Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، اعلام استارت لیست مسابقات وزنه‌برداری المپیک این امید را در دل دوستداران ایجاد کرد که بار دیگر شاهد هیجان واقعی در دسته به اضافه ۱۰۹ کیلوگرم در آوردگاه توکیو باشیم؛ آوردگاهی که ورزشکاران حاضر در آن چکیده‌ای از برترین نخبگان ورزشی جهان هستند. حساسیت دسته فوق سنگین در بازی‌های المپیک به گونه‌ای است که برخی مسابقه آن را با دو صدمتر  مقایسه می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مسابقات این دسته برای ایرانی‌ها در پنج دوره گذشته المپیک هیجان زیادی داشته زیرا ورزشکاران کشورمان در این ادوار توانستند ۳ مدال طلا و یک نقره کسب کنند. «حسین رضازاده» در المپیک ۲۰۰۰ سیدنی و ۲۰۰۴ آتن طلا کسب کرد و «بهداد سلیمی» نیز در المپیک ۲۰۱۲ لندن به سکوی نخست این دسته رسید. «سجاد انوشیروانی» نیز در المپیک لندن نقره گرفت.

شاید اگر اتفاقات المپیک ریو را از دسته فوق سنگین ایران فاکتور بگیریم این دسته همواره یکی از مهمترین امیدهای ایران برای رسیدن به مدال طلا المپیک بود. در المپیک ریو، بهداد سلیمی با وجود رکورد شکنی در دسته فوق سنگین نتوانست در حرکت دوضرب عملکرد مناسبی داشته باشد. سلیمی در یک‌ضرب با مهار ۲۱۶ کیلوگرم بالاتر از «لاشا تالاخادزه» گرجستانی قرار گرفت. در آن دوره از المپیک غول گرجستانی  موفق به مهار ۲۱۵ کیلوگرم شد. 

با خداحافظی سلیمی از دنیای قهرمانی اکنون تالاخادزه، یکه‌تاز این دسته است و در پنج سال گذشته تمام رکوردهای موجود آن را به نام خود ثبت کرده است. او در یک‌ضرب ۲۲۲ کیلوگرم را مهار کرد و در دوضرب نیز به صورت رسمی با مهار ۲۶۴ کیلوگرم نفر نخست این دسته است. تالاخادزه با رکورد ورودی ۲۶۰ کیلوگرم مرد اول کسب مدال طلا در دسته فوق سنگین است.  اگر اتفاقات تلخ مسیر ورزش برای غول گرجستانی رخ ندهد وی در روز سیزدهم مردادماه ضمن کسب مدال طلا رکورد جدیدی به نام خود ثبت خواهد کرد.

اما پشت سر تالاخادزه نام جوانی قرار دارد که بدون شک وزنه‌برداری جهان در آینده بیشتر از وی خواهد شنید. «علی داودی» همان ملی‌پوشی است که چند سال گذشته در رده سنی جوانان عنوان قهرمانی جهان را کسب کرد و اکنون می‌رود تا یکی از مدعیان رسیدن به سکو باشد. جوان اول وزنه‌برداری ایران برای کسب سهمیه المپیک مشکل خاصی را نداشت و با حضور در گزینشی‌ها توانست امتیازات لازم برای رسیدن به جمع هشت نفر برتر کسب کند و در نهایت راهی سرزمین آفتاب شد. داودی با کسب سه هزار و ۷۱۶ امتیاز در جمع برترین وزنه‌برداران دسته فوق سنگین قرار گرفت و راهی المپیک شد.

داودی اکنون با رکورد ۴۴۲ کیلوگرم در جایگاه دوم دسته فوق‌سنگین قرار دارد و یکی از مدعیان جدی رسیدن به مدال نقره به شمار می‌رود. شانس رسیدن به مدال برای داودی زمانی بیش از پیش شد که «سیمون ماتروسیان» ارمنستانی به دسته ۱۰۹ کیلوگرم رفت و «فرناندو ریس» برزیلی به دلیل رعایت نکردن قوانین ضد دوپینگی از حضور در المپیک محروم شد. ریس، دارنده مدال برنز مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی جهان در عشق آباد در دسته  به اضافه ۱۰۹ کیلوگرم  است. 

ریس همچنین در ۲ المپیک لندن و ریو حضور داشت که به ترتیب یازدهم و پنجم شد.  

داودی جوان اگر بتواند در سرزمین آفتاب درخشش لازم را داشته باشد بدون شک در آینده به یکی از مهمترین رقیبان تالاخادزه تبدیل خواهد شد و احیاگر روزهای افتخار و غرور برای ایرانیان در دسته فوق سنگین خواهد شد. داودی اکنون در آغاز راهی است که مسیر آن با تابلو موفقیت مشخص شده است. ملی‌پوش وزنه‌برداری ایران اگر در این مسیر به صورت پیوسته به راه خود ادامه دهد در المپیک ۲۰۲۴ پاریس همانی خواهد شد که می‌تواند خاطرات روزهای طلایی سیدنی، توکیو و لندن را زنده کند. 

«علی داودی» به همراه «علی هاشمی» ۲ نماینده ایران در بازی های المپیک توکیو هستند. مسابقات «علی هاشمی» در دسته ۱۰۹ کیلوگرم روز ۱۲ مرداد آغاز می شود و علی داودی نیز ۱۳ مرداد به مصاف غول‌های وزنه‌برداری جهان می‌رود. مسابقه هر ۲ نماینده کشورمان ساعت ۱۵:۲۰ آغاز خواهد شد.

ایران در سی و دومین دوره بازی‌ها المپیک ۶۸ سهمیه (۱۱ زن و ۵۷ مرد ) در ۱۶ رشته ورزشی کسب کرده است که از بین همین ۶۸ سهمیه ۴۴ سهمیه در بخش انفرادی و در ۱۴ رشته تصاحب شده است. حال از ۴۴ سهمیه انفرادی ۳۴ نماینده ( ۹ زن و ۲۵ مرد) برای نخستین بار به المپیک می‌روند. با این حال کاروان ستارگان ایران‌زمین به دلیل دوپینگ نماینده کاراته و آسیب دیدگی پریسا جهانفکریان در وزنه برداری ۲ سهمیه را از دست داده و از این رو، ایران با ۶۶ ورزشکار ( ۱۰ زن و ۵۶)  راهی توکیو شد.

منبع: پارس فوتبال

کلیدواژه: بهداد سلیمی علی داودی وزنه برداری بهداد سلیمی حسین رضازاده سجاد انوشیروانی علی داودی علی مرادی علی هاشمی وزنه برداری دسته فوق سنگین ۱۰۹ کیلوگرم وزنه برداری مدال طلا خواهد شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت parsfootball.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس فوتبال» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۰۹۴۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهمدی ششمین فرنگی کار المپیکی ایران

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما، در رقابت‌های وزن ۸۷ کیلوگرم کشتی فرنگی گزینشی المپیک در قاره آسیا به میزبانی بیشکک قرقیزستان امروز یکشنبه علیرضا مهمدی از کشورمان پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم با نتیجه ۶ بر ۳ از سد آسان ژانیشوف از قرقیزستان گذشت و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله نیز با نتیجه ۳ بر ۲ مقابل جالگاسبای بردی مرادوف از ازبکستان به پیروزی رسید و سهمیه المپیک ۲۰۲۴ پاریس را از آن خود کرد.         کد ویدیو دانلود فیلم اصلی     تیم ملی کشتی فرنگی ایران پیش از این در مسابقات جهانی ۲۰۲۳ صربستان در اوزان ۶۰، ۶۷، ۹۷ و ۱۳۰ کیلوگرم موفق به کسب ۴ سهمیه المپیک شد و با کسب سهمیه‌های امروز کاویانی و مهمدی سهمیه‌های ایران در المپیک پاریس کامل شد.

دیگر خبرها

  • تعداد سهمیه‌های کاروان المپیک به ۱+۳۱ رسید
  • غرور تیلور اجازه نمی‌دهد خداحافظی کند | کامران قاسمپور از پس این کشتی‌گیر بر می آید
  • ایران با ۳۱ سهمیه المپیک در مسیر المپیک پاریس
  • تعداد سهمیه‌های ایران در المپیک به ۳۰ رسید
  • سهمیه های ایران در المپیک سی تایی شد
  • کولاک علیرضا مهمدی؛ ۶ سهمیه المپیک کشتی فرنگی کامل شد
  • سهمیه‌های کشتی به ۱۱رسید؛ کشتی ایران با یک مسافر در استانبول
  • مهمدی ششمین فرنگی کار المپیکی ایران
  • سهمیه کشتی فرنگی ایران کامل شد؛ مهمدی به المپیک رسید
  • چهار دلیل برای اینکه بدن زنان با وزنه‌برداری حجیم نمی‌شود