Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست-مدیر گروه صنعت ستاد توسعه فناوری‌ نانو گفت: بر اساس برآوردها با ورود ۲ نانوداروی ایرانی به بازار، میزان ۴۰ میلیون دلار از خروج ارز از کشور جلوگیری شده است.

دکتر علی اصغر نجیمی با بیان اینکه یکی از حوزه‌های اولویت دار ما حوزه سلامت است، گفت: تعدادی از شرکت‌های دانش بنیان توانسته در زمینه تولید محصولات نانو ورود کرده و محصولاتی را به بازار عرضه کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به دو شرکتی که داروهایی را با فناوری نانو به تولید رسانده‌اند، افزود: در چند سال اخیر فقط دو نانو داروی ضد سرطان ساخت داخل از زمانی که وارد بازار شده‌اند باعث جلوگیری از خروج ۴۰ میلیون دلار ارز شده‌اند.

مدیر گروه صنعت ستاد توسعه فناوری نانو ادامه داد: این محصولات به سهولت و ارزان در اختیار مردم قرار گرفته است.

نجیمی خاطر نشان کرد: این شرکت‌ها در سال قبل موفق به صادرات بیش از ۴ میلیون دلار نانودارو به کشورهای همسایه شده‌اند.

وی گفت: همچنین با سخت شدن تخصیص ارز برای واردات مکمل‌های دارویی، برخی از این مکمل‌های پیشرفته هدف گذاری شدند و اکنون ۵ نانومکمل مثل مکمل آهن و کلسیم نانولیپوزومال وارد بازار شده‌اند و توانستند ظرفیت بازار را تامین کنند.

مهر

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: شده اند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۱۰۴۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمک ۳۱۵ هزار دلاری سینماگران برای غزه

حراجی «سینما برای غزه» که توسط گروهی از فیلم‌سازان زن و روزنامه‌نگاران سینما راه‌اندازی شده، با موفقیت، بیش از ۳۱۵ هزار دلار برای ارائه کمک‌های پزشکی به مردم غزه جمع‌آوری کرده است.

به گزارش ایسنا، این حراجی که توسط افراد سرشناسی چون «تیلدا سوینتون»، «واکین فینیکس»، «اسپایک لی» و «گیرمو دل تورو» حمایت شده است، حدود ۳۱۶۷۷۸ دلار (۲۵۴۲۹۷ پوند) برای تامین کمک‌های پزشکی برای فلسطینیان جمع آوری کرده است.

پیش از این «جاناتان گلیزر» فیلمساز انگلیسی که امسال با فیلم «منطقه مورد علاقه» موفق به کسب اسکار بهترین فیلم بین‌المللی شد، ۷ پوستر امضا شده از فیلم «منطقه مورد علاقه» و مجموعه‌ای پوسترها از فیلم قبلی‌اش «زیر پوست» را برای فروش به این حراجی اهدا کرده است.

طبق اعلام هالیوود ریپورتر، جمع آوری کمک مالی توسط «جولیا جکمن» و «هلن سیمونز» فیلمسازان بریتانیایی و روزنامه‌نگارانی شامل «هانا فلینت»، «لیلا لطیف» و «سوفی مونکس کافمن» سازماندهی شده است.

در بیانیه برگزارکنندگان این حراجی آمده است: «ما معتقدیم هنر و سیاست به‌طور جدایی ناپذیری پیوند خورده‌اند و در گفتار و عمل برای کمک به کسانی که در سرتاسر سرزمین‌های اشغالی فلسطین در معرض وحشت‌های وصف ناپذیری قرار گرفته‌اند، فراخوانده شده‌ایم. "سینما برای غزه" فضایی پرشور و فراگیر برای جمع‌آوری کمک‌های مالی است که با سخاوت مردمی از همه گوشه‌های صنعت فیلم شکل گرفته و تا زمانی که فلسطینی‌ها توسط اسرائیل با مصونیت از مجازات مورد حمله قرار می‌گیرند، بیکار نخواهند ایستاد».

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تغییر در سازه مشهور نیویورک برای جلوگیری از خودکشی
  • خودکفایی صنعت داروسازی با ورود به تولید مواد اولیه دارویی
  • آثار تولید مواد اولیه دارویی در خودکفایی صنعت داروسازی
  • تغییر سازه مشهور نیویورک برای جلوگیری از خودکشی
  • هزینه ۱.۳۵ میلیارد دلاری رژیم صهیونیستی برای مقابله با پاسخ شب گذشته ایران
  • ورود نقاشی ۳۰ میلیون دلاری به بازار هنر
  • ساخت نانوبیوسنسور ایرانی برای درمان بیماری سپسیس
  • تولید نانو پوشش‌های زیستی برای افزایش ماندگاری محصولات غذایی
  • کمک ۳۱۵ هزار دلاری سینماگران برای غزه
  • صرفه جویی ٩٠میلیون دلاری با بومی سازی ٣ نانودارو