Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-20@04:16:13 GMT

«ایران‌زاد» به کاشان و اصفهان رسید

تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۱۰۱۹۴

«ایران‌زاد» به کاشان و اصفهان رسید

 اصفهانی‌ها و کاشانی‌ها این روزها میزبان مستند بلند «ایران‌زاد» به کارگردانی مجیدعزیزی و تهیه‌کنندگی مهدی مطهر هستند.

به گزارش ایسنا، مستند «ایران‌زاد» که از ابتدای سال ۹۹ کلید خورده در حال حاضر مهمان مردم منطقه کاشان و اصفهان است و در این سفر با ارامنه ایرانی نیز هم‌صحبت شده است.
 
مجید عزیزی، کارگردان اثر، تجربه سفر ایران‌زاد به استان اصفهان را تجربه‌ای خاص و تکرار نشدنی می‌داند و می‌گوید:«سفر به اصفهان به ما یادآوری کرد که چقدر روایت انسان معاصر ایرانی با جغرافیای محل زندگی گره خورده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

  در اصفهان، ایران‌زاد پای صحبت پسر کمدین و اینفلوئنسری نشسته که از مشکلات سربازی و خانواده‌اش گفته است. همچنین کشیش ارمنی از حال و هوای جنگ و تورلیدر برجسته ارامنه از خاطرات مواجهه با گردشگران خارجی گفته است.

 در سفر کاشان هم، فضه ریاضی نقاش و توان‌یاب از امید و بازگشت دوباره به زندگی و فرشته موسوی نوجوان افغانستانی از تجربه زندگی در ایران گفته است.

  مجید عزیزی در خصوص روند ضبط ایران‌زاد گفته است:«ما برای تولید و ضبط مستند چالش بزرگ پاندمی کرونا را داشتیم. کوچک کردن گروه در سفرها، ایجاد فضای مطمئن از نظر پروتکل‌ها برای ضبط و محدودیت‌های دیگری که به علت این پاندمی اتفاق افتاد حتی در این سفرهای پایانی برنامه‌ریزی را برای ما سخت کرد اما کار متوقف نشد.»

 به گفته عزیزی، ایران‌زاد تلاشی است برای شنیدن روایت ایرانی‌ها از زندگی، روایتی از شادی‌ها، غم‌ها و اتفاقات تلخ و شیرین زندگی، و ثبت و به تصویر کشیدن این روایت ها خط اصلی این مستند است.

 این مستند سینمایی در استان چهارمحال و بختیاری کلید خورده و تاکنون در اغلب استان‌های کشور فیلم‌برداری شده است و پس از اتمام مراحل فنی در جشنواره‌های معتبر داخلی و خارجی نمایش داده خواهد شد.

دیگر عوامل اصلی این فیلم عبارتند از:

مشاور پروژه: حامد شکیبانیا، مدیر تولید: محمدهادی‌ حیدری، دستیار کارگردان: فاطمه سادات ابوترابی، فاطمه سادات موسوی، سرپرست گروه تحقیق: ایمان معصومی، پژوهشگر: علیرضا زارعی، مدیر فیلم‌برداری: میثم بابایی، مدیر تبلیغات و رسانه‌: فرنوش آباء، مدیرصدابرداری: احمد افشار، برندینگ: استودیو رامکا، طراح گرافیک: سیدعلی میرفتاح، تصویربرداری هوایی: سعید حسن راشدی. عکس: سعید حسن‌راشدی

پایان پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: مستند ایران زاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۱۰۱۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین خبر از وضعیت شهر اصفهان و تبریز پس از انفجار و شلیک پدافند هوایی

به گزارش خبرگزاری خبرانلاین، صبح امروز، جمعه، ۳۱ فروردین‌ماه، چند ریزپرنده مشکوک در حریم هوایی اصفهان توسط پدافند هوایی این استان مورد انهدام پدافند هوایی قرار گرفت و هیچ‌گونه خسارتی به اماکن نظامی و غیرنظامی وارد نشد.

بنابر گزارش ایسنا، رسانه‌های غربی این واقعه را اقدامی از سوی رژیم صهیونیستی عنوان و در این زمینه اقدام به نشر اخبار و گزارش‌های کذب و غیرواقعی کردند.

امیر سرتیپ میهن‌دوست، ارشد نظامی ارتش در استان اصفهان پیرو اخبار منتشر شده درباره فعالیت پدافند هوایی در اصفهان اعلام کرد: صدای انفجار صبح امروز مربوط به شلیک پدافند هوایی به اشیاء مشکوک بوده و هیچ حادثه و خسارتی در پی نداشته است.

هم‌اکنون وضعیت نقاط مختلف شهر اصفهان در حالت عادی است و مردم نیز طبق روال همیشه، در حال زندگی عادی و عبور مرور در خیابان‌های سطح شهر هستند.

امروز بعد از نماز جمعه اصفهان نیز قرار است راهپیمایی مردمی در حمایت از مردم مظلوم غزه و همچنین عملیات موفق وعده صادق از حد فاصل مصلی امام‌ خمینی(ره) تا خیابان فرایبورگ این شهر برگزار شود.

پرواز هواپیماها در فرودگاه شهید بهشتی اصفهان به حالت عادی برگشت.

همچنین، پس از شنیدن شدن صدای چند انفجار که به دلیل برخورد پدافند هوایی با چند ریزپرنده رخ داد، امروز تردد و زندگی عادی در سطح شهر تبریز بدون مشکل و با آرامش در جریان است.

27215

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1896950

دیگر خبرها

  • جلوه معماری اصیل ایران در کوچه دوطبقه کاشان (فیلم)
  • جریان زندگی در زاینده رود اصفهان | تصاویر
  • آزرده خاطر شدن رانندگان از روکش آسفالت فرسوده در جاده اصفهان - کاشان + فیلم
  • زندگی در اصفهان جاری است
  • (تصاویر) زندگی در اصفهان جاری است
  • آخرین خبر از وضعیت شهر اصفهان و تبریز پس از انفجار و شلیک پدافند هوایی
  • نذر کاشی برای توسعه حرم سید الشهدا (ع) در کاشان
  • شب سعدی در کاشان
  • کشف یک سنگ قبر از دورۀ صفوی در کاشان
  • روایت زندگی شهدا از نگاه مستندسازان رادیویی