Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ،ساعت ۱۷ و ۳۰ دقیقه دیروز، بارش ۳۶ میلیمتر باران تنها در ۴۰ دقیقه در شهرستان آوج ، وضعیت این شهرستان محروم استان قزوین را بحرانی کرد.

علیرضایی فرماندار شهرستان آوج، بارش عصر روز گذشته را در نوع خود بی سابقه دانست و گفت: این بارندگی در بخش مرکزی شهرستان آوج رخ داد و موجب جاری شدن سیلاب و تخریب ۷۰ واحد مسکونی و وارد شدن خسارت به چند خودرو شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علیرضایی افزود: در بارش ۴۰ دقیقه‌ای باران در شهر آوج شاهد بیش از ۳۶ میلیمتر بارندگی بودیم.

فرماندار آوج گفت: برای تصور حجم بارندگی می‌توان اذعان داشت در سه ماهه امسال مجموع بارش‌ها در شهرستان حدود ۳۵ میلیمتر بوده در حالی که در این چند دقیقه بیش از سه ماه گذشته بارش داشتیم که مردم را غافلگیر کرد اما سیل ناگهانی در شهرستان آوج متأسفانه ۵ کشته و مفقود برجای گذاشت.

او اضافه کرد: در سیل شهرستان آوج متأسفانه ۳ نفر از اهالی روستای وروق شامل یک خانم ۴۵ ساله، یک دختر ۲۲ ساله و یک جوان ۲۸ ساله، جان باختند.

فرماندار آوج گفت: یک نفر از اهالی روستای وروق و یک نقر از اهالی روستای شهید آباد نیز مفقود شده اند.

نشست اضطراری مدیریت بحران استان قزوین برای بررسی خسارت سیل آوج

شب گذشته بالافاصله پس از اعلام وقوع سیل در شهرستان آوج، نشست اضطراری مدیریت بحران استان قزوین برای بررسی خسارت سیل در این شهرستان، با حضور فرخزاد، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار و مسئولان این شهرستان برگزار شد.

مهدیخانی مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین درباره آخرین اقدامات صورت گرفته برای بررسی ابعاد خسارت سیل شهرستان آوج گفت: بنا بر دستور جمالی پور، استاندار قزوین، نشست اضطراری مدیریت بحران استان در فرمانداری آوج برگزار شد و از امروز سه شنبه، با حضور کارشناسان، میزان خسارت وارد شده به مناطق روستایی شهرستان آوج جمع بندی شده و به اطلاع مردم استان خواهد رسید.

بارش بیش از ۳۳ میلیمتر باران در الموت

از عصر روز شنبه و بنابر هشدار‌های زرد صادر شده از سوی اداره کل هواشناسی استان قزوین و همچنین مدیریت بحران تلاش همگانی برای کمک به مردم سیل زده آوج و الموت استان، تا روز چهارشنبه، از ساعات بعدازظهر تا پاسی از شب با گذر امواج ناپایدار از آسمان استان قزوین، شاهد رگبار، رعد و برق و وقوع سیل‌های ناگهانی در مناطق مرتفع و شمالی استان قزوین خواهیم بود. بر همین اساس شب گذشته، بارش ۳۳ میلیمتری باران از ساعت ۲۲ و ۳۰ دقیقه در کوشک‌دشت، یارفی و آتان در الموت شرقی، یک فوتی و ۲ مفقودی برجای گذاشت.

بنابر پیش بینی‌های جدید هواشناسی استان قزوین، برای فردا ناپایداری‌ها از شدت بیشتری در استان قزوین برخوردار است و احتمال وزش تندباد، شکستن شاخه درختان، رگبار و وقوع سیلاب ناگهانی دور از انتظار نیست.

محمدی بخشدار الموت شرقی گفت: جاده روستای آتان تخریب شده است و دسترسی به روستا امکان پذیر نیست و اطلاعلاتی هم از روستا نداریم.

او افزود: دو واحد پرورش ماهی و مزارع شالی تخریب شده و سیل سه دستگاه پراید، مینی‌بوس و نیسان را هم با خود برده است.

محمدی گفت: این خبر‌ها برآورد اولیه است و هنوز از روستا‌های پایین دست خبری نداریم.

بخشدار الموت شرقی همچنین از آماده باش تیم‌های امداد و نجات خبر داد.

تلاش همگانی برای یافتن افراد مفقود شده در سیل استان قزوین

مدیرکل مدیریت بحران استانداری قزوین که شب گذشته برای حضور در نشست مدیریت بحران به آوج واقع در جنوب تلاش همگانی برای کمک به مردم سیل زده آوج و الموت غرب استان حضور یافته بود، بلافاصله خود را به شمالی‌ترین نقطه استان قزوین رساند تا از نزدیک در جریان خسارت سیل در الموت شرقی قرار گیرد.

مهدیخانی گفت: گروه‌های امدادی هلال احمر جستجو برای یافتن مفقودی‌ها را از دیروز آغاز کرده اند.

او افزود: سیلاب و صاعقه همچنین موجب قطع برق و گاز در برخی روستا‌های الموت شرقی شد که با تلاش گروه‌های خدمات رسان، این مشکل به جز روستا‌های کوشک دشت و یارفی برطرف شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری قزوین همچنین از تشکیل تیم‌های ارزیابی با حضور مدیریت بحران، دفتر فنی استانداری، جهاد کشاورزی، بنیاد مسکن، راه و شهرسازی و راهداری برای بازدید‌های میدانی برای برآورد خسارت خبر داد.

مهدیخانی گفت: به دنبال ارزیابی خسارات، پرداخت غرامت به بیمه شدگان از طریق کارگزاری‌های بیمه آغاز می‌شود؛ پرداخت غرامت به افراد فاقد بیمه هم از طریق مدیریت بحران پیگیری خواهد شد.

بارش شدید باران و سیل ناگهانی اگر چه خسارت شدید مالی و جانی به همراه دارد، اما از برکات جاری شدن آب آن هم درست در زمانی که بیش از ۴ ماه است که در استان قزوین باران نباریده است و دشت سرسبز قزوین را به بیابانی خشک تبدیل کرده است.

فروچاله ها، حاصل برداشت بی رویه آب از دشت قزوین هستند و نواحی اطراف بوئین زهرا در معرض خطر جدی فروچاله‌ها قرار دارند.

چند روز پیش بود که مردم بخش دشتابی شهرستان بوئین زهرا از خشکی بیش از حد خاک و پدیده گرد و غبار محلی به شدت ناراضی بودند، اما شب گذشته بارش باران رحمت الهی و وقوع سیلاب ناگهانی، دشتابی بوئین زهرا را که روزی سبز و پر از آب بود را بار دیگر سیراب کرد.

انتهای پیام/ح

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سیلاب بارش باران مدیریت بحران تلاش همگانی خسارت سیل مدیریت بحران استان تلاش همگانی استان قزوین شهرستان آوج الموت شرقی خسارت سیل شب گذشته وقوع سیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۱۰۰۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۷۰ تیم امدادی در اصفهان در حالت آماده باش هستند

به گزارش خبرنگار مهر، منصور شیشه فروش بعدازظهر سه‌شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه روز گذشته هواشناسی استان اصفهان هشدار سطح نارنجی را اعلام کرد، اظهار کرد: همزمان با این شرایط جلسه ستاد مدیریت بحران در استان اصفهان تشکیل شد.

وی با بیان اینکه ۱۷۰ تیم امدادی در مناطق پرخطر در هنگام بارش‌های بهاری در حالت آماده باش قراردادیم، افزود: عوامل راهداری، هلال احمد، اورژانس، امداد خودرو و پلیس راه و راهور، ۱۱۴ شهرداری و دهیاری‌های استان در حالت آماده باش قرار دارند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان اینکه بارش‌های بهاری همرفتی است و بیشتر در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب اتفاق می‌افتد، تصریح کرد: این نوع بارش‌ها منجر به سیلاب‌های ناگهانی می‌شود و امکان ایجاد خسارت را نیز دارد.

شرق اصفهان توفانی است

وی با بیان اینکه وزش تندباد و گرد و خاک نیز در شرق استان اصفهان پیش‌بینی شده است، ابراز کرد: هشدارهای لازم برای پیشگیری از خسارات ناشی از توفان ابلاغ شده است.

شیشه فروش با بیان اینکه به دنبال فعالیت سامانه جوی در استان از ابتدای سال جاری تاکنون خساراتی را داشته است، ادامه داد: برای مثال وزش توفان در ۲۳ فروردین منجر به خساراتی به محصولات باغی و زراعی در کاشان شد.

وی اضافه کرد: همچنین بارش برف در ۲۳ فروردین ماه در فریدن و بویین دشت خساراتی را به باغات و مزارع وارد کرد، در ۵ فروردین نیز جاری شدن سیل و صاعقه در بخش دشتبال سمیرم و دیگر روستاهای این منطقه خساراتی را به درختان و همچنین سقف منازل وارد کرد.

صعود به ارتفاعات ممنوع

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به طی ۲ روز آینده صعود به ارتفاعات و به ویژه توسط دامداران به همراه دام ممنوع اعلام شده است، ادامه داد: همچنین پل‌های مقاطع آسیب پذیر نیز تخلیه از رسوبات شده و شرکت آب منطقه‌ای نیز ساماندهی رودخانه‌ها را در دستور کار داشته است.

وی با بیان اینکه شهرداری‌ها نیز در مناطق بارشی تقویت سیل بندها را بر عهده دارند، اضافه کرد: اداره راه هم در ۴۲ راهدارخانه، هلال احمر در ۴۴ پایگاه هلال احمر و اورژانس‌های اصفهان و کاشان نیز در ۲۰۰ پایگاه ثابت و سیار در حالت آماده باش هستند.

شیشه فروش با تاکید بر اینکه در مناطق شرق استان شاهد وزش تندباد هستیم، ابراز کرد: این امر می‌تواند منجر به کاهش میدان دید و وقوع تصادف شود که در این زمینه توصیه شده رعایت اصول ایمنی در این مناطق مورد توجه باشد.

وی با تاکید بر اینکه بیشترین بارش‌ها در مناطق غرب و جنوب استان اصفهان پیش بینی شده است، ابراز کرد: در این زمینه نیز توصیه‌های لازم صورت گرفته است.

وقوع ۵ حادثه کوهستان در اصفهان

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به افزایش وقوع حوادث کوهستان در استان اصفهان در سال جاری گفت: از ابتدای سال ۵ مورد حوادث کوهستان را داشتیم که از جمله آن سنگ افتان از کوه‌ها است که در مناطق غرب شاهد این حوادث بوده‌ایم.

وی با بیان اینکه ۲ حادثه در چهارکوه دهق داشتیم که دختری جوان فوت شده بود و مردی نیز در غار دچار مشکل شده بود، اضافه کرد: همچنین در ارتفاعات لاتاری در اطراف مرق فردی سکته کرده و جان باخته بود و در ارتفاعات آبشار سمیرم نیز دختر ۱۴ ساله به دلیل سقوط از ارتفاع جان خود را از دست داد.

شیشه فروش با بیان اینکه از ابتدای سال نیز ۵ مورد حادثه غرق شدگی در استان اصفهان گزارش شده است، ابراز کرد: از این تعداد سه فوتی گزارش شده است که ضروری است نسبت به ایمن سازی ۳ هزار استخر کشاورزی توجه ویژه صورت گیرد و همچنین رودخانه‌ها و سدها محل ایمنی برای شنا نیست.

کد خبر 6079900

دیگر خبرها

  • آخرین وضعیت ۵ استان جنوبی کشور
  • آخرین وضعیت مناطق سیل زده کشور
  • بازدید رایگان از موزه ها و قلعه الموت در ۳۰ فروردین
  • بازدید رایگان از موزه‌ها و قلعه الموت در ۳۰ فروردین 
  • تلاش برای رفع مشکلات قطعی آب ۲۰ روستا و برق ۱۶ روستا در هرمزگان ادامه دارد
  • آبگرفتگی تاکنون در فارس گزارش نشده است
  • ۱۷۰ تیم امدادی در اصفهان در حالت آماده باش هستند
  • آغاز بارش‌ها در جنوب کرمان
  • آغاز بارش‌های باران در استان کرمان
  • نشست مدیریت بحران در استانداری هرمزگان/ بارش‌ها در هرمزگان شدید است