Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-18@18:25:32 GMT

چهار خبر کوتاه از شهرستان های ابرکوه و یزد

تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۰۹۷۵۷

چهار خبر کوتاه از شهرستان های ابرکوه و یزد

رییس شبکه بهداشت و درمان ابرکوه با اشاره به اینکه ۱۱ هزارو ۹۴۱ نفر در این شهرستان واجد شرایط تزریق واکسن هستند،گفت: در اجرای طرح واکسیناسیون گروه های هدف که اوایل تیرماه آغاز شد، تاکنون هشت هزار و ۱۳ نفر واکسن دریافت کردند .

دکتر عبدالحسین اکرمی در حاشیه دریافت دُز اول از سوی امام جمعه ابرکوه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: از این تعداد ۶ هزار و ۳۵۵ دُز مرحله نخست و نیز هزار و ۶۵۸ دُز واکسن نوبت دوم است که  واکسن دریافت کردند .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه طرح واکسیناسیون علیه ویروس کرونا برای افراد بالای ۵۰ سال در چهار مرکز بهداشتی شهرستان  فراهم است، اظهارکرد: تزریق واکسن به افراد بالای ۵۰ سال در مراکز تجمیعی و درمانگاه های یادشده به افرادی که پس از دریافت پیامک، تماس و یا به صورت حضوری مراجعه می‌کنند، انجام می‌شود.

اکرمی ادامه داد: این مراکز که شامل مرکز تجمیع سالن معلم ابرکوه  ، درمانگاه مهردشت مرکز بخش بهمن ، درمانگاه روستای اسفند آباد و درمانگاه روستای فراغه است که از ساعت ۳۰: ۰۷ دقیقه  تا ساعت ۰۰: ۱۳ به واکسیناسیون افراد واجد شرایط می‌پردازد.

رییس شبکه بهداشت و درمان ابرکوه  ادامه داد: تعداد ۱۵ تَن از پزشکان و نیروهای شبکه بهداشت ودرمان ، روزانه هشت ساعت در اجرای طرح واکسیناسیون فعالیت دارند.

این مسوول بهداشت و درمان ابرکوه خاطرنشان کرد: تاکنون حدود ۶۰درصد از  افراد واجد شرایط شهرستان واکسن کرونا دریافت کردند.

رییس شبکه بهداشت و درمان ابرکوه با اشاره به نقش واکسیناسیون در جلوگیری از شیوع بیماری کووید ۱۹ تاکید کرد: رعایت فاصله گذاری اجتماعی ، استفاده از ماسک ، حضور نیافتن در جمع و دورهمی ها نقش بسزایی در کنترل این بیماری دارد.

ابرکوه 

امام جمعه مرکز شهرستان ابرکوه هم با  دریافت دز اول واکسن برکت گفت: برای تشویق مردم به تزریق ، نخستین مرحله واکسن برکت را دریافت کرد .

حجت الاسلام سیدابراهیم حسینی در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با قدردانی تلاش محققان ایرانی اظهار کرد : باید به توانمندی جوانان و تلاش گران عرصه های علمی و محققان کشورمان در مسیر پیشرفت، باور داشته باشیم که آنها قادر به انجام این کار هستند.

رییس شورای فرهنگ عمومی ابرکوه افزود : به لطف خدا کشور بزرگ و پیشرفته ایران در تمامی زمینه‌ها به ویژه در بخش‌های بهداشت و درمان شکوفاسـت، پژوهشگران و فعالان در امر خودکفایی اقلام درمانی تلاش خوبی دارند.

امام جمعه ابرکوه از تمامی افراد واجد شرایط دریافت واکسن علیه ویروس کرونا خواست به مراکزی که شبکه بهداشت ودرمان شهرستان اعلام کرد، مراجعه و واکسن خود را دریافت کنند.

واکسن برکت با حمایت ستاد اجرایی فرمان امام خمینی(ره) تولید و قرار است تا پایان شهریور ماه بخش عمده ای از نیاز کشور را تامین کند.

ابرکوه

رییس اداره اوقاف و امور خیرییه ابرکوه گفت: در دهه ولایت ۶ هزار و ۵۰۰ پُرس غذای گرم از محل عواید موقوفه بین نیازمندان شهرستان توزیع شد.

ابوالفضل زمانی روزسه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود:  این میزان غذا از محل نیت موقوفه علی اکبر ابرقوئی و همچنین با مشارکت خیران نیکوکار به ارزش یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال تهیه و بین نیازمندان این شهرستان توزیع شد.

وی اضافه مرد: در دهه ولایت ۱۱۰ بسته معیشتی نیز به ارزش ۳۳۰ میلیون ریال از محل عواید موقوفه و مراکز افق امامزادگان شهرستان  و کمک های خیران تهیه و بین نیازمندان توزیع شد.

این مسوول بسته های معیشتی را برنج ، روغن ، حبوبات، مرغ ، مواد بهداشتی ، کنسرو و ماکارونی ذکر کرد.

مرکز شهرستان ۵۵ هزار نفری ابرکوه در۱۴۰ کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.

یزد 

نشست بزرگداشت و تبیین سیره علمی و تربیتی روحانی پژوهشگر مرحوم حجت‌الاسلام دکتر محمدحسین فرج نژاد در دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد برگزار شد.

به گزارش ایرنا، در این مراسم که جمعی از مسوولان و دانشگاهیان حضور داشتند از سوی برخی استادان  حوزه و دانشگاه سیره این فعال رسانه ای و پژوهشگر کشور بررسی و تبیین شد.

همچنین برخی حوزویان و دانشگاهیان و شاگردان این عضو حوزه علمیه قم خاطره هایی از فعالیت‌ها و نقش وی در نظام و انقلاب اسلامی به خصوص در عرصه فرهنگی ارایه کردند.

اجرای چند برنامه متنوع فرهنگی و هنری، اجرای سرود و برپایی نمایشگا عکس و کتاب از دیگر بحش‌های آیین بزرگداشت و تبیین سیره علمی و تربیتی مرحوم فرج نژاد بود .      

بیشتر فعالان فضای مجازی و علوم انسانی وی را به عنوان یکی از متخصص‌ترین کارشناسان کشور در زمینه صهیونیست‌شناسی می‌دانستند و  تمرکز بخش مهمی از تحقیقات اخیرش در زمینه رویکردهای ضد صهیونیستی بود.

موتورسیکلت حامل فرج‌نژاد و خانواده‌اش ۳۰ تیرماه امسال در بلوار غدیر استان قم با یک خودرو سواری برخورد که متاسفانه پنج عضو این خانواده جان به جان‌آفرین تسلیم کردند و راننده خودروی پژو ۲۰۶، نیز در این حادثه درگذشت.

پیکر حجت‌الاسلام فرج نژاد و چهار عضو خانواده‌اش در گلزار شهدای ابرکوه به خاک سپرده شد.

برچسب‌ها ویروس کرونا تصادف شهری طرح واکسیناسیون کرونا کوو ایران برکت ابرکوه فاصله گذاری اجتماعی پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا تصادف شهری طرح واکسیناسیون کرونا ویروس کرونا تصادف شهری طرح واکسیناسیون کرونا کوو ایران برکت ابرکوه فاصله گذاری اجتماعی بهداشت و درمان ابرکوه طرح واکسیناسیون شبکه بهداشت واجد شرایط فرج نژاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۰۹۷۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اخبار کوتاه استان مرکزی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ فردا آخرین مهلت برای ثبت نام جاماندگان نوبت دوم کنکور ۱۴۰۳ است.

جاماندگان از نام‌نویسی برای شرکت در نوبت دوم آزمون سراسری ۱۴۰۳، تا فردا ۳۰ فروردین فرصت دارند برای شرکت در این آزمون نام‌نویسی کنند.
---------
در جلسه شورای اداری شهرستان خمین از اقتدار نیرو‌های مسلح در پاسخ به جنایت رژیم صهیونیستی قدردانی و بر همکاری همه دستگاه‌های اجرایی برای اجرای طرح نور و تحقق شعار سال با مشارکت مردم تأکید شد.
---------
پایگاه بسیج فرمانداری آشتیان به یاد دکتر سعید کاظمی آشتیانی افتتاح شد.
--------
سال گذشته بیش از دو هزار و ۵۰۰ مورد بهینه سازی، سرویس چراغ برق و روشنایی معابر در شهرستان محلات انجام شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • واکسیناسیون رایگان طیور بومی و روستایی در گنابادعلیه بیماری نیوکاسل
  • توانایی واکسن سازی ایران را جهانی کردیم
  • اخبار کوتاه استان مرکزی
  • فعالیت ۷۵۰۰ آزمایشگاه پزشکی در کشور / کرونا؛ تجهیزات آزمایشگاهی را فرسوده کرد
  • اجرای طرح ملی واکسیناسیون رایگان طیور بومی در خمینی‌شهر
  • برگزاری نشست فصلی ترجمان دانش در دانشگاه علوم پزشکی اهواز
  • متقاضیان کارت سوخت بخوانند | زمان تحویل کارت سوخت کوتاه شد
  • مبارزه با سن گندم در مزارع شهرستان ابرکوه
  • ورود داروهای مخدر و آرام‌بخش های بنزودیازپین به عربستان ممنوع است/لزوم تزریق واکسن مننژیت+فیلم
  • ورود داروهای مخدر و آرامبخش های بنزودیازپین به عربستان ممنوع است/لزوم تزریق واکسن مننژیت+فیلم