Web Analytics Made Easy - Statcounter

 امسال با توجه به بالا رفتن دمای هوا و افزایش بی سابقه مصرف برق نوسان و قطعی برق در کشور را شاهد بودیم اما این خاموشی ها در سطح شهرستان بویراحمد تا حد امکان کم بود.

خاموشی در در بخش خانگی این شهرستان به ندرت مشاهده شد و در حوزه کشاورزی و صنعت نیز بحث خاموشی ها کنترل شد.

مدیر اداره برق شهرستان بویراحمد روز سه شنبه در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: خاموشی های برق در این شهرستان به صورت موردی بود و تنها در حد سه الی چهار ساعت بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کاظم رزمه افزود: برای جلوگیری از خاموشی ها، اول فروردین ماه برنامه ریزی هایی صورت گرفت که نقاط ضعف استان پوشش داده شود.

وی ادامه داد: در سه ماهه نخست امسال در بویراحمد، ۷۹ هزار و ۴۵۸ متر شبکه فشار ضعیف سیم به کابل تبدیل شد.

رزمه تاکید کرد: همچنین در مدت مذکور ۱۲ هزار و ۱۶۰ متر شبکه متوسط کار شد و ۵۶ دستگاه ترانس در نقاط مختلف شهر یاسوج وصل شد.

مدیر اداره برق شهرستان بویراحمد ابراز داشت: پس از نصب این ترانس ها در یاسوج ضعف ولتاژ ها به طور چشمگیری کاهش یافت.

وی ادامه داد: در این مدت سه ماهه همچنین ۷۵۱ اصله (پایه) بتنی فشار متوسط و ضعیف کار شد و در مجموع کل هزینه کرد این مدت ۲۴ میلیارد تومان بوده است.

رزمه تصریح کرد: خدمات شرکت برق در بویراحمد ادامه دارد و در سه ماهه دوم امسال نیز ۱۷ دستور کار مدنظر است.

مدیر اداره برق شهرستان بویراحمد عنوان کرد: در این مدت سه ماهه باید ۳۰ هزار و ۴۸۸ متر شبکه فشار ضعیف کار شود و هم اینک در دست اقدام بوده و پیمانکار آغاز به کار کرده است.

وی گفت: همچنین ۵ هزار و ۳۵۰ متر شبکه متوسط باید کار شود و هزینه پیش بینی شده برای تحقق این مهم ۱۵ میلیارد و ۴۰۶ میلیون تومان است.

مدیر اداره برق شهرستان بویراحمد ابراز داشت: در سه ماهه سوم و چهارم امسال باید زیر بنایی تر کار شود و با توجه به تابستان پیش رو ضعف ولتاژ شدیدی خواهیم داشت.

رزمه تصریح کرد: زیرساخت های شبکه متوسط در استان کم است و حداقل باید ۳۰ کیلومتر شبکه متوسط تا پایان امسال کار شود تا در تابستان پیش رو با مشکلی مواجه نشویم.

وی عنوان کرد: پیش بینی هزینه کرد برای تحقق این امر حداقل ۶۰ میلیارد تومان است که باید هر چه سریع تر این زیرساخت ها تکمیل شوند.

سرقت سیم ها بزرگترین چالش پیش روی شرکت برق بویراحمد

مدیر اداره برق شهرستان بویراحمد گفت: روزانه شاهد سرقت از زیرساخت های برق در شهرستان هستیم به گونه ای که به طور متوسط در روز حداقل ۶۰۰ متر سیم به سرقت برده می شود.

رزمه افزود: سرقت سیم در یاسوج و روستاهای اطراف آن رخ می دهد و تبدیل به معضل جدی شده است.

وی تاکید کرد: یکی از مشکلات پیش روی این اداره سرقت سیم است که در برخی موارد حتی سبب شده وسایل برقی مردم آسیب ببنند.

رزمه ابراز داشت: تنها راه حل برای مقابله با این سرقت ها تبدیل شبکه های سیمی به کابل است که در نقاط مختلف شهر یاسوج از جمله امامت ها، حوزه زیرتل، سعدی، دولت آباد، اکبرآباد، نجف آباد، .... این کار آغاز شده و یا در مرحله اتمام است.

مدیر اداره برق شهرستان بویراحمد تصریح کرد: تبدیل شبکه های سیمی به کابل در نقاط مختلف حاشیه شهر یاسوج نیز عملیاتی می شود و در دستور کار قرار گرفته است.

وی ادامه داد: خاموشی کم تر، برطرف شدن ضعف ولتاژ ها، بهره مند بودن مشترکان از برق مطمئن و پایدار و ... از مزیت های این مهم خواهد بود.

رزمه بیان کرد: در مجموع تاکنون ۳۰ درصد شبکه های سیمی شهرستان کابلی شده است و تلاس بر این است تا پایان امسال افزون بر ۸۰ درصد شبکه سیم در بویراحمد به کابلی تبدیل شود.

برای جلوگیری از خاموشی برق خانگی در فصل تابستان، بر میزان مصرف برق واحد های صنعتی و کشاورزی در پیک بار نظارت شد و در این رابطه واحد هایی که همکاری بیشتری داشته و در ساعات پیک بار مصرف نکنند از تخفیف های ویژه برخوردار خواهند شد.

وی از مشترکین برق به ویژه زنان خانه دار در استان خواست نسبت به مدیریت مصرف انرژی نهایت صرفه جویی را داشته باشند تا شهد خاموشی در سطح استان نباشیم.

کهگیلویه و بویراحمد دارای ۹ شهرستان بوده که مصرف برق و استفاده گسترده از وسایل سرمایشی در ماه های گرم سال در این شهرستان ها از پایان اردیبهشت ماه و اوایل خردادماه شروع و پایان مهرماه هرسال ادامه دارد.

به گفته مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کهگیلویه و بویراحمد بمنظور جلوگیری از افت ولتاژ و در راستای رضایتمندی مشترکان یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر شبکه های فشار ضعیف برق این استان کابلی می‌شود.

میزان مصرف برق در پیک بار تابستان امسال از مرز ۴۴۰ مگاوات گذشت که رشد بیش از ۱۰ درصدی را نشان می دهد.

کهگیلویه و بویراحمد دارای افزون بر ۲۶۲ هزار مشترک برق در بخش های خانگی، اداری، کشاورزی، تجاری و صنعتی است.  

۹ هزار کیلومتر شبکه برق فشار ضعیف و متوسط در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد. 

برچسب‌ها انرژی برق کهگیلویه و بویراحمد یاسوج

منبع: ایرنا

کلیدواژه: انرژی برق کهگیلویه و بویراحمد یاسوج انرژی برق کهگیلویه و بویراحمد یاسوج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۰۹۶۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احداث چمن مصنوعی در مدارس کهگیلویه و بویراحمد در دولت سیزدهم با کلنگ زنی ۱۰ چمن ورزشی

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد از نهضت احداث چمن مصنوعی در مدارس کهگیلویه و بویراحمد در دولت سیزدهم با کلنگ زنی ۱۰ چمن ورزشی در شهرستان‌های باشت، بهمئی و کهگیلویه در اولین روز‌های کاری سال نو خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های خبرگزاری دانشجو، محمد جمالی آرند، سرپرست اداره کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد در آئین نمادین کلنگ احداث ۵ طرح چمن مصنوعی در شهرستان بهمئی گفت: این چمن‌های مصنوعی ورزشی در قالب طرح شهید سلیمانی جرا می‌شوند که تا قبل از سال تحصیلی جدید به بهره برداری می‌رسند.

جمالی آرندهزینه ساخت هر کدام از این چمن‌های مصنوعی ورزشی را ۷ میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: مدارس فردوسی، لادن، فرهنگیان، شهید بابایی سیاهشیر و شهید آوینی از جمله مدارسی هستند که کلنگ احداث چمن مصنوعی ورزشی آن‌ها با حضور مسئولان استانی و محلی به زمین زده شد.

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۵ چمن مصنوعی نیز در شهرستان‌های باشت و کهگیلویه نیز کلنگ زنی شد که با بهره برداری از این طرح‌ها سرانه فضای ورزشی در مدارس افزایش خواهد یافت.

فرشید کرمی، معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمدهم با بیان اینکه از ابتدای شروع به کار دولت مردمی ایران قوی انقلابی در زمینه توسعه فضا‌های ورزشی مدارس این استان انجام شده است، گفت: در دولت سیزدهم با اضافه شدن ۸۰ هزار متر مربع به فضای ورزشی مدارس استان، مجموع فضای ورزشی مدارس این استان هم اکنون به بیش از ۱۱۴ هزار متر مربع رسیده است.

کرمی، ابراز امیدواری کرد با احداث و بهره برداری از این چمن‌های مصنوعی ورزشی تحول بسیار عظیمی در سرانه فضا‌های ورزشی مدارس استان اتفاق بیفتد.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه تاکنون طی دو مرحله۵۵ چمن مصنوعی در قالب طرح شهید سلیمانی به بهره برداری رسیده است افزود:هم اکنون ۳۰ چمن مصنوعی دیگر در مدارس استان حال اجرا است.

دیگر خبرها

  • احداث چمن مصنوعی در مدارس کهگیلویه و بویراحمد در دولت سیزدهم با کلنگ زنی ۱۰ چمن ورزشی
  • اقدامات موثر شرکت سهامی آب منطقه ای یزد در جلوگیری از خسارات ناشی از سیلاب ها
  • اقدام عملی نهاد‌های بین المللی برای جلوگیری از اقدامات جنون آمیز رژیم صهیونیستی
  • اقدامات موثر شرکت سهامی آب منطقه‌ای یزد در جلوگیری از خسارات ناشی از سیلاب‌ها
  • آلمان به افراد «یهودستیز» حق شهروندی اعطا نمی‌کند
  • شبکه مدیران محله در استان قم تشکیل شد
  • فعال‌سازی قابلیت احراز هویت دو مرحله‌ای برای جلوگیری از هک گوشی
  • خسارت سیل به زیرساخت های کهگیلویه و بویراحمد/ رانش در برخی مناطق
  • اقدامات توسعه‌ ای متروی تهران برای۱۴۰۳
  • اقدامات توسعه‌ای مترو تهران برای سال ۱۴۰۳