Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-03-28@14:21:33 GMT

پمپئو: ادامه مذاکرات با ایران دیوانگی است

تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۱۰۶۴۶

پمپئو: ادامه مذاکرات با ایران دیوانگی است

وزیر امورخارجه پیشین آمریکا هم راستا با ادعاهای مقامات صهیونیستی و آمریکایی مبنی بر نقش ایران در حمله به نفتکش اسرائیلی، ادامه مذاکرات هسته ای واشنگتن با تهران پس از این حادثه را دیوانگی خواند.

به گزارش ایسنا، مایک پمپئو وزیر امورخارجه پیشین آمریکا در گفت‌وگو با شبکه فاکس نیوز ادعاهای بی اساس مقامات رژیم صهیونیستی، انگلیس و آمریکا درخصوص دست داشتن ایران در حمله به یک نفتکش مِرسِر استریت در نزدیکی عمان را تکرار کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا را به ضعف در برابر ایران متهم کرد و با تکرار ادعاهای خود گفت که دیوانگی است پس از آنکه ایرانی ها یک بریتانیایی و یک رومانیایی را کشتند، مذاکرات با ایران در وین ادامه یابد.

پمپئو رویکرد دولت بایدن در تلاش برای احیای برجام باوجود آن چه آن را حملات ایران به کشتی ها و منافع غرب و متحدانش می‌خواند را محکوم کرد و خواستار توقف مذاکرات وین شد.

وزیر امورخارجه پیشین آمریکا که به نظر می آید به شدت از ادامه رایزنی ها بر سر احیای برجام به خشم آمده است، تاکید کرد که بایدن در اتخاذ مواضع سرسختانه درقبال کشورهایی چون روسیه، چین، ایران و کره جنوبی شکست خورده است.

وی در ادامه ادعاهای خود افزود: ایران در حال استفاده از ضعف آمریکا است. آنها یک بریتانیایی و یک رومانیایی را کشتند. به یک کشتی در دریا حمله کردند. راکت های حماس از سوی نوار غزه به اسرائیل شلیک می شود اما ما هنوز بر سر میز مذاکره نشسته ایم و تلاش می کنیم تا درخصوص توافق هسته ای با آنها (ایران) مذاکره کنیم.

پمپئو همچنین گفت: این در حالی است که ترامپ (رئیس جمهور پیشین آمریکا) دشمنان آمریکا را محبور کرد که ما را جدی بگیرند.

به گزارش ایسنا، روز پنج شنبه رسانه ها گزارش دادند که یک نفتکش متعلق به رژیم صهیونیستی در نزدیکی عمان هدف حمله توسط یک پهپاد قرار گرفت که طبق همین گزارشات در اثر آن دو تن از خدمه کشتی، شامل یک بریتانیایی و یک رومانیایی جان خود را از دست دادند.

مقامات صهیونیستی و همچنین انگلیس و آمریکا در ادعاهایی و بدون ارائه هیچ گونه مدرکی ایران را متهم به دست داشتن در این حادثه کرده و می گویند که حمله کار ایران بوده است.

این ادعاهای ساختگی در حالی مطرح می شود که سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در نشست خبری این هفته خود در مورد اتهامات مطرح شده از سوی رژیم صهیونسیتی و آمریکا نسبت به ایران در مورد دست داشتن تهران در حمله به نفت کش اسراییلی و تلاش این رژیم برای مطرح کردن این موضوع در شورای امنیت سازمان ملل گفت: موجودیت رژیم اشغالگر قدس باید دست از این اتهام زدن های واهی بردارد و این بار اول نیست که این رژیم اشغالگر چنین اتهاماتی را متوجه کشور ما می کند.

این دیپلمات ارشد ایران با بیان اینکه این رژیم هر جایی که رفته با خود ناامنی، ترور و وحشت برده است تصریح کرد: مسئولیت وضعیت فعلی بر عهده آنانی است که پای رژیم صهیونیستی را به منطقه باز کرده اند.

خطیب زاده با تاکید بر اینکه اظهارات مقامات رژیم صهیونیستی در این ارتباط محکوم است، گفت: آنها باید بدانند با این فرافکنی ها دردی از دردهایشان دوا نمی شود و هر کس باد بکارد طوفان درو می کند.

وی خاطر نشان کرد: ایران لحظه ای در دفاع از امنیت خود و منافع مردمش تردید نمی کند.

خطیب زاده همچنین روز دوشنبه در توییتی نوشت: ایران به عنوان ضامن امنیت خلیج فارس بیانیه‌های تحریک‌آمیز و به صورت هماهنگ طراحی‌شده از سوی انگلستان و آمریکا را قویا محکوم می‌کند.

او ادامه داد : آن‌ها که درباره حملات تروریستی مکرر به کشتی‌های ایرانی سکوت کرده بودند، حالا بی‌پایه و اساس به ایران اتهام‌زنی می‌کنند. هرگونه ماجراجویی ضدایرانی پاسخی فوری و قاطع دریافت خواهد کرد.

منبع: فرارو

کلیدواژه: پمپئو ایران آمریکا رژیم صهیونیستی پیشین آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۱۰۶۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سکوت در برابر هتک حیثیت زنان فلسطینی، یعنی کمک به ادامه قتل و تجاوز صهیونیست ها

سعدالله زارعی در گفتگو با جام جم آنلاین در ارتباط با اخبار منتشر شده در رابطه با جنایت صهیونیست‌ها در غزه از جمله تجاوز به زنان فلسطینی
 گفت: متاسفانه جنایت صورت گرفته با اعلام قبلی صورت گرفته است یعنی از قبل مجامع مسئول در سازمان‌های بین‌المللی و پشتیبانان رژیم صهیونیستی و سران کشورهای اسلامی از این موضوع خبر داشتند و اسرائیل رسماً اعلام کرده بود که به رفع حمله می‌کند و در حال حاضر نیز مشاهده می‌کنیم که مجدداً بعد از یک دوره دوباره به بیمارستان شفا حمله کرده است.

وی افزود: این جنایت‌های از پیش اعلام شده فراتر از موضوع نسل کشی است به این معنی که جنایت برنامه‌ریزی شده و عامدانه ای که یک رژیم بعد از محاصره یک منطقه و اعمال انواع محدودیت‌ها مرتکب می‌شود جای تاسف بسیار دارد که جامعه جهانی که خود را متمدن معرفی می‌کند حتی در حدی که از حقوق اولیه مجموعه بزرگ انسانی دفاع کند نیز عاجز است و جلوی چشمان جهانیان چنین جنایاتی رخ می‌دهد.

این کارشناس مسائل غرب آسیا تصریح کرد: از طرف دیگر حمله به بیمارستان شفا پرده را از روی چهره کریه رژیم صهیونیستی کنار زده است و جای هیچ نوع دفاعی از این نوع رژیم باقی نگذاشته است و این کار مدافعان اسرائیل را در دفاع از این رژیم بسیار سخت می‌کند و این هزینه بسیار سنگینی است  که اسرائیل می‌پردازد.

زارعی ادامه داد: حملاتی از سوی رژیم صهیونیستی به بیمارستان و تجاوز به زنان و مورد حمله قرار دادن کودکان در حالی صورت می گیرد که هیچ دستاوردی نیز برای این رژیم به همراه ندارد، اصولاً در هیچ جای دنیا چنین تجاوزاتی نه پیروزی نظامی محسوب می‌شود و نه دستاورد سیاسی به همراه دارد.

وی با تاکید بر اینکه اساساً حقوق زنان، بیماران و کودکان روشن است و در سطح قوانین بین‌المللی جای ابهامی باقی نمی‌گذارد، گفت: بنابراین هرگونه تعللی از سوی جامعه جهانی نوعی کمک به رژیم صهیونیستی در ارتکاب جنایات مشابه است و می‌تواند بدعتی را بر جا گذاشته و هر دولتی به خود حق دهد زمانی که احساس قدرت کند زنان، کودکان و بیماران را مورد تعرض قرار دهد.

این کارشناس مسائل غرب آسیا گفت: بنابراین جامعه جهانی باید در دفاع از خود مقابل اسرائیل بایستد چرا که اگر این رویه دامه داشته باشد هیچ قاعده حقوقی، انسانی و اخلاقی پابرجا نخواهد ماند و جهان به هرج و مرج مطلق تبدیل می‌شود.

دیگر خبرها

  • آمریکا مدیریت جنگ علیه غزه را در دست دارد
  • منابع مصری: ارتش اشغالگر قصد دارد پس از ماه رمضان به رفح حمله کند
  • نتانیاهو به دنبال چراغ سبز آمریکا برای حمله به رفح
  • تجاوز جدید آمریکا و انگلیس به یمن
  • الهندی: مقاومت زیر بار آتش‌بس موقت نخواهد رفت
  • نتانیاهو به دنبال پایان جنگ نیست/آمریکا در نسل‌کشی غزه شریک است
  • اختلاف آمریکا و اسراییل ظاهری است/اولویت نتانیاهو ادامه جنگ است
  • همین الان باید به رفح حمله کنیم
  • ترامپ: حمله حماس وحشتناک بود، اما اسرائیل باید به جنگ غزه پایان دهد
  • سکوت در برابر هتک حیثیت زنان فلسطینی، یعنی کمک به ادامه قتل و تجاوز صهیونیست ها