Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-03-29@02:10:17 GMT

درآمد ماهیانه شهری ۶.۲ میلیون شد

تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۰۹۴۳۴

درآمد ماهیانه شهری ۶.۲ میلیون شد

میزان درآمد ماهیانه خانوارهای ساکن در روستاهای کشور در دوره ۵ ساله ۹۴ تا ۹۹ از ۱.۳ به ۳.۵ میلیون تومان و ساکنان شهرها از ۲.۳ به ۶.۲ میلیون تومان افزایش یافت.

  ↵

به گزارش برنا، بررسی روند درآمدی خانوارهای روستایی و شهری کشور در دوره سال های ۹۴ تا ۹۹ که توسط مرکز آمار ایران ارائه شده است نشان می دهد که درآمد یک خانوار روستایی در فاصله سال های ۹۴ تا ۹۹ به میزان ۲.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۶ برابر رشد داشته است. همچنین این میزان افزایش برای خانوارهای شهری کشور نیز به میزان ۲.۶ برابر بوده است.

بر پایه این گزارش، درآمد یک خانوار روستایی کشور در سال ۹۴ به میزان ۱۶ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان بوده که این رقم در سال گذشته به ۴۲ میلیون تومان رسید. به بیان دیگر در سال ۹۴ درآمد ماهیانه یک خانوار روستایی کشور ۱.۳ میلیون تومان بوده که در سال گذشته به ۳.۵ میلیون تومان رسید.

همچنین درآمد یک خانوار شهری کشور در سال ۹۴ رقم ۲۷.۸ میلیون تومان یا ماهیانه ۲.۳ میلیون تومان بود که این رقم در سال گذشته به ۷۴.۶ میلیون تومان (ماهیانه ۶.۲ میلیون تومان) رسید. در عین حال، طبق گزارش های سال های گذشته مرکز آمار ایران، در برخی سنوات میزان هزینه و درآمد سالیانه خانوارهای شهری و روستایی کشور سر به سر و در سال گذشته متوسط درآمد شهری و روستایی کشور نسبت به هزینه افزایشی اعلام شد.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: مرکز آمار ایران درآمد خانوار روستایی رشد خانوار شهری شهری و روستایی مرکز آمار ایران میلیون تومان روستایی کشور سال گذشته یک خانوار ۲ میلیون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۰۹۴۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درآمد موقوفات زنجان به ۱۱۵ میلیارد تومان رسید

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان گفت: مجموع درآمد موقوفات و نذورات امامزادگان از هفت میلیارد تومان در سال ۹۸ به بیش از ۱۱۵ میلیارد تومان در سال گذشته رسید.

حجت‌الاسلام مختار کرمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا از زنجان، اظهار کرد: در حال حاضر اوقاف زنجان توان سرمایه‌گذاری با رقم‌های قابل توجهی را دارد و برخلاف همراهی مدیران استانی و حمایت‌های آنان متأسفانه گاهی برای انجام طرح‌های تولیدی و سرمایه‌گذاری با موانع جدی روبه‌رو هستیم.

وی با اشاره به برنامه اوقاف برای تحقق شعار سال گفت: با توجه به ظرفیت‌های موجود در اوقاف و البته به شرط همکاری و همراهی مدیران استانی که باعث رفع موانع مختلف تولید و سرمایه‌گذاری شود، کاملاً قابل دستیابی است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان ادامه داد: مجموع درآمد موقوفات و نذورات امامزادگان از هفت میلیارد تومان در سال ۹۸ به بیش از ۱۱۵ میلیارد تومان در سال گذشته رسید که از رشد ۱۶ برابری در پنج سال حکایت دارد و سال گذشته در میزان رشد درآمد در کشور توانستیم با ۴۳۷ درصد رشد رتبه اول را کسب کنیم.

کرمی با اشاره به استفاده از ظرفیت امین موقوفات گفت: با هدف استفاده از ظرفیت مردمی در فعال‌سازی موقوفات ۱۲۰۰ نفر به عنوان امین موقوفات در سطح کشور جذب و مشغول فعالیت شده‌اند که ۱۷ نفر از این امین موقوفات مردمی نیز در سطح استان زنجان فعال هستند.

وی تصریح کرد: استان زنجان بیش از ۲۸۰۰ موقوفه و ۱۳۲ امامزاده و بقعه متبرکه وجود دارد که حدود ۱۵۰۰ مورد از موقوفات مسجد، حسینیه، تکیه یا مکان مذهبی مشابه است. ‌

کد خبر 739356

دیگر خبرها

  • ۶ هزار دز واکسن نیوکاسل توزیع شد
  • درآمد شهرداری تهران در سال ۱۴۰۲ از ۱۰۴ هزار میلیارد تومان عبور کرد
  • عبور درآمد شهرداری تهران از رقم ۱۰۴ همت
  • فهرج یزد، روستای هدف گردشگری می‌شود
  • روستای فهرج یزد به روستای هدف گردشگری تبدیل می‌شود
  • ۵۲ درصد ظرفیت سدهای کشور پُر آب شد/ کاهش ۱۷ درصدی ورود آب به سدها
  • ۵۲ درصد ظرفیت سد های کشور پُر آب شد
  • ۵۲ درصد ظرفیت سدهای کشور پُر آب شد
  • بارش‌ها در ایران ۲۱ درصد کاهش یافت/کاهش ۱۷ درصدی ورودی آب به سدهای کشور
  • درآمد موقوفات زنجان به ۱۱۵ میلیارد تومان رسید