Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - فاضلاب زندان جیرفت سال‌هاست که به رودخانه ملنتی می‌ریزد و باید دید وعده مسئولان برای اصلاح سیستم فاضلاب این زندان چه زمانی محقق می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان ، زندان جیرفت به دلیل گسترش این شهر هم اکنون در میانه شهر قرار گرفته و احداث این زندان در کنار رودخانه فصلی "ملنتی" موجب شده فاضلاب این زندان در کانالی بزرگ در حاشیه این رودخانه سرازیر شود و در کنار آلایندگی‌های زیست محیطی که دارد نارضایتی بسیاری از مردم را به دنبال داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته به نظر می‌رسد که مشکل زندان جیرفت مشکل امروز و دیروز نیست؛ مشکلی است که سال‌ها مردم جیرفت با آن مواجه هستند به طوری که در اخبار منتشر شده از مشکلات این زندان به خبری در سال 87 رسیدم که فتحعلی آلپلو، مسئول بهداشت محیط شهرستان جیرفت گفته بود "سیستم تصفیه‌خانه فاضلاب زندان جیرفت ناقص است و این امر باعث شده است در اکثر مواقع حداقل یکی از دهنده‌های هوا معیوب شود."

وی با بیان اینکه فاضلاب زندان جیرفت به طور صحیح تصفیه نمی‌شود و از آنجا که چاه جاذب نیز مشکل دارد در بیشتر اوقات موجب می‌شود که پسماند آن به کف رودخانه‌های مجاور بریزد تصریح کرد: فاضلاب زندان اگر به همین صورت پیش برود موجب بیماری‌های جبران ناپذیری می‌شود چراکه رها شدن فاضلاب در کف رودخانه منشا بیماری‌های واگیردار است.

مسئول بهداشت محیط شهرستان جیرفت افزود: در جلسات شورای بهداشت و سلامت بارها و بارها این مطلب بیان و بر جابه‌جایی زندان جیرفت تأکید شده است چرا که باقی ماندن زندان جیرفت در سطح شهر موجب تبعات منفی می‌شود.

البته این مشکل همچنان ادامه داشت تا جایی که محمود معناصری ‌معاون وقت برنامه‌ریزی فرماندار جیرفت در 27 مهر 90 با اشاره به تخریب لوله انتقال فاضلاب زندان جیرفت و رها‌سازی این فاضلاب در رودخانه ملنتی بیان کرد‌: با اقدام سریع مدیر زندان و دست‌اندرکاران مشکل برطرف شد، اما باید با برنامه‌ریزی این مشکل اصولی و کلی برطرف شود.

معناصری با بیان اینکه با راه‌اندازی تصفیه‌خانه فاضلاب آب زندان در‌صدد هستیم که این مشکل نیز در اسرع وقت برطرف شود تا دیگر شاهد بروز مشکل نباشیم گفت: زندان جیرفت با خانه‌های مسکونی احاطه شده و با مساعدت مدیرکل زندان‌های استان کرمان و همچنین استاندار در آینده، این زندان را به خارج از شهر انتقال می‌دهیم.

به گزارش تسنیم کلنگ زندان شهرستان جیرفت پنجم خردادماه 97 برزمین زده و در حاشیه این مراسم احمد امینی‌روش فرماندار وقت شهرستان جیرفت گفت: با توجه به توسعه شهر جیرفت زندان در مرکز شهر واقع شده و این مساله  هم مشکلات امنیتی به دنبال دارد و هم بهداشتی و... از نظر روحی و روانی نیز قابل پذیرش نیست که این زندان در مرکز شهر قرار داشته باشد زیرا بر روح و روان مردم اثر منفی می گذارد از سویی فاضلاب زندان سال‌ها برای مردم منطقه دردسر ساز بوده است.

وی ادامه داد: نگاه همه دست اندرکاران بر این است که این زندان به بیرون شهر منتقل شود و برای احداث ندامتگاه  50 هکتار زمین پیش‌بینی و مجوز حفر چاه نیز گرفته شده است.

البته به نظر می‌رسد که احداث زندان جدید جیرفت نیز که کلنگ آن در سال 97 به زمین خورده نیمه کاره مانده انتظار می‌رود اعتبار مورد نیاز برای تکمیل زندان جیرفت اختصاص یابد.

مشکلات زندان جیرفت ادامه داشت تا جایی که کانال بزرگ فاضلاب زندان جیرفت اواخر دی‌ماه سال گذشته حادثه آفرید و باعث مرگ کودکی 9 ساله شد اما حتی مرگ این کودک هم موجب نشد مسئولان برای حل مشکل فاضلاب زندان این شهر چاره‌اندیشی کنند.

گذران زندگی مردم شهر سیاه منصور دزفول با بوی تعفن فاضلاب/ اهالی منطقه دچار مشکل تنفسی شده‌اند+ فیلم5 هزار نفر در معرض فاضلاب چابهار / شهرداری و منطقه آزاد برای تصفیه همکاری نمی‌کنند

حال به سراغ مرجان شاکری مدیرکل محیط زیست استان کرمان رفتیم تا پیگیر اقدامات انجام شده در این ارتباط و آخرین وضعیت فاضلاب زندان جیرفت باشیم.

مدیرکل محیط زیست استان کرمان با بیان اینکه فاضلاب جیرفت همچنان به رودخانه ملنتی جیرفت ریخته می‌شود اظهار داشت: این مسئله سال گذشته مشکلاتی را ایجاد کرد و محیط زیست نیز تا کنون اقداماتی از جمله صدور اخطاریه، گرفتن برنامه زمان‌بندی برای اصلاح این امور و ... را انجام داده است.

وی اشاره به اینکه اقدامات محیط زیست برای اخطاریه است و همه تصدیق هم که زندان را نمی‌توان تعطیل کرد ادامه داد: مقرر شده فرماندار جیرفت کارگروهی را تشکیل داده و این مسئله را مدیریت کند.

شاکری با بیان اینکه ما در ارتباط با آلودگی‌های زیست محیطی و حتی در ارتباط با دستگاه‌های دولتی شکایت‌های قضایی انجام می‌دهیم گفت: آلودگی‌های زیست محیطی مشمول اختلافات بین دستگاهی نمی‌شود، چون سلامت شهروندان را مد نظر قرار می‌دهیم و حتما اقدامات قضائی انجام داده و پیگیری‌ها از سمت مراجع قضائی انجام می‌شود.

خبرنگار تسنیم اقدامات انجام شده در این ارتباط را از فرماندار جیرفت پیگیری کرد؛ ابوذر عطارپور وزیری در گفت‌وگو با تسنیم با اشاره به اینکه این موضوع سال گذشته به ما اعلام شد و ما این مسئله را پیگیری کردیم و در اعتبارات 1400 اعتباری در حدود 1.5 میلیارد تومان در شهرستان برای آن اختصاص شده است.

وی با بیان اینکه مبلغی را هم خود مجموعه باید به آن اختصاص دهد گفت: مسئولان مربوطه باید پیمانکار گرفته تا نواقص فاضلاب زندان برطرف شده و مشکل سیستم فاضلاب زندان جیرفت تا پایان امسال حل شود.

انتهای پیام/511/ ع

منبع: تسنیم

کلیدواژه: استان کرمان زندان استان کرمان زندان شهرستان جیرفت محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۰۹۴۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۸ هزار میلیارد برای اصلاح مسیل و شبکه فاضلاب ایلام اختصاص یافته است

استاندار ایلام گفت: در نشستی مشترک با حضور معاون اول رئیس‌جمهور و وزیر نیرو، مصوب شد تا ۱۸ هزار میلیارد ریال برای اصلاح مسیل‌ها و شبکه آب و فاضلاب استان ایلام اختصاص پیدا کند که این اعتبار به‌صورت مشترک و برابر، بین سازمان برنامه و بودجه و وزارت نیرو تامین می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از ایلام، حسن بهرام‌نیا امروز _پنجشنبه ششم اردیبهشت_ در دیدار با معاون وزیر و رئیس سازمان مدیریت بحران کشور اظهار کرد: سازمان‌های امدادرسان همچون سازمان مدیریت بحران و هلال‌احمر همواره در مواقع بحران در کمک‌رسانی به مردم نقش‌آفرین بودند.

وی افزود: استان ایلام ۶۳ درصد کوهپایه و کوهستانی و ۳۷ درصد دشت است که در مقایسه با سایر استان‌های کشور شرایط خاص خود را دارد.

استاندار ایلام خاطرنشان کرد: امسال از نظر میزان نزولات جوی با سال ۹۸ برابر و حتی میزان بارش بیشتر بود که در سال ۹۸ خسارات جانی و زیرساختی و مالی زیادی وارد شد، اما امسال با نگاه فنی و کارشناسی و با تدابیر پیشگیرانه، پاک‌سازی و لایروبی و گابیون‌بندی امسال با وجود افزایش نزولات جوی، تلفات و خسارت نداشتیم.

بهرام‌نیا خاطرنشان کرد: وزیر کشور به تازگی در نشست شورای راهبردی تصادفات و ستاد سفرهای نوروزی که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد از مدیریت سیل در استان ایلام قدردانی کرد.

شبکه آب و فاضلاب ایلام فرسوده است

وی با اشاره به فرسودگی شبکه آب و فاضلاب و مسیل‌ها در استان ایلام عنوان کرد: در نشستی مشترک با حضور معاون اول رئیس‌جمهور و وزیر نیرو مصوب شد که ۱۸ هزار میلیارد ریال برای اصلاح مسیل‌ها و شبکه آب و فاضلاب استان ایلام اختصاص پیدا کند که این اعتبار به‌صورت مشترک و برابر بین سازمان برنامه و بودجه و وزارت نیرو تأمین می‌شود.

بهرام‌نیا با اشاره به صدای توأم با لرزش زمین در شهرستان چرداول، تصریح کرد: این صداها ناشی از حرکت و فعل و انفعالات صفحات و لایه‌های زیرین زمین است که تحقیقات این موضوع توسط دو تیم زمین‌شناسی و لرزه نگاری در حال بررسی است و امیدواریم اعتبارات این موضوع به طور کامل تأمین شود.

وی از رئیس سازمان مدیریت بحران کشور خواست تا تجهیزات و امکانات خاص و ماشین‌آلات مورد نیاز استان، در اختیار هلال احمر و نهادهای خدمات‌رسان قرار گیرد.

استاندار ایلام ادامه داد: انتظار داریم که خسارت‌های ناشی از سیل و دیگر بحران‌ها در موعد مقرر پرداخت و ضرورت دارد خسارات ناشی از سیل سال ۹۸، به خسارت‌دیدگان پرداخت شود.

بهرام‌نیا با اشاره به نزولات جوی و خسارت به محصولات کشاورزی در شهرستان دهلران، گفت: بیش از ۱۰ هزار هکتار از اراضی بخش مرکزی، موسیان و دشت‌عباس در شهرستان دهلران در بارندگی‌های اخیر دچار خسارت شد که انتظار می‌رود در قالب تسهیلات قرض‌الحسنه و به شیوه‌های دیگری به این کشاورزان کمک شود.

استاندار ایلام اضافه کرد: برای ایجاد ۱۰۰ سازه سنگی و ملاتی آبخیزداری، بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است که درخواست تأمین این مبلغ اعتبار داریم.

کد خبر 747806

دیگر خبرها

  • عملیات وعده صادق باعث افتخار مردم ایران و تاریخ ساز شد
  • آخرین وضعیت سلامتی صدیقه وسمقی/ همسر و وکیل صدیقه وسمقی: بینایی او قبل از زندان از دست رفته بود/ وسمقی در زندان دچار بیماری قلبی شده است
  • ۱۸ هزار میلیارد ریال برای اصلاح مسیل و شبکه آب و فاضلاب شهر ایلام اختصاص یافت
  • شعار امسال با انسجام جامعه کارگری محقق خواهد شد
  • ۱۸ هزار میلیارد برای اصلاح مسیل و شبکه فاضلاب ایلام اختصاص یافته است
  • مرمت فرونشست زمین زیرگذر میدان امام حسین (ع)
  • وعده جدید: ورزشگاه آزادی متحول می‌شود
  • مرمت فرونشست زمین زیرگذر امام حسین (ع)
  • وعده مسئولان صندوق رفاه دانشجویی با بودجه ۱۴۰۳ محقق می‌شود؟
  • مسئولان پاسخگوی قطعی سامانه معاینه فنی خودرو‌های سنگین نیستند