Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-03-19@04:29:29 GMT

بدهی های شهرداری تهران اعلام شد

تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۰۹۳۶۴

شهردار تهران گفت: در این دوره حدود ۶۶ هزار میلیارد تومان بدهی بانکی داشتیم که پرداخت سود بانکی این بدهی و افزایش نیافتن این میزان بدهی نیز خود یک دستاورد محسوب می شود، قطار تهران تبریز یک همانند یک معضل شهری بود امروز تبدیل به جذاب ترین محور پیاده روی شهر تهران می شود.

خبرگزاری میزان - پیروز حناچی شهردار تهران صبح امروز در صحن علنی شورای شهر تهران در آخرین جلسه این دوره مدیریت شهری گفت: از سال ۷۶ نسبت به شیوه اداره شهر نقد داشتیم و معتقد بودیم این رویه منجر به کاهش کیفیت زندگی در شهر می شود و فکر نمی کردیم حل این موضوع گردن خود ما قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در پنجمین دوره مدیریت شهری بالاترین میزان مشارکت در انتخابات و در ششمین دوره پایین ترین میزان مشارکت در انتخابات را شاهد بودیم. میزان وابستگی بودجه شهرداری به هزینه های ناپایدار را کاهش بدهیم.
شهردار تهران گفت: ما ادعا نمی کنیم تخلفی صورت نگرفته است اما با تخلفات برخورد کردیم. با بلندسازی بی برنامه مقابله کردیم و از تخریب باغات جلوگیری کردیم.

بیشتر بخوانید: شمارش معکوس برای انتخاب شهردارتهران/ چه کسی به «بهشت» می‌رود؟

وی ادامه داد: تلاش کردیم میزان فضای سبز را در شهر افزایش دهیم و موفق شدیم به این مهم دست پیدا کنیم. توسعه حمل و نقل عمومی را داشتیم ۴۰ کیلومتر و ۳۹ ایستگاه را به اتمام رساندیم.

شهردار تهران گفت: در این دوره حدود ۶۶ هزار میلیارد تومان بدهی بانکی داشتیم که پرداخت سود بانکی این بدهی و افزایش نیافتن این میزان بدهی نیز خود یک دستاورد محسوب می شود، قطار تهران تبریز یک همانند یک معضل شهری بود امروز تبدیل به جذاب ترین محور پیاده روی شهر تهران می شود.

حناچی افزود: با وجود کرونا و تحریم های ظالمانه این دوران سخت را پشت سر گذاشتیم.

انتهای پیام/

برچسب ها: شهرداری تهران شورای شهر

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: شهرداری تهران شورای شهر شهردار تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۰۹۳۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حفاظت از محیط زیست، انتخاب نیست بلکه ضرورت است

مدیرکل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران از تشکیل کمیته تخصصی محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری‌های کلانشهرهای کشور به منظور افزایش همکاری و هم افزایی در راستای رفع موانع و مشکلات محیط زیستی پیش‌رو خبر داد.

به گزارش ایسنا، هلیا سادات حسینی در دومین جلسه بررسی ساختار ادارات محیط زیست کلانشهرهای کشور که با حضور مدیرکل دفتر محیط زیست و خدمات شهری سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور برگزار شد، گفت: ارتقاء ساختار محیط زیست در بدنه شهرداری‌های کلانشهرها چه از حیث اختصاص منابع مالی و چه از نظر نیروی انسانی متخصص و توانمند می‌تواند در تجمیع، انسجام و راهبری مباحث محیط زیستی بسیار موثر باشد.

حسینی تصریح کرد: از آنجا که عدم ساختار سازمانی منجسم ادارات محیط زیست در مدیریت شهری کلانشهرها از مهم‌ترین موضوعات و مطالبات مطرح شده در این جلسات است، اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران به عنوان رییس کمیته تخصصی محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری های کلانشهرهای کشور با موضوع محیط زیست و بهداشت شهری می‌کوشد تا با سیاستگذاری و نظارت بر اجرای فرامین و قوانین محیط زیستی در این حوزه، راه را برای نسل‌های آینده و حفاظت از محیط زیستی سالم آن‌گونه که شایسته است پیش ببرد.

مدیرکل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران ضمن اشاره به اقداماتی که معاونت خدمات شهری و محیط زیست در شهرداری‌های کلان شهرها در حوزه محیط زیست انجام می‌دهند ادامه داد: این اقدامات و فعالیت ها اثرات زیست محیطی به دنبال دارد که این اثرات با توجه به عملکرد آنها، هم می‌تواند مفید و هم مضر باشد، ایجاد ساختار محیط زیستی در شهرداری‌های کلانشهرهای کشور یک ضرورت است که بر فعالیت‌ها نظارت کند.

 وی اضافه کرد: نیازمند نظارت بر سیاستگذاری‌ها در راًس این حرم محیط زیستی هستیم  که با سیاستگذاری درست در راستای ایجاد یک ساختار منسجم اداری در شهرداری کلانشهرها بتوانیم همکاری و هم افزایی را در جهت رفع موانع و مشکلات محیط زیستی گام برداریم. و باید به گونه‌ای پویا و مستمر عمل کنیم که در سطح کلان هماهنگی‌های لازم در خصوص داشتن محیط زیستی سالم  را در اهداف سازمانی خود قرار دهیم.

حسینی در ادامه به هموارکردن راه برای نسل‌های آینده و حفاظت از محیط زیست اشاره کرد و گفت: حفاظت از محیط زیست، یک انتخاب نیست بلکه یک ضرورت است چرا؟ کافی است در ذهنتان خشکسالی‌، بی‌آبی، آتش‌سوزی جنگل‌ها، خشک ‌شدن تالاب‌ها، آلودگی هوای کلانشهرها و شهرها، انقراض انواع گونه‌های جانوری و گردوغبار و ریزگردهای سال‌های اخیر را تصور کنید، همین کافی است که بدانیم چرا باید از محیط زیست محافظت کنیم.

 مدیرکل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران ادامه داد: هرگونه فعالیت برای حفظ یا بازیابی کیفیت محیط زندگی از طریق جلوگیری از انتشار آلاینده‌ها یا کاهش حضور مواد آلاینده در محیط زندگی، به حفظ محیط زیست کمک می کند و هر چه محیط زیست تمیزتر و عاری از هر نوع آلاینده‌ای باشد، شانس بیشتری برای داشتن یک زندگی سالم داریم.

بر اساس اعلام اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران در این نشست مقرر شد ساختار کلانشهر های کشور با عنوان "محیط زیست و بهداشت شهری" در دو سطح امور، برای شهرهای با جمعیت بین دویست هزار تا یک میلیون نفر و اداره برای شهرهای با جمعیت بالای یک میلیون نفر ایجاد و در دستورکار قرار گیرد.

 انتهای پیام

دیگر خبرها

  • واگذاری اختیارات دولت به شهرداری ها، آری یا نه؟
  • حفاظت از محیط زیست، انتخاب نیست بلکه ضرورت است
  • پرونده کمربند فضای سبز شهر تهران سال آینده بسته می‌شود
  • ساماندهی دستفروشان یزد در آستانه سال جدید
  • یک تغییر مهم در شهرداری زاکانی
  • شهرداری گزارش اقدامات خود در ساماندهی معتادان متجاهر را ارائه کند/ شهر تهران چه میزان معتاد دارد؟
  • دانش‌آموزان نسیم شهری بدهی یک زندانی را پرداخت کردند
  • ۸۰ درصد آبگرفتگی‌های سطح شهر رفع شده است
  • ترافیک امروز دستاورد بی‌توجهی‌های دوره پیشین مدیریت شهری است
  • برنامه‌های فرهنگی شهرداری برای نوروز رمضانی