Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-23@19:00:31 GMT

افزایش سهم مدیران زن در دوره پنجم مدیریت شهری

تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۰۹۴۰۸

افزایش سهم مدیران زن در دوره پنجم مدیریت شهری

به گزارش همشهری آنلاین به نقل ازپایگاه خبری شهر، حامد مظاهریان امروز در آیین رونمایی از سند شهر و زنان درباره دستورالعمل حمایت و رفع تبعیض گفت: درباره مسائل زنان مشکل اصلی بیش از نگاه مردسالارانه، پذیرش این شرایط توسط زنان است و باید تلاش کنیم که بالندگی در نیمی از جامعه ما اتفاق بیافتد.

او با بیان اینکه آزار زنان در دستگاه‌ها به دلیل نبود ضوابط مشخص برخی اوقات به ضرر زنان تمام می شود، افزود: در شهرداری کمیته بزرگی با کمک بخش های اجتماعی، فرهنگی، مددکاری و حقوقی با این دید شکل گرفته که در یک سازمان چگونه باید در رابطه با آزار جنسی زنان با فرض آنکه خود فرد دچار آسیب نشود عمل کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مظاهریان با بیان اینکه حدود ۲۰ درصد کارکنان شهرداری زنان هستند، عنوان کرد: در مدیریت شهری پنجم، تعداد مدیران زن در شهرداری نیز به حدود ۲۰ درصد افزایش پیدا کرده و در واقع این نسبت ها به هم نزدیک شده است.

معاون برنامه ریزی، توسعه سرمایه انسانی و امور شورای شهرداری تهران یادآور شد: مطالعه عمومی در جهان نشان می دهد که هر سازمانی از یک دستورالعمل در این زمینه تبعیت می کند و این دستور العمل در شهرداری با در نظر گرفتن اقتضائات فرهنگی و مسائل دینی و مذهبی تهیه شد.

او گفت: اولین کار تهیه یک نقشه راه بود که در آن دو سنجش از کارکنان انجام شد که نخستین سنجش، نگرش کارکنان در رابطه با ازار جنسی است. در سنجش بعدی رفتارهای مدنی کارکنان مورد بررسی قرار گرفت.

مظاهریان ادامه داد: آموزش هایی در این زمینه به  ۷۰۰ نفر از مدیران شهرداری داده شد. همچنین همه کارکنان شهرداری باید یک منشور اخلاقی را فراتر از مسائل قراردادی خود امضا کنند. منشوری که هفت بند روشن از جمله اخلاق حرفه ای، کرامت، عادات فرهنگی، عدم تجسس، گفتار افراد و چگونگی استفاده از زبان بدن در آن مورد تاکید قرار گرفته است.

او عنوان کرد: چگونگی رسیدگی به شکایات در صورت عدم رعایت این منشور در این دستورالعمل تبیین شده است. در ساز و کار رسیدگی به شکایت‌های آزار جنسی ابتدا مشاوره مددکار به فردی که مورد آزار قرار گرفته انجام و سپس موضوع به کمیته حمایت و رفع تبعیض ارجاع می شود. همچنین تبعیض های شغلی آن فرد نیز جبران خواهد شد.

به گفته مظاهریان به جرات می توان گفت که شهرداری  اولین سازمانی است که به این موضوع پرداخته است.

کد خبر 618164 برچسب‌ها شهرداری شورای شهر مدیریت شهری زنان

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: شهرداری شورای شهر مدیریت شهری زنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۰۹۴۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قایقرانی به چهار سهمیه المپیک رسید

به گزارش قدس آنلاین، در آخرین روز از مسابقات قایقرانی آب‌های آرام  قهرمانی آسیا و انتخابی المپیک پاریس در ژاپن، آخرین نماینده ایران موفق به گرفتن سهمیه المپیک کایاک یک‌نفره ۱۰۰۰ متر مردان شد تا مجموع سهمیه‌های قایقرانی در دو رشته رویینگ و آب‌های آرام به عدد ۴برسد. 

نتایج قایقرانان ایران در انتخابی المپیک رویینگ و آب‌های آرام:

​​​​فاطمه مجلل در رویینگ یک‌نفره سنگین وزن زنان سوم و سهمیه المپیک پاریس را گرفت.

زینب نوروزی و مهسا جاور در رویینگ دونفره سبک وزن زنان دوم شدند و سهمیه المپیک گرفتند.  

محمدنبی رضایی در کانو یک‌نفره اول و موفق به گرفتن سهمیه المپیک شد.

 عادل مجللی و کیا اسکندانی در کانو دونفره پنجم شدند و سهمیه نگرفتند.

  الناز شفیعیان در کایاک یک‌نفره زنان پنجم شد و سهمیه نگرفت.

حمیدرضا رضوانی در رویینگ یک‌نفره سنگین وزن مردان یازدهم شد و سهمیه المپیک نگرفت.

هیوا افضلی در کانو یک‌نفره زنان ششم شد و به سهمیه المپیک نرسید. 

دیگر خبرها

  • ماجرای رابطه جنسی یک مرد انگلیسی با اجساد
  • بی‌توجهی مدیریت شهری گذشته به گرامیداشت آیین‌های مذهبی
  • معاون شهردار تهران: دوره قبل مدیریت شهری زیست شبانه و نگهداری از حیوانات خانگی را ترویج می‌داد
  • ضرب‌وشتم دستفروشان‌گرگانی ادامه دارد/ ماموران سدمعبر نیازمند دوره‌های کنترل خشم
  • پیگیر موضوع افزایش سهم مشهد از بودجه ملی زیارت هستیم
  • در راستای تامین منافع شهروندان در کنار شهردار خواهیم بود
  • دارایی‌های مختلف شهرداری بورسی می‌شوند
  • قایقرانی به چهار سهمیه المپیک رسید
  • شگرد روانشناس قلابی برای کشاندن زنان افسرده به خلوتگاه ترسناک
  • قم موفق‌ترین کلان‌شهر کشور در حوزه پسماند؛ کاهش میزان دفن مستقیم به صفر