Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-19@07:43:05 GMT

اجرای طرح ضربتی آبرسانی به همدان

تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۱۰۱۷۵

اجرای طرح ضربتی آبرسانی به همدان

ایسنا/همدان فرماندار همدان از انجام طرح ضربتی آبرسانی به همدان خبر داد.

به‌گزارش ایسنا، محمدعلی محمدی سه‌شنبه ۱۲مردادماه در بازدید از پروژه طرح اضطراری آبرسانی به شهر همدان، اظهار کرد: با توجه به مجموعه اقدامات انجام شده در راستای تکمیل پروژه طرح اضطراری آبرسانی به شهر همدان، در زمان مقرر آب را به همدان می‌رسانیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

محمدی تصریح کرد: اقدامات لازم در دست انجام می‌باشد تا در شرایط اضطرار، در زمان مقرر بتوانیم آب را به همدان برسانیم  وشرمنده مردم نشویم.

مدیرعامل شرکت آب‌وفاضلاب استان همدان نیز در این بازدید، اظهار کرد: وضعیتی که در حوزه آب استان، حادث شده به علت کاهش ۴۵ درصدی بارندگی نسبت به سال گدشته است.

سیدهادی حسینی‌بیدار تصریح کرد: بارندگی‌هایی که رخ داد در زمان مناسبی نبود و اثری نداشت از طرفی کاهش بارندگی باعث شده کشاورزان، چاه‌ها را سریع روشن کنند و این اتفاق باعث شده، منابع زیرزمینی زیادی را مصرف کنند.

وی ادامه داد: گرمای هوای همدان در ۵۰ سال اخیر بی‌سابقه بوده و در حال حاضر دمای هوای همدان، دو درصد بالاتر از میانگین کشوری است همچنین میزان بارندگی در استان همدان نسبت به بلند مدت، ۳۲ درصد کاهش داشته‌است.

مدیرعامل شرکت آب‌وفاضلاب استان همدان، مطرح کرد: در سال آبی گذشته ورودی سد اکباتان ۶۴ میلیون متر مکعب، بوده اما در سال‌جاری به ۲۶ میلیون متر مکعب، رسیده‌است.

حسینی‌بیدار با بیان اینکه مشکل عمده ما در شهرستان‌های اسدآباد، فامنین، ملایر، تویسرکان و از همه بحرانی‌تر در همدان است اما ما مشکلات را مدیریت کردیم تا مشکل قطعی آب، نداشته باشیم، خاطرنشان کرد: تا چند روز آینده، پروژه تصفیه فاضلاب در شهرستان تویسرکان در مدار بهره برداری قرار خواهد گرفت.

مدیرعامل شرکت آب‌وفاضلاب استان همدان در رابطه با وضعیت تأمین آب شهرستان همدان، گفت: تأمین ۷۰ درصد آب مورد نیاز همدان، از تصفیه‌خانه سد اکباتان است و ۳۰ درصد مابقی از چاه‌ها تأمین می‌شود.

حسینی‌بیدار ادامه داد: در زمستان تصمیم گرفتیم از رودخانه‌های همدان، آب برداشت کنیم تا بتوانیم مشکل کمبود آب را مدیریت کنیم و در حال حاضر آبی که پشت سد است تا اواخر مهرماه، تمام خواهد شد زیرا در حال حاضر هزار و ۲۰۰ لیتر در ثانیه از این سد، برداشت می‌شود.

وی در رابطه با طرح ضربتی آبرسانی به همدان، اظهار کرد: در ۷۰ کیلومتری همدان، هفت حلقه چاه حفر کردیم که ظرف چهار روز آینده ۲۰۰ لیتر در ثانیه به همدان، آبرسانی خواهد شد همچنین قرار است که مسئله چاه‌های اجاره‌ای را به جد پیگیری کرده تا از آن طریق هم بتوانیم ۲۰۰ لیتر در ثانیه به همدان، آبرسانی کنیم.

حسینی‌بیدار خاطرنشان کرد: آب‌رسانی اضطراری یک طرح ضربتی است و مقرون به صرفه نبوده بنابراین به محض حل مشکل، از این چاه‌ها استفاده نخواهیم کرد.

وی با اشاره به بارندگی‌های کم و پراکنده روز گذشته در همدان، مطرح کرد: این بارندگی‌ها تأثیری روی سد ندارد اما باعث خنکی هوا، کاهش مصرف آب و کاهش تبخیر و تعرق می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: آبرساني آبفا استانی اقتصادی حسینی بیدار استان همدان طرح ضربتی چاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۱۰۱۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای ۲۰۲ کیلومتر عملیات شبکه خط تغذیه گاز در همدان

به گزارش جام جم آنلاین همدان، مجید الهیاری حجم گاز جایگزین صنایع در استان همدان را ۳۶ هزار و ۸۷۸ مترمکعب در ساعت در سال‌جاری دانست و گفت: از ابتدای سال ۱۴۰۲ تا پایان همان سال، برداشت گاز طبیعی از خطوط انتقال گاز را به میزان چهار میلیارد و ۱۵۷ میلیون مترمکعب داشتیم.

مدیرعامل شرکت گاز استان همدان با اشاره به اجرای ۲۰۲ کیلومتر عملیات شبکه‌گذاری خط تغذیه و توزیع گازرسانی مجموع شهری و روستایی در سال گذشته، افزود: در حال حاضر ۱۰ هزار و ۱۷۸ کیلومتر شبکه‌گذاری خط تغذیه و توزیع گازرسانی انجام شده است.

وی تعداد ایستگاه‌های گاز در سطح استان همدان را ۶۳ ایستگاه CGS، ۳۲ ایستگاه-CGS/TBS و ۴۳۴ ایستگاه TBS خواند و گفت: اشتراک‌پذیری به متقاضیان صنعتی، کشاورزی، سی‌ان‌جی و نیروگاه در سال جاری به تعداد ۳۴۲ مشترک بوده است که در مجموع تاکنون چهار هزار و ۳۹۹ مشترک در استان وجود دارد.

دیگر خبرها

  • پیگیری اجرای طرح ساماندهی اجاره و فروش مسکن در همدان
  • اجرای ۱۲ پروژه آبرسانی در رامسر
  • اجرای طرح بزرگ آبرسانی جدید الاحداث در یزد
  • اجرای طرح بزرگ آبرسانی از چاه‌های جدید الاحداث یزد
  • اجرای ۲۰۲ کیلومتر عملیات شبکه خط تغذیه گاز در همدان
  • اجرای طرح آبرسانی پایدار در ۲۱۱ روستای ایلام
  • کشف ۱۲۴ هزار لیتر سوخت قاچاق در هرمزگان
  • کشف ۱۲۴ هزار لیتر گازوئیل قاچاق در بندرعباس
  • اعتبارات آبرسانی در مازندران ۲۳ درصد افزایش یافت
  • افزایش ۲۳ درصدی تخصیص اعتبار طرح‌های آبرسانی مازندران