Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایتنا - با اینکه «هارمونی» در بازار سیستم‌عامل‌های مخصوص موبایل نسبتاً تازه‌وارد است، اما با سرعت چشمگیری در حال رشد بوده و روز به روز بر تعداد کاربران آن افزوده می‌شود. در آخرین آمار رسمی اعلام شده، تعداد کاربران این سیستم عامل به 40 میلیون رسیده است.
اخیراً هواوی دومین نسخه از سیستم عامل اختصاصی خود را به نام HarmonyOS 2 برای بسیاری از محصولات منتشر کرد؛ اما حالا با گذشت تنها چند ماه، این کمپانی خبر از عبور تعداد کاربران HarmonyOS از مرز 40 میلیون دستگاه داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگر خبرها را دنبال نکرده‌اید، بد نیست بدانید این سیستم عامل توانسته بود ظرف تنها یک هفته از زمان رونمایی بر روی بیش از 10 میلیون دستگاه نصب شود.

همچنین با گذشت تنها یک ماه HarmonyOS بر روی بیش از 25 میلیون محصول هوآوی نصب شده بود. اکنون نیز هوآوی خبر از عبور تعداد دستگاه‌های مجهز به سیستم عامل HarmonyOS از مرز 40 میلیون دستگاه داده است که یک دستاورد و موفقیت جدید برای این کمپانی محسوب می‌شود.
در این مقطع به نظر می‌رسد HarmonyOS به سرعت در حال تبدیل شدن به یک رقیب جدی برای اندروید و iOS است که با توجه به برنامه‌های جدی هواوی برای ایجاد یک پلتفرم بزرگ منبع‌باز، تداوم رشد آن با سرعت حیرت انگیز کنونی دور از انتظار نیست.

افزون بر اقدامات هواوی برای منبع‌باز کردن پلتفرم HarmonyOS که با استقبال گسترده روبرو شده است، انتظار می‌رود هواوی این سیستم عامل را برای تمامی گوشی‌های خود عرضه کند و بر تعداد کاربران آن به شدت افزوده شود. در این مرحله مدل‌های همچون گوشی‌های سری Mate 40، سری P40، Nova 8، Mate X2 و تبلت MatePad Pro  جزء مدل‌هایی هستند که این سیستم عامل جدید را دریافت می‌کنند.
 
هفته گذشته نیز هواوی گوشی‌های پرچم‌دار P50 و P50 Pro را با سیستم عامل HarmonyOS 2.0 معرفی کرد. این گوشی‌ها همچون پرچمداران پیشین هواوی دارای ویژگی‌های بسیار برجسته‌ای هستند؛ به طوری که مدل P50 Pro توانسته بالاترین امتیاز دوربین موبایل در دنیا را از موسسه معتبر DXOMARK دریافت کند.
 
در پایان باید گفت طبق آمارهای ارائه شده در هر ثانیه 8 کاربر محصولات هواوی خود را از اندروید به هارمونی او اس آپدیت می‌کنند که آماری خیره‌کننده محسوب می‌شود. انتظار می‌رود این سیر پیشرفت همچنان ادامه داشته باشد تا همه محصولات هواوی به ترتیب بتوانند به سیستم عامل قدرتمند هارمونی مجهز شوند.

منبع: ايتنا

کلیدواژه: هواوی Harmony OS سیستم عامل هواوی سیستم عامل تعداد کاربران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.itna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ايتنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۰۹۹۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افشاگری بنیانگذار تلگرام علیه آمریکا/ گوگل و اپل هرچه را بخواهند سانسور می‌کنند

به گزارش خبرگزاری علم وفناوری آنا به نقل از رویترز، پاول دوروف، بنیانگذار میلیاردر تلگرام گفت، اپلیکیشن پیام رسان تلگرام، یکی از محبوب‌ترین پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی، احتمالاً ظرف یک سال از مرز یک میلیارد کاربر فعال ماهانه عبور خواهد کرد، زیرا مانند آتش سوزی جنگل در حال گسترش است.
تلگرام، مستقر در دبی، توسط دوروف روسی الاصل تأسیس شد و در سال ۲۰۱۴ پس از انکار درخواست‌ها برای بستن جوامع مخالف در پلتفرم رسانه اجتماعی «وی کی» (VK) خود، روسیه را ترک کرد.

دوروف، که طبق تخمین فوربس ۱۵.۵ میلیارد دلار ثروت دارد، گفت که برخی از دولت‌ها به دنبال تحت فشار قرار دادن او بوده‌اند، اما این برنامه که اکنون ۹۰۰ میلیون کاربر فعال دارد، باید یک سکوی خنثی و نه یک بازیگر ژئوپلیتیک باقی بماند.

متا یکی از رقبای اصلی تلگرام است که بیش از دو میلیارد کاربر فعال ماهانه دارد. تلگرام  پس از فیس‌بوک، یوتیوب، واتس‌اپ، اینستاگرام، تیک‌تاک و ویچت، به‌عنوان یکی از پلتفرم‌های اصلی رسانه‌های اجتماعی رتبه‌بندی شده است.

جنگ‌های اطلاعاتی

او در این مصاحبه گفت: شاید به نظر خنده دار بیاید امابه طور پیش فرض تصور می‌کنم دستگاه‌هایی که استفاده می‌کنم، در معرض خطر قرار دارند. زیرا کاربران از آیفون یا از موبایل اندروید استفاده می‌کنند و پس از آنچه در آمریکا تجربه کردم، از لحاظ امنیتی، اعتماد بسیار اندکی به پلتفرم‌هایی دارم که در آمریکا توسعه یافته اند.

دوروف در بخشی از این مصاحبه گفت روسیه را ترک کرده چونه نمی‌توانست از هیچ دولتی دستور بگیرد. او درباره خروج از روسیه و سعی در اقامت از شهر‌های مختلف از جمله برلین، لندن، سنگاپور سانفرانسیسکو گفت: ترجیح می‌دهم آزاد باشم تا از هرکسی دستور بگیرم.

به گفته او در این اماکن بروکراسی برای استخدام نیرو‌های مستعد جهانی بسیار طاقت فرسا بوده است. همچنین وی اشاره کرد در سانفرانسیسکو مورد حمله مردانی قرار گرفته که سعی داشتند موبایل او را سرقت کنند.

او در بخش دیگری از سخنانش اعلام کرد آژانس‌های امنیتی آمریکا از جمله «اف بی آی» توجه خاصی به او دارند. این سازمان‌ها سعی کرده اند یکی از مهندسان او را به استخدام خود دربیاورند تا به پلتفرم تلگرام نفوذ کنند.

دوروف درباره آزادی بیان نیز معتقد است بزرگترین موانع این حوزه دولت‌ها نیستند بلکه رقبای بزرگی مانند اپل و گوگل به شمار می‌آیند. بنیانگذار تلگرام در این باره افزود: این ۲ پلتفرم می‌توانند هرچیزی که فرد می‌خواند و روی موبایلش به آنها دسترسی دارد را سانسور کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • عکس/ کاربر صهیونیست: جنگ با ایران اسرائیل را در آتش خواهد سوزاند
  • افشاگری بنیانگذار تلگرام علیه آمریکا/ گوگل و اپل هرچه را بخواهند سانسور می‌کنند
  • اسراییل صدای گریه نوزاد برای مردم غزه پخش می‌کند
  • امکان خرید آنلاین با احراز هویت بیومتریک گوگل پلی
  • نحوه انتخاب بهترین سیستم عامل برای سرور
  • تلگرام میلیاردی می‌شود
  • آپدیت جدید هیجان‌انگیز تلگرام؛ صفر تا صد درست کردن استیکر با عکس + ویدئو
  • سیستم عامل هوشمند چینی معرفی شد
  • هوش مصنوعی چینی در رقابت با ChatGPT
  • آپدیت جدید تلگرام دل کاربران را برد