Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@00:57:34 GMT

۱۰۰ آموزشگاه آزاد هنری در قزوبن فعال است

تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۰۹۴۸۸

۱۰۰ آموزشگاه آزاد هنری در قزوبن فعال است

به گزارش ایرنا، محمد حسین اسماعیلی روز شه شنبه با اعلام این خبر افزود: تعداد آموزشگاه های آزاد هنری در قزوین به ۷۰ مورد رسیده که در رشته های هنرهای تجسمی ۳۴ مورد، موسیقی ۳۲ مورد، خوشنویسی سه مورد و نمایش یک مورد فعال هستند.

وی اظهار داشت: همچنین بیش از ۳۰ آموزشگاه و موسسه هنری به آموزش های مهارتی کار و دانش در حوزه های فرهنگی و هنری مشغول هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اسماعیلی ادامه داد: در دو سال اخیر حدود ۲۰ درصد به تعداد آموزشگاههای آزاد هنری اضافه شده است که این آموزشگاهها با توجه به ظرفیت ها و نیازهای استان  و شهرهای تابعه راه اندازی شده اند و پراکندگی جغرافیایی در آنها مورد توجه بوده و تعدادی از شهرها و مناطقی که نیاز به آموزشگاه آزاد هنری در آنها وجود داشته است، امروز دارای آموزشگاه هستند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قزوین افزود: در این دوره سامانه آموزشگاههای آزاد هنری نیز فعال شد که فرایند ثبت تقاضا و صدور مجوز را تسهیل و تسریع کرده است و از سوی دیگر ثبت اطلاعات دقیق و به روز آموزشگاههای آزاد هنری و تهیه بانک اطلاعات آموزشگاه ها در سامانه فراهم شده است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به مصوبه ۴۷۷ شورایعالی انقلاب فرهنگی با موضوع ضوابط تاسیس و نظارت بر آموزشگاه های آزاد هنری، شورای نظارت بر آموزشگاه های آزاد هنری وابسته به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درخواست های متقاضیان برای دریافت مجوز آموزشگاه های آزاد هنری را بررسی می کند.

اسماعیلی یادآور شد: توجه به کیفیت آموزش هنر در آموزشگاه های آزاد هنری نیز مورد توجه بوده و در این زمینه طرح پژوهشی کاربردی بررسی رویه ای، محتوایی و فضایی مراکز و آموزشگاههای آزاد هنری سراسر کشور تهیه شده است تا وضعیت آموزشگاههای آزاد هنری از نظر رویه ها، محتواهای آموزشی و فضاهای آموزشگاههای کشور به طور دقیق شناسایی شود و متناسب با آن برای تقویت آموزشگاهها برنامه ریزی شود.

وی تصریح کرد: صدور کارت صلاحیت تدریس مربیان آموزشگاههای آزاد هنری که با نظر کارشناسان تخصصی انجام می شود از جمله مواردی است که در کیفیت آموزش در آموزشگاههای آزاد هنری موثر است و در این دوره سامانه ای هم برای صدور کارت صلاحیت تدریس فعال شده است.

برچسب‌ها وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بازیگر سینما هنرمندان سینما نماینده ولی فقیه در استان قزوین

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بازیگر سینما هنرمندان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بازیگر سینما هنرمندان سینما نماینده ولی فقیه در استان قزوین آموزشگاه های آزاد هنری آموزشگاههای آزاد هنری آموزشگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۰۹۴۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توجه به توسعه زیرساخت‌های فرهنگی-هنری در شورای ششم کرج

به گزارش جام جم آنلاین البرز،علیرضا رحیمی محمودآبادی نایب رئیس کمیسیون تلفیق به همراه حجت الاسلام علیرضا سعیدی رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر کرج و همچنین معاونت فنی و عمرانی شهرداری کرج از پروژه‌های پلاتو، استاد شهریار و مصلی بزرگ امام خمینی (ره) کرج بازدید کرد.

علیرضا رحیمی توجه به ساخت و توسعه زیرساخت‌های اماکن فرهنگی و هنری را از جمله اقدامات شورای ششم برشمرد و اظهار داشت: احداث گالری، پلاتو، تکمیل و توسعه ساختمان استاد شهریار و همچنین تکمیل فرهنگسرای غدیر از پروژه‌هایی است که به توسعه زیرساخت‌ها و افزایش سرانه فرهنگی و اجتماعی کمک می‌کند که می‌توان به آن پرداخت.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی در حاشیه بازدید از پروژه ساخت پلاتو گفت: عملیات احداث این ساختمان در بوستان خانواده با پیشرفت ۷۰% در حال اجراست که امیدواریم در مردادماه سال جاری به بهره برداری برسد و تقدیم هنرمندان عزیز و علاقمندان به اجرای هنر‌های نمایشی شود.

رحیمی از تکمیل شبستان مصلی امام خمینی (ره) و ساختمان فرهنگی استاد شهریار در جهت افزایش سرانه و زیرساخت‌های فرهنگی شهر یاد کرد و گفت: ساختمان استاد شهریار با مساحت یک هزار و ۸۰۰ متر مربع در چهار طبقه تا پایان سال جاری تکمیل و به بهره برداری می‌رسد.

وی همچنین با یادآوری این موضوع که تمرکز اصلی پروژه ساخت مصلی بزرگ امام خمینی (ره) بر روی شبستان آن است، گفت: فاز اول این پروژه با مساحت حدود ۷ هزار متر مربع که مسقف شده و زیرساخت‌های دیگر آن نیز در حال انجام می‌باشد به زودی تکمیل و به بهره برداری می‌رسد.

دیگر خبرها

  • جشنواره امامت و مهدویت در دانشگاه آزاد اسلامی برگزار می شود
  • طهرانچی: ۸۰۰ زمینه پژوهشی در حوزه مهدویت احصا شد
  • دکتر طهرانچی: ۸۰۰ زمینه پژوهشی در حوزه مهدویت احصا شد
  • مسائل روز جامعه در تولید آثار هنری مورد توجه باشد
  • برگزاری همایش فصلی اوج هنر در یزد
  • توجه به توسعه زیرساخت‌های فرهنگی-هنری در شورای ششم کرج
  • همایش فصلی اوج هنر برگزار شد
  • تجلیل از دانشجویان فعال در برگزاری انتخابات اسفندماه شیراز
  • همکاری دانشجویان در برگزاری انتخابات نمادی از مشارکت اجتماعی فعال نسل جوان
  • رادیو فرهنگ در سالی که گذشت/ از توجه به فرهنگ اقوام تا برنامه‌های جدید