Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@21:21:14 GMT

طرح نذر آب چهار در سیستان و بلوچستان برگزار می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۰۹۳۸۲

طرح نذر آب چهار در سیستان و بلوچستان برگزار می‌شود

علیرضا میربهاء الدین روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی برای کاهش آلام مردم دچار خشکسالی سیستان و بلوچستان در سالهای اخیر در قالب طرح «نذر آب سه»طرح توزیع تانکر آب، سبد غذایی و اعزام کاروان های سلامت را به اجرا در آورده است.

وی ادامه داد: در کنار طرح نذر آب برنامه‌های متنوعی نظیر استقرار پزشکان متخصص استان‌های مختلف در قالب کاروان‌های سلامت، شناسایی بیماران نیازمند و انتقال بیماران به دیگر استان‌ها، توزیع بسته‌های بهداشتی، اجرای طرح‌های حمایت‌های روانی، برگزاری طرح سحر و آموزش بهداشتی درمانی انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیر عامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: همچنین توزیع گالن‌های آب و کلرزنی و ضدعفونی مخازن ثابت مستقر در برخی روستاها توسط کارشناسان بهداشت محیط اعزامی از استان‌ها در کاروان‌های سلامت اجرا می‌شود.
به گزارش ایرنا «طرح نذر آب» از سه سال پیش و به دنبال بحران خشکسالی در استان‌های جنوب و جنوب شرقی کشور، با هدف تامین آب آشامیدنی مناطق محروم با کمک مردم و به همت جمعیت هلال احمر اجرا شده است. در این طرح، علاوه بر آبرسانی به شهرهای درگیر با خشکسالی، اموری از جمله حضور داوطلبانه پزشکان و ویزیت رایگان مردم و توزیع بسته‌های معیشتی نیز انجام می‌شود.

جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران وظایف عمده ای را در سطح ملی و بین المللی برعهده دارد و می کوشد تا به اهدافی که در اساسنامه این جمعیت آمده است، جامه عمل بپوشاند.
این اهداف عبارت از تلاش برای تسکین آلام بشری، احترام به انسان ها و کوشش در راستای برقراری دوستی و تفاهم و صلح پایدار میان ملت ها و حمایت از زندگی و سلامت انسان ها بدون درنظرگرفتن هرگونه تبعیض میان آنها است.
جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران با سابقه ای بیش از ۹۰ سال در خدمت رسانی به مردم ایران و جهان، از بدو تاسیس خود تا به حال در مسیر اهداف انسان دوستانه و اصول هفتگانه نهضت بین المللی صلیب سرخ و هلال احمر حرکت کرده است.
سیستان و بلوچستان به دلیل بروز خشکسالی افزون بر ۲۰ سال و وزش بادهای موسمی ۱۲۰ روزه و مونسون (بادهایی که شبیه به نسیم دریا بوده، اما سرعت وزش در آنها شدیدتر و هماهنگ تر است و در زمان های خاصی از سال نیز جریان دارند) در دریای عمان و سواحل چابهار همواره با بادها و توفان های شدید و گرد و غبار روبه رو است که گاه سبب کاهش دید و آلودگی هوا بیشتر از ۲۰ برابر حد استاندارد می شود.
این استان به سبب گستردگی زیاد (۱۱.۵ درصد گستره کشور) و موقعیت جغرافیایی و آب و هوایی از جمله استان هایی است که احتمال وقوع چندین مخاطره طبیعی به طور همزمان در آن وجود دارد، در شمال این استان تندبادها و گرد و غبار شدید و خشکسالی، در مرکز سیل و زلزله و در جنوب نیز احتمال وقوع سونامی و دمای زیاد هوا معمولا تا بیش از ۵۰ درجه و ریزش باران های فصلی و جاری شدن سیل های مقطعی وجود دارد.

برچسب‌ها سیستان و بلوچستان خشکسالی سازمان امداد و نجات هلال‌ احمر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سیستان و بلوچستان خشکسالی سازمان امداد و نجات هلال احمر سیستان و بلوچستان خشکسالی سازمان امداد و نجات هلال احمر سیستان و بلوچستان جمعیت هلال احمر استان ها نذر آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۰۹۳۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استان مرکزی میزبان آزمون کشوری درجه ایثار خواهد بود

مدیرعامل جمعیت هلال احمر مرکزی گفت: یازدهمین دوره آزمون آمادگی جسمانی و مهارتی کسب درجه ایثار به میزبانی جمعیت هلال احمر استان مرکزی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مرکزی، علیرضا شهرجردی ظهر امروز _سه‌شنبه، چهارم اردیبهشت_ در حاشیه نشست هماهنگی برگزاری آزمون در جمع خبرنگاران اظهار کرد: یازدهمین دوره آزمون آمادگی جسمانی و مهارتی کسب درجه ایثار به میزبانی استان مرکزی در مجموعه ورزشی جمعیت هلال‌احمر در شهرستان ساوه به مدت ۹ روز برگزار می‌شود.

وی افزود: این آزمون به صورت منطقه‌ای و با حضور نجات‌گران استان‌های قم، اصفهان، یزد، کرمانشاه، همدان و مرکزی به مدت ۹ روز انجام می‌شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر مرکزی گفت: یازدهمین دوره آزمون آمادگی جسمانی و مهارتی کسب درجه ایثار به میزبانی جمعیت هلال احمر استان مرکزی برگزار می‌شود.

شهرجردی افزود: تمام تمهیدات لازم برای برگزاری این آزمون اندیشیده شده است تا استان مرکزی چون سال‌های گذشته میزبانی شایسته‌ای برای این آزمون مهم را داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه تست دریافت درجه ایثار در دو مرحله آمادگی جسمانی و آزمون مهارتی برگزار می‌شود، گفت: در نخستین بخش آزمون شرکت‌کنندگان پس از انجام آزمون ۹ ماده‌ای آمادگی جسمانی و کسب حد نصاب لازم با تأیید هیئت داوران به مرحله دوم که ویژه فعالیت‌های تخصصی و مهارتی امدادگران است، راه می‌یابند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان مرکزی با اعلام جزئیات این آزمون گفت: مرحله آمادگی جسمانی با آیتم‌های تست کوپر، دراز و نشست، انعطاف نیم تنه به جلو، دوی ۴۵ متر، پرش طول درجا، فشار موازی، پرش جفت دو طرف، دوی مارپیچ و معلق ماندن برگزار می‌شود.

شهرجردی افزود: در مرحله مهارتی نیز آزمون تخصصی پیش بیمارستانی، جست جو و نجات در جاده، جست جو و نجات در آوار، جست جو و نجات در کوهستان، جست جو و نجات در محیط‌های آبی انجام می‌شود.

رئیس امور امدادگران سازمان امداد و نجات کشور هم با تشریح مراحل آزمون گفت: این آزمون یکی از مهم‌ترین آزمون‌های کشور در حوزه امداد و نجات محسوب می‌شود و از حساسیت ویژه‌ای برخوردار است، به امدادگرانی که امتیازات لازم را در همه مراحل این آزمون کسب کنند از سوی رئیس جمعیت هلال احمر کشور، گواهینامه ایثار اعطا می‌شود که بالاترین درجه امدادی در هلال احمر محسوب می‌شود.

سیاوش غلامی نماینده سازمان امداد و نجات کشور اظهار کرد: به همین دلیل سازمان امداد و نجات کشور با توجه ویژه‌ای اقدام به برگزاری آزمون با انتخاب نخبگان این حوزه به عنوان هیأت داوران و کادر اجرایی اقدام کرده است.

وی فرشید بنی دیدار را به عنوان سرتیم هیئت داوران معرفی کرد و گفت: وحید آستارکی، سید جمال هشمی، مهدی نظری، سجاد حیدریان، امین جعفر بیگی، یونس حسنوند، بهداد برزویی، ابراهیم مهدی پور، مصطفی احمدتبار دیگر اعضای هیئت داوران این آزمون خواهند بود.

بنی‌دیدار تصریح کرد: هدف از برگزاری این آزمون‌ها افزایش و تقویت توان عملیاتی و بالا بردن سطح مهارت و آمادگی بدنی نجات‌گران برای حضور مؤثر در بحران‌ها و حوادث غیرمترقبه برای خدمت‌رسانی به شهروندان در راستای رسالت جمعیت هلال احمر است.

به گزارش ایمنا، پس از برگزاری آزمون ویژه برادران، آزمون ویژه بانوان از بیست‌ودوم اردیبهشت به مدت ۹ روز در مجموعه ورزشی هلال احمر ساوه به میزبانی استان مرکزی برگزار می‌شود.

کد خبر 747288

دیگر خبرها

  • ️کشف جسد غرق شده فنوجی توسط هلال احمر
  • غرق شدن دو کودک در رودخانه ماشکید سراوان
  • پیکر۲ کودک سراوانی در رودخانه ماشکید پیدا شد
  • خدمات رسانی ۱۱۱ تیم عملیاتی هلال احمر به سیل زدگان جنوب سیستان و بلوچستان
  • ۲۰۰ سورتی پرواز بالگرد امداد هلال احمر در جنوب سیستان و بلوچستان انجام شد
  • امدادرسانی هوایی به مناطق سیلزده قصرقند تداوم دارد
  • استان مرکزی میزبان آزمون کشوری درجه ایثار خواهد بود
  • از مناطق سیل‌زده جنوب چه خبر ؟
  • امدادرسانی هلال احمر یزد به سیل زدگان سیستان و بلوچستان
  • توزیع بیش از ۱۱ هزار بسته غذایی در میان سیل‌زدگان