Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-03-28@13:37:01 GMT

واکنش مثبت بورس به تنفیذ حکم ریاست جمهوری رئیسی

تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۱۰۱۳۲

واکنش مثبت بورس به تنفیذ حکم ریاست جمهوری رئیسی

به گزارش خبرنگار مهر، بورس تهران امروز در واکنشی مثبت به تنفیذ حکم ریاست جمهوری ایت الله رئیسی، با رشد ۱۷ هزار واحدی به قله ۱ میلیون و ۳۷۵ هزار واحدی صعود کرد.

ایت الله رئیسی امروز در مراسم تنفیذ گفت: دولت از امروز ثبات بازار سرمایه را به عنوان مساله فوری دنبال می‌کند.

د رکنار واکنش مثبت شاخص کل، شاخص هم‌وزن نیز با افت ۲۳۰ واحدی، در رقم ۴۰۰ هزار و ۶۸۹ واحد تثبیت شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین ارزش کل بازار سرمایه بار دیگر از ۵.۵ هزار هزار میلیارد تومان عبور کرد؛ تعداد معاملات امروز ۷۰۰ هزار فقره و ارزش معاملات بیش از ۴.۷ هزار میلیارد تومان برآورد شد.

نمادهای «فارس»، «میدکو» و «شستا» با اثرگذاری به ترتیب ۳۷۰۵، ۲۹۰۴ و ۱۳۳۹ واحد مؤثرترین نمادهای امروز بودند و پرتراکنش‌ترین نمادها به «سپید» و «پترول» اختصاص داشت.

شاخص فرابورس نیز با ۴۳ واحد رشد به ۱۹ هزار و ۹۱۳ واحد رسید.

برترین گروه‌های صنعت به ترتیب گروه‌های شیمیایی با ارزش بازار ۱۲۰۰ میلیارد تومانی و فلزات اساسی با ۱,۰۰۰ میلیارد تومان بوده‌اند و بیشترین میزان قرمزپوشی تابلوی معاملات نیز به گروه‌های انبوه‌سازی، حمل‌ونقلی، لیزینگ‌ها و شرکت‌های سرمایه‌گذاری استان‌ها اختصاص داشت.

گروه‌های پتروشیمی، داروسازی و فولادی‌ها سبزپوش‌ترین گروه‌های معاملات امروز بوده‌اند.

کد خبر 5271872 برهان محمودی

منبع: مهر

کلیدواژه: فرابورس شاخص بورس بازار بورس قیمت دلار اقتصاد آمریکا بانک مرکزی وزارت جهاد کشاورزی مرکز مدیریت راه های کشور شاخص کل بورس گمرک ایران قیمت نفت قیمت جهانی نفت وزارت نیرو بورس بورس انرژی قیمت جهانی طلا قیمت سکه بهار آزادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۱۰۱۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بورس قرمز شد

آفتاب‌‌نیوز :

بازار سرمایه که در دو روز کاری ابتدای سال ۱۴۰۳ به ترتیب با دو رشد ۴۱ هزار و ۱۷ هزار واحد مواجه شده بود امروز کاهش پیدا کرد؛ به طوری که شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در هفتمین روز از فروردین ۴۱۸۵ واحد افت کرد و در عدد دو میلیون و ۲۴۹ هزار و ۴۱۶ واحد ایستاد.

شاخص هم‌وزن، اما ۵۷۴ واحد رشد کرد و به رقم ۷۶۷ هزار و ۶۳۹ واحد رسید.

روز سه‌شنبه بیش از ۳۵۳ هزار فقره معامله در بورس به ارزش ۴۵۹۶ میلیارد تومان انجام شد.

فولاد، فملیف شپنا و شتران بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل داشتند. همچنین خودرو، چکاپا، پارسیان و فولاد از نماد‌های پرتراکنش بودند که بجز چکاپا سایر نماد‌ها منفی به کار خود پایان دادند.

فرابورس ایران نیز امروز ۷۵ واحد کاهش یافت و شاخص کل آن به ۲۵ هزار و ۹۶۵ واحد رسید.

تعداد معاملات فرابورس بیش از ۲۲۹ هزار فقره به ارزش ۴۲۰۲ میلیارد تومان بود.

خاور، وسپر، انتخاب و آریان بیشترین تاثیر را بر شاخص فرابورس داشتند که بجز آریان سایر نماد‌ها قرمز شدند. نما‌های پرتراکنش نیز فن افزار، خاور، کرمان و بیوتیک بودند.

با وجود کاهش شاخص کل از اواخر وقت معاملات امروز برخی نماد‌ها روند صعودی به خود گرفتند و به همین دلیل بازار مقداری متعادل شد. سهام انبوه‌سازی، فعالیت‌های وابسته به یارانه و محصولات شیمیایی، امروز مورد توجه سهامداران قرار داشتند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • بورس مثبت بسته شد
  • پیش بینی بورس در بهار ۱۴۰۳| بورس سبزپوش می‌شود؟
  • افزایش بیش از ۱۱ هزار واحدی شاخص کل/ حقیقی‌ها نقدینگی تزریق بازار سهام کردند
  • شاخص کل بورس به سطح دو میلیون و ۲۶۰ هزار واحد رسید
  • بورس امروز ۸ فروردین ۱۴۰۳ + شاخص و نمای بازار
  • بورس قرمز شد
  • بازار سرمایه کاهشی شد
  • خروج ۶۱ میلیارد تومانی نقدینگی حقیقی‌های بازار سهام در روز منفی شاخص کل بورس
  • سرریز سرمایه حقیقی به بورس؛ پیش بینی بازار سهام
  • بورس امروز ۷ فروردین ۱۴۰۳ + شاخص و نمای بازار