Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان رضوی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه به‌شدت نگران روزهای آینده شهر مشهد هستیم، گفت: از تمامی مسئولان درخواست داریم برای تعطیلی یا محدودیت این شهر تدبیری بیندیشند تا این شهر به کانونی برای آلودگی گسترده ویروس کرونا در سطح کشور تبدیل نشود.

مهدی قلیان با اشاره به اینکه وضعیت مشهد در موج پنجم بحران کرونا بسیار اسفناک بوده و در طول ۱۸ ماهه کرونایی با چنین وضعیتی مواجه نبودیم، اظهار کرد: ظرفیت بیمارستان‌ها به‌صورت ۱۰۰ درصد تکمیل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

میزان مراجعات به مراکز سرپایی کرونا زیر پوشش این دانشگاه به بیش از ۵۵۰۰ در روز رسیده و میزان تست‌های PCR روزانه هم به بیش از ۴۴۰۰ مورد رسیده است، ضمن اینکه ظرفیت تست سلولی مولکولی تقریباً تمام و در روز گذشته به ۱۰ هزار مورد رسید که این عدد خط قرمز محسوب می‌شود. برای تأمین بخش‌های بستری و سرپایی کیت نخواهیم داشت و متأسفانه ادامه این وضعیت مشکلات جدی در بحث تشخیص PCR ایجاد کرده است.

وی افزود: طبق آخرین آمار ثبت شده ۲۰ درصد افرادی که در طول یک ماه گذشته در بخش‌های کرونایی بستری‌ شده‌اند از خارج از استان بوده‌اند و ۱۰ درصد هم از شهرستان‌های خارج از حوزه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد در سطح استان بوده است.

قلیان با ذکر این نکته که عادی‌انگاری کاذب در شهر مشهد کاملاً مشهود است، تأکید کرد: متأسفانه برگزاری مجالس شلوغ عروسی و عزا، دورهمی‌های خانوادگی، رستوران‌های شلوغ، بازارهایی که تا دیروقت پذیرای مشتریان هستند، سفرهای تابستانی و بدتر از همه عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در سطح جامعه سبب افزایش مبتلاها، بستری‌ها و فوتی‌های بیماری کووید ۱۹ در شهر مشهد شده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: اگر فکری به حال تعطیلی وسیع اماکن در مشهد نشود و حجم بالای زائران را همچنان شاهد باشیم مشهد می‌تواند به عنوان یک کانون آلودگی در سطح کشور، تمام کشور را باوجود آنکه حتی  دستورالعمل‌های بهداشتی هم در برخی مناطق به‌خوبی رعایت می‌شود آلوده و درگیر کند.

دکتر قلیان اضافه کرد: زائران زیادی از نقاط مختلف کشور از جمله اصفهان، فارس، خوزستان، گلستان، مازندران، گیلان، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و سیستان و بلوچستان که اقامتگاه ثابت در مشهد دارند، مشاهده می‌شود.

وی با اشاره به اینکه تبلیغات گسترده در خصوص تورهای ارزان‌قیمت هم میزان سفرها به مشهد را به مراتب بیشتر از قبل کرده است، بیان کرد: مشابه این اقدام را در سفرهای زیارتی و سیاحتی داخلی از مشهد به سمت شمال، قم، شیراز، کیش، قشم، دبی، ترکیه و غیره شاهد هستیم، وضعیتی که بسیار نگران‌کننده است.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، قلیان با تأکید بر اینکه پیگیری‌های مکرری را در خصوص تعطیلی‌های تورهای مسافرتی از طریق ستاد استانی مبارزه با کرونا داشته‌ایم که تا این لحظه مؤثر واقع نشده و همچنان این سفرها به اشکال مختلف جاده‌ای، ریلی و هوایی به سمت مشهد ادامه دارد، گفت: در وضعیت قرمز مشهد که به‌شدت نگران روزهای آینده این شهر هستیم، از تمامی مسئولان درخواست داریم که یاری‌رسان خادمان مردم در دانشگاه علوم پزشکی مشهد باشند و  برای مشهد تعطیلی یا محدودیت ایجاد شود تا این شهر به کانونی برای آلودگی گسترده ویروس کرونا در سطح کشور تبدیل نشود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی همه باهم علیه کرونا دانشگاه علوم پزشكي دانشگاه علوم پزشکی مشهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۰۹۸۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از سه هزار و ۵۰۰ دوز واکسن سرخک در خراسان رضوی تزریق شد

 

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی؛  مدیر گروه پیشگیری و درمان بیماری‌های واگیردار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: از این تعداد سه هزار و ۱۷۲ دوز واکسن سرخک به جمعیت ایرانی و ۴۴۴ دوز واکسن سرخک به جمعیت اتباع غیر ایرانی تزریق شده است.

دکتر زهرا نهبندانی افزود: از ابتدای سال ۱۴۰۳ تا کنون نیز نظام مراقبت بیماری سرخک در تمامی سطوح بهداشتی و درمانی در حال اجراست و تا کنون موفق به شناسایی ۵۸ مورد مشکوک به سرخک شده است که از این تعداد نتیجه ۱۱ مورد سرخک مثبت بوده که ۹ مورد ایرانی و ۲ مورد غیرایرانی بودند.

تزریق حدود ۱۵۶ هزار دوز واکسن سرخک در خراسان رضوی در سال گذشته

مدیر گروه پیشگیری و درمان بیماری‌های واگیردار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: سال گذشته در مجموع ۱۵۵ هزار و ۷۵۳ دز واکسن سرخک به جمعیت زیر پوشش این دانشگاه در خراسان رضوی تزریق شد.

نهبندانی افزود: از این تعداد ۱۳۷ هزار و ۳۲۰ دوز واکسن به جمعیت ایرانی و ۱۸ هزار و ۴۳۳ دوز واکسن به جمعیت اتباع غیر ایرانی تزریق شده است.

وی با بیان این که سال گذشته ۵۶ مورد مثبت سرخک ثبت و گزارش شده است که ۳۷ مورد آن از جمعیت بومی ایرانی و ۱۹ مورد از جمعیت اتباع بوده است ادامه داد: واکسیناسیون سرخک برای تمامی نوزادان در یک سالگی و ۱۸ ماهگی و بدون محدودیت برای تمامی افراد ایرانی و غیر ایرانی انجام می‌شود.

مدیر گروه پیشگیری و درمان بیماری‌های واگیردار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت:از جمله برنامه‌های این دانشگاه در راستای ریشه کنی سرخک در سالهای گذشته و سال جاری می توان به واکسیناسیون معمول سرخک، واکسیناسیون سرخک اتباع خارجی در مبادی ورودی مرزهای زمینی و هوایی در صورت نیاز، اجرای برنامه تکمیلی ایمن‌سازی سرخک در حاشیه شهر و مناطق پرخطر و مراکزی که محل تجمع اتباع باشد در سال ۱۴۰۱، پیگیری احوال اطرافیان موارد مثبت سرخک از نظر بیماری و واکسیناسیون افراد در معرض خطر بیماری در خصوص افرادی که با موارد سرخک مثبت در تماس بودند اشاره کرد.

دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در ۱۷ شهرستان خراسان رضوی، ۸۰ درصد از جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری این استان را زیر پوشش دارد و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به جمعیت ۱۷ شهرستان دیگر این استان بر عهده دانشگاه‌های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه و دانشکده‌های علوم پزشکی نیشابور و تربت‌جام است.

بر اساس اعلام اداره کل اتباع و مهاجرین خارجی خراسان رضوی، مشهد بعد از تهران دارای بیشترین شمار مهاجران خارجی است و نزدیک به ۴۰۰ هزار تبعه خارجی دارای مدارک شناسایی و اقامت شامل کارت آمایش، گذرنامه، گذرنامه خانواری و برگه سرشماری هستند که مشخصات آنها در سامانه سیام وزارت کشور ثبت شده است و به عنوان اتباع قانونی در مشهد اقامت دارند.

همچنین حدود ۳۰۰ هزار تبعه خارجی فاقد مدرک هویتی در مشهد شناسایی شده اند که افراد دارای گذرنامه با تاریخ منقضی شده نیز در این میان هستند و به عنوان اتباع غیرمجاز تلقی می شوند که البته در ماه های قبل حدود ۱۰۰ هزار نفر از این تعداد به کشورشان بازگردانده شدند.

 
 

دیگر خبرها

  • بیش از سه هزار و ۵۰۰ دوز واکسن سرخک در خراسان رضوی تزریق شد
  • افتتاح بزرگترین بیمارستان روانپزشکی جنوب‌شرق کشور در کرمان
  • ثبت بیش از ۲۰ هزار حیوان گزیدگی در خراسان رضوی
  • بازگشایی مجدد بیمارستان صحرایی در شهرک دانش و سلامت
  • معرفی ۴۸ واحد از املاک دانشگاه علوم پزشکی لرستان برای مولدسازی
  • سازمان مدیریت اعتبار پروژه بیمارستانی کوهدشت را پرداخت نکرده است
  • اعضای بیمار مرگ مغزی در مشهد جان ۴ را نفر را نجات داد
  • خوابگاه دانشجویان بین الملل دانشگاه علوم پزشکی مشهد در مرحله تکمیل
  • اجرای طرح سلامت خانواده در هرمزگان+عکس وفیلم
  • اجرای طرح سلامت خانواده در هرمزگان